Aankoop nieuwe D7000 body

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

Aankoop nieuwe D7000 body

Berichtdoor Tienenaar » ma jan 21 2013 1:35 pm

Nu ik wat meer lenzen heb en ook regelmatiger opdrachten mag doen had ik besloten dat het tijd werd op weer wat te investeren in nieuw materiaal. Het eerste was de aankoop van een tweede D7000 body.
Op de site van Foto Konijnenberg stond die aan een mooie prijs van 749€. Dus direct besteld en betaald met creditcard.
Vandaag na 4 dagen ontvangen en bij nazicht bleek de camera al gebruikt te zijn door iemand anders. Bij de copyrightinfo vond ik de naam:
Fred van Bergeijk
Direct maar mailtje naar Foto Konijnenberg met kwade reactie. Was in de veronderstelling als je iets nieuw koopt bij hun dat het dan ook wel echt nieuw is en geen tweedehandsje. Heb hun voorgesteld dat ze mij een geste doen en deel terug betalen of voucher geven voor toekomstige aankopen. Ben benieuwd.
Heeft iemand van jullie dit ook al voorgehad? En wat kreeg je toen als compensatie?
Kent hier iemand Fred van Bergeijk misschien? Dan kan ik misschien te weten komen waarom hij zijn toestel heeft terug gestuurd.
Alvast bedankt voor de hulp.
Nikon D7000,Nikon AF-S NIKKOR 18-200 f1:3.5-5.6 VR II,Nikon AF NIKKOR 35-80 f1:4-5.6D,Nikon AF-S NIKKOR 50mm f1:1.8 G,Nikon AF-S 70-200 f2.8 VR II, MD-D11,Speedlight SB-900 with SD-9 external battery,Remote ML-L3 & MC-DC2,GPS GP-1,Power Connect EP-5B
Tienenaar

Forumlid
Berichten: 27


Locatie: Tienen - België

Onderwerp:

Re: Aankoop nieuwe D7000 body

Berichtdoor Cookie1397 » ma jan 21 2013 1:46 pm

Dit is een nikon forum over fotografie. We gaan dit forum niet gebruiken om personen te zoeken.
Nikon Z en Z glas
Gebruikersavatar
Cookie1397

Clublid
Berichten: 3985


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Aankoop nieuwe D7000 body

Berichtdoor justme » ma jan 21 2013 1:53 pm

Gevonden op Google


Misschien even een mailtje sturen
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Aankoop nieuwe D7000 body

Berichtdoor Voormalig clublid » ma jan 21 2013 1:58 pm

Tienenaar schreef:Nu ik wat meer lenzen heb en ook regelmatiger opdrachten mag doen had ik besloten dat het tijd werd op weer wat te investeren in nieuw materiaal. Het eerste was de aankoop van een tweede D7000 body.
Op de site van Foto Konijnenberg stond die aan een mooie prijs van 749€. Dus direct besteld en betaald met creditcard.
Vandaag na 4 dagen ontvangen en bij nazicht bleek de camera al gebruikt te zijn door iemand anders. Bij de copyrightinfo vond ik de naam:
Fred van Bergeijk
Direct maar mailtje naar Foto Konijnenberg met kwade reactie. Was in de veronderstelling als je iets nieuw koopt bij hun dat het dan ook wel echt nieuw is en geen tweedehandsje. Heb hun voorgesteld dat ze mij een geste doen en deel terug betalen of voucher geven voor toekomstige aankopen. Ben benieuwd.
Heeft iemand van jullie dit ook al voorgehad? En wat kreeg je toen als compensatie?
Kent hier iemand Fred van Bergeijk misschien? Dan kan ik misschien te weten komen waarom hij zijn toestel heeft terug gestuurd.
Alvast bedankt voor de hulp.


Hier nog een vraag.
Als je deze Nikon D7000 nieuw heb gekocht en bij controle na ontvangst blijkt dat die al gebruik is door een fotograaf.
Kan je dan ook niet zien hoeveel foto's er al mee gemaakt zijn?
Voormalig clublid



Onderwerp:

Re: Aankoop nieuwe D7000 body

Berichtdoor Cookie1397 » ma jan 21 2013 2:01 pm

Heb bericht van Wiebe Terpstra aangepast. Ben vrij duidelijk geweest en we gaan hier geen privé gegevens van mensen die waarschijnlijk niet eens lid van het ncn zijn openbaar maken.
Nikon Z en Z glas
Gebruikersavatar
Cookie1397

Clublid
Berichten: 3985


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Aankoop nieuwe D7000 body

Berichtdoor Tienenaar » ma jan 21 2013 2:02 pm

Camera Model Name : NIKON D7000
Serial Number : 6357797
File Create Date : 2013:01:21 15:00:02
Shutter Count : 9304

Na controle blijkt dus dat er al bijna 10.000 foto's is mee genomen. Dus echt nieuw kun je het toestel niet meer noemen zou ik zo zeggen.

Sorry, was niet de bedoeling om vorige eigenaar zijn persoonlijke gegevens hier te zien. Gewoon misschien iemand die hem kende en via persoonlijke vraag kon te weten komen waarom hij het toestel had weg gedaan. Kon zijn door aanschaf nieuwer model of door defect. Bedankt moderator, wou de regels niet overtreden.
Nikon D7000,Nikon AF-S NIKKOR 18-200 f1:3.5-5.6 VR II,Nikon AF NIKKOR 35-80 f1:4-5.6D,Nikon AF-S NIKKOR 50mm f1:1.8 G,Nikon AF-S 70-200 f2.8 VR II, MD-D11,Speedlight SB-900 with SD-9 external battery,Remote ML-L3 & MC-DC2,GPS GP-1,Power Connect EP-5B
Tienenaar

Forumlid
Berichten: 27


Locatie: Tienen - België

Onderwerp:

Re: Aankoop nieuwe D7000 body

Berichtdoor justme » ma jan 21 2013 2:38 pm

beetje ad rem idd. maar je kunt hem iig bereiken/vinden mbv google
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Aankoop nieuwe D7000 body

Berichtdoor Wilci » ma jan 21 2013 2:43 pm

Dit is geen reclame voor Konijnenberg. Kwalijke zaak. Ben ook benieuwd hoe ze dat gaan oplossen en wat het excuus is. Je mag er toch van uitgaan dat ze precies weten welke doos al open is geweest.
Gebruikersavatar
Wilci

Forumlid
Berichten: 410


Locatie: Gemeente Zevenaar
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Aankoop nieuwe D7000 body

Berichtdoor Bob42 » ma jan 21 2013 2:44 pm

Geen beste actie van Konijnenberg. Ik neem aan dat je een nieuwe krijgt, want daar heb je tenslotte ook voor betaald, niet voor een camera 10.000 clicks.
Bob42

Forumlid
Berichten: 1157


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Aankoop nieuwe D7000 body

Berichtdoor Voormalig clublid » ma jan 21 2013 2:54 pm

Hier is voor Konijneberg maar een actie te doen.

Direct contact opnemen met jou.
Excuus aanbieden.
Gelijk een afspraak maken, dat de volgende dag een NIEUWE body door een bodedienst bij je word afgeleverd en de oude body word ingenomen.
Voormalig clublid



Onderwerp:

Re: Aankoop nieuwe D7000 body

Berichtdoor Duncan_P » ma jan 21 2013 2:59 pm

Ik zou die camera niet eens willen huoden, ook niet voor een gereduceerd bedrag. Als je een nieuwe camera koopt voor eveneens een nieuwprijs dan is een tellerstand van bijna 10.000 kliks niet goed te praten.
Duncan_P



Onderwerp:

Re: Aankoop nieuwe D7000 body

Berichtdoor D. Haaksma » ma jan 21 2013 2:59 pm

Dit maakt mij wel nieuwsgierig moet ik zeggen.

Hoe kwam de body bij je aan?
Gesealde verpakking, kabels, gebruiksaanwijzingen etc. nog dichtgeplakt of ook geseald.
Bij een min of meer geopende verpakking(en) mag je wel naar Konijn kijken, die hadden dat moeten zien voor of bij de verzending.

Of is dit een van de "spook" toestellen die na reparatie (door Nikon) weer als nieuw verpakt worden en zodanig verkocht.
Daar gaan ook verhalen over.
In het laatste geval hadden ze hem moeten resetten. ( kan dat ?)
Al me al een slordig gebeuren.

Ben benieuwd hoe Konijn reageert en wat er nu eigenlijk met dat toestel gebeurd is.
D. Haaksma

Forumlid
Berichten: 1320


Locatie: Boxtel
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Aankoop nieuwe D7000 body

Berichtdoor Tienenaar » ma jan 21 2013 3:04 pm

D. Haaksma, camera kwam in gesealde transport doos. Originele doos was geopend. Zaten paar zakjes los in bovenin. Batterij en draagriem zaten al op de camera.
Bij nazicht van het toestel kwam ik op die copyright info en viel het mij dus op dat ik een gebruikt toestel in mijn handen had. Dan maar direct de manier op google opgezocht hoe het totaal aantal clicks kon weer vinden. Even foto genomen met men nieuwe 50mm 1.8f en bleek dus dat het toestel al wel even in gebruik is geweest. Zelfs mijn oude toestel van 2 jaar heeft zoveel clicks nog niet :evil:
Direct mail gestuurd naar Konijnenberg met bestel en leveringsgegevens. Hoop snel van hun te horen want vertrek op 2 maart op vakantie naar Turkije en hoopte dan beide toestellen mee te kunnen nemen. Eéntje voor mij om mee te werken en de oude voor mijn vader die nu nog met D90 werkt.
Nikon D7000,Nikon AF-S NIKKOR 18-200 f1:3.5-5.6 VR II,Nikon AF NIKKOR 35-80 f1:4-5.6D,Nikon AF-S NIKKOR 50mm f1:1.8 G,Nikon AF-S 70-200 f2.8 VR II, MD-D11,Speedlight SB-900 with SD-9 external battery,Remote ML-L3 & MC-DC2,GPS GP-1,Power Connect EP-5B
Tienenaar

Forumlid
Berichten: 27


Locatie: Tienen - België

Onderwerp:

Re: Aankoop nieuwe D7000 body

Berichtdoor D. Haaksma » ma jan 21 2013 3:17 pm

Tienenaar schreef:D. Haaksma, camera kwam in gesealde transport doos. Originele doos was geopend. Zaten paar zakjes los in bovenin. Batterij en draagriem zaten al op de camera.
Bij nazicht van het toestel kwam ik op die copyright info en viel het mij dus op dat ik een gebruikt toestel in mijn handen had. Dan maar direct de manier op google opgezocht hoe het totaal aantal clicks kon weer vinden. Even foto genomen met men nieuwe 50mm 1.8f en bleek dus dat het toestel al wel even in gebruik is geweest. Zelfs mijn oude toestel van 2 jaar heeft zoveel clicks nog niet :evil:
Direct mail gestuurd naar Konijnenberg met bestel en leveringsgegevens. Hoop snel van hun te horen want vertrek op 2 maart op vakantie naar Turkije en hoopte dan beide toestellen mee te kunnen nemen. Eéntje voor mij om mee te werken en de oude voor mijn vader die nu nog met D90 werkt.


Te gek voor woorden.
De D7000 staat nog steeds voor die prijs op de site.
Uit niets blijkt dat het om een gebruikt of demotoestel gaat.

Valt mij erg tegen van Konijn.
Ik hoop en verwacht dat het wel netjes opgelost word.
Succes en een mooie vakantie toegewenst.
D. Haaksma

Forumlid
Berichten: 1320


Locatie: Boxtel
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Aankoop nieuwe D7000 body

Berichtdoor jan » ma jan 21 2013 3:46 pm

Ik concludeer uit het openingsbericht dat de camera via de webwinkel is besteld. Normaal gesproken kun je het artikel toch binnen de termijn van 7 werkdagen retour sturen zonder opgaaf van reden. Ik zou hiervan in ieder geval gebruik maken. Want het is nu maar afwachten met welke oplossing Konijnenberg komt en ze kunnen de zaak rekken tot na deze 7 werkdagen en dan ben je afhankelijk van de grillen van de winkel. En daarvan zou ik niet afhankelijk willen zijn.
Voor wat meer informatie: http://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4319


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten