D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Berichtdoor sanderpeters » za mei 26 2012 10:36 am

Hallo allemaal,

in een eerdere post vermelde ik dat de monitor van mijn D7000 uitviel. De camera was destijds pas 4 maanden oud. De camera is opgestuurd via Camera.nl naar Nikon in Beverwijk. Een paar weken later de camera retour ontvangen. De aperture control unit was vervangen. Volgende dag fotograferen en na nog geen 100 foto's ging de camera weer uit en deed helemaal niets meer. Camera weer opgestuurd, weer weken kwijt. Afgelopen donderdag weer opgehaald, print vervangen en spiegelhuis gerepareerd. Afgelopen nacht weer een fotoshoot gedaan en opnieuw na minder dan 100 foto's was het einde verhaal. Camera ging uit en niet meer aan. Ook niet na meerdere keren de accu langdurig verwijderen. Het vervelende is dat de camera de volgende dag weer naar behoren lijkt te werken. Ik heb zojuist een mail gestuurd naar Camera.nl dat ik zeer teleurgesteld ben in de hele gang van zaken. 3x een Nikon gehad en gelukkig nooit een probleem. Maar deze D7000 drijft me tot wanhoop. Wat mag ik verwachten van Camera.nl/Nikon? Elke keer de camera wegbrengen en ophalen heeft me al een hoop tijd en geld gekost en ik wil niet voor een 3e keer langdurig zonder mijn camera. Ik heb nog 1,5 jaar garantie op de camera, dus het enige voordeel is dat het me nog geen geld heeft gekost. Hoor graag jullie tips!

Groeten, Sander
D850, D800, SB-600
Nikkors: 24-70 f/2.8, 50mm f/1.4G, 105mm f/2.8G VR micro, 70-200 f/2.8, Tamron 15-30 f/2.8
Gebruikersavatar
sanderpeters

Clublid
Berichten: 62


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Berichtdoor a vgastel » za mei 26 2012 11:57 am

Als dit zo is dan zou ik bellen en niet mailen en vragen voor een andere camera daar je hier weinig vertrouwen in hebt.
Dat je dadelijk weer gerepareerde camera hebt en dan in je achterhoofd houd van is hij nu goed en blijft hij zo.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Berichtdoor John Jansen » za mei 26 2012 1:33 pm

Poeh moeilijk verhaal,ik zou proberen de rechtsbijstand (als je die hebt) om advies te vragen of het bedrijf in gebreke stellen. Dit is een ondeugdelijk apparaat waar je geen vertrouwen meer in hebt. Eventueel dreigen met rechtsbijstand. Blijft lastig vooral als je een goede band hebt met de camera winkel.
Online
John Jansen

Forumlid
Berichten: 1275


Locatie: Santa leaudrette
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Berichtdoor a vgastel » za mei 26 2012 1:48 pm

Daar om neem zelf kontakt op en leg hen je probleem voor een beetje zaak luisterd hier naar.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Berichtdoor Matthieu » za mei 26 2012 1:48 pm

Ik kan heel veel typen hier
en discussies uitlokken

Hier staat heel veel info met de nodige voorbeeldbrieven
Kun je waarschijnlijk wel wat mee.

Even bellen met de verkoper in eerste instantie eens vragen
hoe zij dit probleem oplossen......

http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Ga ... fAod5EgFWA

Succes !!

Matthieu
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart


www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Gebruikersavatar
Matthieu

Forumlid
Berichten: 2034


Locatie: Heerhugowaard
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Berichtdoor sanderpeters » za mei 26 2012 3:05 pm

Bedankt voor jullie reacties! Bijkomend puntje is dat ik morgen op vakantie ga en dan de camera uiteraard heel graag bij me had gehad.
Omdat ik mijn tijd nu nodig heb voor de voorbereidingen heb ik maar snel een mail gestuurd i.p.v. te bellen. Nu is het probleem in ieder geval (weer) bekend en staat het zwart op wit. Ik vrees dat het tot na mijn vakantie zal blijven liggen voordat ik verdere actie kan ondernemen.
Wat ik wel vreemd vind is dat er wordt gezegd door Nikon dat ze de foutcodes uit kunnen lezen en de problemen daarom ook direct kunnen verhelpen. Maar tot 2 keer toe kamp ik binnen een uur alweer met hetzelfde probleem. Ik vind Nikon een topmerk en de D7000 een schitterende camera, maar helaas blijkt het tot nu toe geen goed huwelijk. Ik houd jullie op de hoogte.
D850, D800, SB-600
Nikkors: 24-70 f/2.8, 50mm f/1.4G, 105mm f/2.8G VR micro, 70-200 f/2.8, Tamron 15-30 f/2.8
Gebruikersavatar
sanderpeters

Clublid
Berichten: 62


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Berichtdoor John Jansen » za mei 26 2012 3:10 pm

Blijft electronica, gebeurt echt niet alleen bij Nikon
Online
John Jansen

Forumlid
Berichten: 1275


Locatie: Santa leaudrette
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Berichtdoor sanderpeters » di jun 05 2012 1:47 pm

Vanmorgen mijn camera weggebracht voor z'n 3e bezoek aan Beverwijk. Er is me gezegd dat ik pas na 5 reparaties een nieuwe camera krijg. Ik word erg ongelukkig van deze service. Weer een aantal weken zonder camera en maar hopen dat het een keer goedkomt...
D850, D800, SB-600
Nikkors: 24-70 f/2.8, 50mm f/1.4G, 105mm f/2.8G VR micro, 70-200 f/2.8, Tamron 15-30 f/2.8
Gebruikersavatar
sanderpeters

Clublid
Berichten: 62


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Berichtdoor Léon Obers » di jun 05 2012 3:33 pm

sanderpeters schreef:Er is me gezegd dat ik pas na 5 reparaties een nieuwe camera krijg.

Vraag of ze dat schriftelijk willen bevestigen. Dan ligt die toezegging in ieder geval vast als het straks zover is.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Berichtdoor jan » di jun 05 2012 4:31 pm

Dit hoef je niet te accepteren. Stuur een aangetekende brief, Laatste mogelijkheid voor verkoper tot herstel product, met ontvangstbevestiging naar de verkoper. Zie te downloaden voorbeeldbrief. http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrieven/Voorbeeldbrieven_Aankoop_herstel_vervanging_en_levering/Voorbeeldbrief_Laatste_mogelijkheid_voor_verkoper_tot_herstel_product

Maar!
Ik weet niet in hoeverre je deze retour acties met de verkoper hebt afgestemd. Dit omdat je schrijft dat je rechtstreeks naar Beverwijk gaat. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat men in Beverwijk deze uitspraak doet. En aan de houdbaarheid van deze uitspraak heb ik helemaal mijn twijfels. Je hebt, neem ik aan, geen zaken gedaan met Nikon Service Point maar met een winkelier. Dus het gaat altijd via de verkoper. Echter wanneer je de verkoper niet in dit proces hebt betrokken dan zal en kan hij de claim afwijzen en kan het hele circus weer van voor af aan beginnen. Hij is immers niet de gelegenheid geweest e.e.a. voor je op te lossen (dit los van het feit of dit tot zijn mogelijkheden behoort). Daarbij komt dat je ook binnen een zekere, wettelijke, periode na de eerste klacht je melding moet hebben gedaan bij de verkoper. Ik dacht dat het 2 maanden was nadat het gebrek ontdekt is. Ik weet niet hoeveel tijd er inmiddels tussen de eerste klacht en de 3e reparatie zit maar wanneer dit de periode van 2 maanden al heeft overschreden heb je het daarmee jezelf niet makkelijker gemaakt.
Wil je straks sterk staan dan zul je nu toch stappen moeten ondernemen in de juiste volgorde voor wat betreft aansprakelijheid.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4319


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Berichtdoor noogle » di jun 05 2012 5:10 pm

2 x repareren, bij 3e keer nieuw product of geld terug, er vanuit gaande dat alle drie de keren via de verkopende partij is verlopen:

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... mag_vragen

Aantal keer is niet vastgelegd wettelijk, maar ik vind het billijk dat je na 3x toch echt een vervangend product mag verwachten.

Groet,

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
Gebruikersavatar
noogle

Forumlid
Berichten: 1747


Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Berichtdoor Bob42 » di jun 05 2012 6:24 pm

Zie ook http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... gdelijk_is

Je hebt recht op kosteloos herstel of vervanging door de verkoper, dus hier kennelijk camera.nl. Dat is degene mer wie je een contractuele relatie hebt.
Vervanging is niet iets waar je automatisch recht op hebt als de camera kan worden gerepareerd. Ze hadden je trouwens wel een leencamera mogen geven...
Laatst gewijzigd door Bob42 op di jun 05 2012 8:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Bob42

Forumlid
Berichten: 1157


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Berichtdoor Drikus70 » di jun 05 2012 7:19 pm

Je zou over kunnen gaan op ontbinding van de koopovereenkomst maar zoals al gezegd is wordt het lastig als je de verkopende partij niet betrokken hebt bij de reparaties. Dus misschien toch via een rechtsbijstand verzekering iets proberen te achterhalen als je die hebt.
Een (gelijkwaardig) leenproduct kan worden verlangd als de reparatie voor overlast zorgt. Als je op vakantie gaat en je hebt geen toestel is dit zeker overlast lijkt me!

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... inden.html

Sent from my MT15i using Tapatalk
Drikus70

Forumlid
Berichten: 485


Locatie: Almelo
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Berichtdoor sanderpeters » vr jun 08 2012 11:33 am

Even ter verduidelijking: alle reparaties zijn via de verkoper gegaan. Ik ben niet rechtstreeks naar Nikon in Beverwijk gegaan, maar heb wel enkele malen telefonisch contact met hen gehad over wat te doen. Naar aanleiding van jullie reacties gisteren toch maar een flinke brief opgesteld met daarin een opsomming van alle storingen. Ook aangegeven dat ik nu bij de 4e storing (1e keer is camera niet opgestuurd door Camera.nl, dus deze tellen zij dan ook niet mee) gecompenseerd wil worden met minimaal een nieuwe body aangezien het mij een hoop tijd, geld en ongemakken heeft gekost. Gistermiddag direct een reactie terug met de toezegging dat er gezocht gaat worden naar een passende oplossing en dat ik vandaag zal worden gebeld. Nog even afwachten dus.
D850, D800, SB-600
Nikkors: 24-70 f/2.8, 50mm f/1.4G, 105mm f/2.8G VR micro, 70-200 f/2.8, Tamron 15-30 f/2.8
Gebruikersavatar
sanderpeters

Clublid
Berichten: 62


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D7000 3e keer kapot, wat zijn mijn rechten?

Berichtdoor Matthieu » vr jun 08 2012 11:37 am

Koop ontbinden,
Geen deugdelijk product geleverd en een afspraak van 5x repareren
een nieuw toestel is helemaal idioot.

Het product voldoet niet aan je verwachtingen en na zoveel reparaties
mag je echt een goede oplossing verwachten.

Zie mijn eerdere posting over de consuwijzer. !

Succes en je poot stijf houden.
Even terloops noemen dat je contact opneemt met de consumentenbond,
kassa of radar wil nog wel eens helpen !

Groet matthieu
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart


www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Gebruikersavatar
Matthieu

Forumlid
Berichten: 2034


Locatie: Heerhugowaard
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten