batterypack voor de d7000

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

batterypack voor de d7000

Berichtdoor fvanberkel » wo jan 11 2012 8:26 pm

Ik overweeg om een batterypack aan te schaffen voor mijn d7000, voor de stabiliteit en voor de extra stroom..

Nu is er een van Nikon zelf, maar vind ik nogal aan de prijs. Er is er ook een van het merk Meike, ruim 1000 euro goedkoper en een nagenoeg exacte kopie van het nikon model.
Heeft iemand ervaring met het merk Meike??
Nikon D500 met meiske grip
Sigma Art 24-70 2.8
Sigma 10-20 mm
Nikon SB-910
AF Nikkor 85 mm 1.8 G
Sigma 18-35 AF
Sigma 50-150 2.8 vc
fvanberkel

Clublid
Berichten: 39


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: batterypack voor de d7000

Berichtdoor Zwarte » wo jan 11 2012 8:48 pm

fvanberkel schreef:Ik overweeg om een batterypack aan te schaffen voor mijn d7000, voor de stabiliteit en voor de extra stroom..

Nu is er een van Nikon zelf, maar vind ik nogal aan de prijs. Er is er ook een van het merk Meike, ruim 1000 euro goedkoper en een nagenoeg exacte kopie van het nikon model.
Heeft iemand ervaring met het merk Meike??



Nou die van het merk Meike is aangaande de prijs niet mis, kan Nikon zich een puntje aan zuigen. :D :D
Gebruikersavatar
Zwarte

Forumlid
Berichten: 129


Locatie: Panningen
Contacteer:

Onderwerp:

Re: batterypack voor de d7000

Berichtdoor jan » wo jan 11 2012 9:49 pm

Ik heb er zelf 1 via linkdelight http://www.linkdelight.com incl. een extra accu.
De grip is verder prima. De afhandeling was minder. Linkdelight leverde een grip waar de extra accu niet inpaste en toen begon het gezeur over het opsturen van een nieuwe set en de kosten van retourzending. Het was dan misschien wel voordeliger maar de gehele afhandeling heeft bijna 2 maanden in beslag genomen. Wat een gezeur met die club daar.
Hou er wel rekening mee dat de pakketjes vanuit HongKong als "gift" worden verzonden. Je loopt dus het risico dat wanneer het pakket er bij de douane uitgevist wordt je alsnog invoerrechten moet betalen. (ik had hiermee geen probleem).
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4319


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: batterypack voor de d7000

Berichtdoor Werner » wo jan 11 2012 10:13 pm

Maandje wachten en 100€ meer uitgeven, altijd goed.....
Gebruikersavatar
Werner

Forumlid
Berichten: 1755


Locatie: tilburg
Contacteer:

Onderwerp:

Re: batterypack voor de d7000

Berichtdoor m-m » do jan 12 2012 12:43 pm

Werner schreef:Maandje wachten en 100€ meer uitgeven, altijd goed.....


ben ik het helemaal mee eens. ik had een "nikon mb-d10" voor mijn D700 gekocht, maar bleek een fake te zijn.
als je de batterygrip bewoog ging het lampje van de CF card branden, had ik er mijn 28-70 op staan met statief, wankelde de camera op het statief omdat de grip van plastic is.
kortom je kunt beter even doorsparen en gewoon een echte nikon kopen, ben je beter mee.

maar dat is wel mijn mening. :mryellow:
Klik geval met verschillende vergrootglazen,
op een stokje,
met een lampje om bij te lichten

...........
Gebruikersavatar
m-m

Forumlid
Berichten: 126


Locatie: Klundert

Onderwerp:

Re: batterypack voor de d7000

Berichtdoor ReneG » do jan 12 2012 12:57 pm

m-m schreef:
Werner schreef:Maandje wachten en 100€ meer uitgeven, altijd goed.....


ben ik het helemaal mee eens. ik had een "nikon mb-d10" voor mijn D700 gekocht, maar bleek een fake te zijn.
als je de batterygrip bewoog ging het lampje van de CF card branden, had ik er mijn 28-70 op staan met statief, wankelde de camera op het statief omdat de grip van plastic is.
kortom je kunt beter even doorsparen en gewoon een echte nikon kopen, ben je beter mee.

maar dat is wel mijn mening. :mryellow:


+1
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5048


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: batterypack voor de d7000

Berichtdoor IAMsterdam » vr jan 13 2012 10:56 am

Ik heb een grip van Hahnel en ben daar zeer tevreden mee. Stuk goedkoper en past perfect. Verder als extra functie een infrarood afstandsbediening. Heb die van mij via Kamera-express omdat ik daar in de buurt woon en hem eerst goed kon testen. In de winkel vond ik het verschil in eerste instantie te klein om de meerprijs te rechtvaardigen.

Ik heb zelf bewust voor de Hahnel gekozen omdat ik ook eerst wilde ervaren of ik een grip echt een meerwaarde zou vinden. Uiteindelijk merk ik dat ik het heerlijk vind, zit als een huis.
Nikon D7000, D5000, Nikon AF-S 17-55mm F/2.8 G DX iF ED, Nikon AF-S 18-105mm F/3.5-5.6G VR ED DX, Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6G iF VR, Nikon AF-D 85mm F/1.8, Nikon AF-S 35mm F/1.8G DX, Sigma 150mm F2.8 EX APO DG HSM Macro, Nikon SB700, Nikon MD-B11
http://www.flickr.com/photos/co-axial/
IAMsterdam

Forumlid
Berichten: 253


Locatie: Amsterdam (duh)
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: batterypack voor de d7000

Berichtdoor oculair » vr jan 13 2012 1:30 pm

fvanberkel schreef:Ik overweeg om een batterypack aan te schaffen voor mijn d7000, voor de stabiliteit en voor de extra stroom..

Nu is er een van Nikon zelf, maar vind ik nogal aan de prijs. Er is er ook een van het merk Meike, ruim 1000 euro goedkoper en een nagenoeg exacte kopie van het nikon model.
Heeft iemand ervaring met het merk Meike??



€ 1000,00 goedkoper? das wel een heeeel dure winkel
Nou ik heb een originele van Nikon voor € 259,00 gekocht.
Heden bij Camera.NU kost hij € 239,00 daar komt dan nog wel een 2e accu bij natuurlijk

Het merk Meike ken ik niet, dus heb er ook geen oordeel over.
het beste lijkt mij om met de camara naar de winkel te gaan en vragen of je hem even
ter plekke mag proberen.
oculair

Forumlid
Berichten: 12



Onderwerp:

Re: batterypack voor de d7000

Berichtdoor Giso » vr jan 13 2012 1:41 pm

Zelf maak ik er geen gebruik van, maar ik heb een aantal topics gelezen over dit fenomeen.
Er schijnen een aantal imitatie grips te zijn die je met een apart kabeltje aan de linkerzijkant moet laten communiceren met de camera.
Dit lijkt mij niet echt een gewenste bijkomstigheid. Dus misschien iets om op te letten bij aankoop. ook las ik berichten over een slecht aansluitende grip vanwege een
te lange bout voor bevestiging onder de camera. Hierdoor tradt er speling op tussen camera en grip. Misschien ook iets om op te letten.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Giso

Forumlid
Berichten: 723


Locatie: Schagen Noord-Holland
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: batterypack voor de d7000

Berichtdoor jan » vr jan 13 2012 2:17 pm

Giso,

De kabeltjes komen voor bij de camera's die van origine geen grip aansluiting hebben. Bijvoorbeeld de D3100, D5100, D5000.
De D7000 heeft wel zo'n aansluiting onderop.
Mijn setje http://www.linkdelight.com/B5H-MB-D11-Battery-Grip-for-Nikon-D7000-w/-EN-EL15a-Battery.html incl. een dikke reserve accu (3200mAh). Bij dit accu setje is dan ook nog een AC adapter en autolader inbegrepen + express verzendkosten zo rond USD 80,=. Levertijd 5 werkdagen.(normale post zal wel iets meer tijd in beslag nemen).
De grip past goed en functioneert prima. Kortom ik ben tevreden met deze set en zeker voor dit geld.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4319


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: batterypack voor de d7000

Berichtdoor thrillseeker » di jan 17 2012 8:28 am

Heb eerst ook een niet Nikon grip gehad maar toch geruild voor een originele. Het verschil zit hem vooral in de sluiterknop. Die is bij de echte Nikon veel beter en werkt fijner. Ook is de grip zelf ook van magnesium en niet van plastic. Geen minuut spijt van gehad ondanks dat het relatief veel geld is.
thrillseeker



Onderwerp:

Re: batterypack voor de d7000

Berichtdoor Paulus van Aken » di jan 17 2012 4:52 pm

Heb de originele gekocht, die is met dezelfde degelijkheid geconstrueerd als de camera. Zuinigheid kent z'n grenzen.
De echte is van magnesium, kan tegen een stootje. Ik ben er dik tevreden mee.
D7000 met MB-D11, 16-85, micro Nikkor 2,8 105, 35-1.8, 70-300, 50-1.8, en Tokina 10-17 en 12-24, benevens 2 SB600
en nog F801s met glaasjes.
Paulus van Aken

Forumlid
Berichten: 248


Locatie: Roermond

Onderwerp:

Re: batterypack voor de d7000

Berichtdoor Peter Dekkers » di jan 17 2012 6:25 pm

Ik heb een Phottix grip voor de Nikon D7000. Mijn tweede. Bij de eerste kon ik alleen de ontspan knop gebruiken. Dat was het enige wat werkte.Ik heb een nieuwe gekregen van de leverancier.Deze werkt goed en ziet er goed uit. Sluit ook goed aan op de Nikon body.
Ook deze heeft echter een vervelend euvel waar ik pas na een tijdje achterkwam.Hij trekt de batterij leeg.Bij niet gebruik is een 100% volle batterij na een week of 2 zo goed als leeg.Daar had ik met de D90 en originele grip nooit last van.Natuurlijk verliest een batterij altijd wel iets van zijn vermogen, maar de Phottix grip is wel erg hongerig.
Altijd de batterij eruit dus bij niet gebruik.Vind ik zelf niet zo handig. De originele Nikon is trouwens wel bijna 4x zo duur.
Met de wetenschap die ik nu heb zou ik toch gewoon de originele kopen.

Gr
Peter
Peter Dekkers

Forumlid
Berichten: 128


Locatie: Oudenbosch
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: batterypack voor de d7000

Berichtdoor Paulus van Aken » do jan 19 2012 9:29 pm

ik heb in de originele grip gewoon recyco accu's, en die zijn nu na drie maanden weinig gebruik nog steeds vol, dus de Nikon greep trekt bij geen gebruik ook geen stroom.
D7000 met MB-D11, 16-85, micro Nikkor 2,8 105, 35-1.8, 70-300, 50-1.8, en Tokina 10-17 en 12-24, benevens 2 SB600
en nog F801s met glaasjes.
Paulus van Aken

Forumlid
Berichten: 248


Locatie: Roermond

Onderwerp:

Re: batterypack voor de d7000

Berichtdoor fvanberkel » do jan 19 2012 11:44 pm

Toch gezwicht voor de batterypack van Meike, heb hem gekocht bij een plaatselijke fotozaak, waar ik hem naar hartelust kon uitproberen. Zit als een huis, geen speling en is keurig afgewerkt. De originele van Nikon was me toch nog te duur, nu heb ik een grip met extra accu voor nog geen 200 euri..Ben er blij mee.
Nikon D500 met meiske grip
Sigma Art 24-70 2.8
Sigma 10-20 mm
Nikon SB-910
AF Nikkor 85 mm 1.8 G
Sigma 18-35 AF
Sigma 50-150 2.8 vc
fvanberkel

Clublid
Berichten: 39


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten