Nikon D7000 vraagje...

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

Nikon D7000 vraagje...

Berichtdoor meneerlex » za aug 31 2013 4:34 pm

Ik heb sinds een week mijn D90 verrruild voor een D7000. Wat mij opvalt is dat de D7000 door blijft focussen ook al druk ik de ontspanknop niet in. Daardoor is het ook lastig om foto's op het display terug te kijken of het menu te openen.

Is dit een bekend probleem of heb ik een maandag ochtend exemplaar of staat er een instelling niet goed? Ik heb in de af al van alles geprobeerd en aangepast maar het probleem blijft.... Hij maakt verder prima foto's maar het werkt zo lastig...

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Groetjes Lex
D7000, 8mm fisheye, 16-85, 90mm macro, 70-300, een 50mm f1.8 een flitsje, een rol ducttape, een webshop en wat los spul...
Gebruikersavatar
meneerlex

Forumlid
Berichten: 18


Locatie: Noord-Brabant
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D7000 vraagje...

Berichtdoor gijs sandberg » za aug 31 2013 4:43 pm

Beste Lex,
Welkom.
Heb je de kamera een algemene reset gegeven?
Treedt het verschijnsel ook op met andere (Nikon) lenzen?

re: lastig om foto's op het display ...
Die vraag kan ik niet doorgronden...

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6814


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon D7000 vraagje...

Berichtdoor Jasper » za aug 31 2013 4:47 pm

Autofocus verzetten van auto o.i.d. naar AF-S en dan kiezen voor 1 punt.

Knopje zit verborgen op AF schakelaar van de body.
Druk deze in dan kun te tegelijk met het draaien aan je instel wielen e.e.a. verzetten.
Groeten, Jasper.
Flickr
Gebruikersavatar
Jasper

Forumlid
Berichten: 599


Locatie: Boxtel
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D7000 vraagje...

Berichtdoor meneerlex » za aug 31 2013 4:50 pm

Dat had ik inderdaad ook al bedacht en geprobeerd. Helaas blijft het probleem dan...
D7000, 8mm fisheye, 16-85, 90mm macro, 70-300, een 50mm f1.8 een flitsje, een rol ducttape, een webshop en wat los spul...
Gebruikersavatar
meneerlex

Forumlid
Berichten: 18


Locatie: Noord-Brabant
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D7000 vraagje...

Berichtdoor celticfreak » za aug 31 2013 4:57 pm

Mijn D7000 heeft dit verschijnsel niet.
Met vriendelijke groet,

Luc

D7000 / D7200 - 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR AF-S DX NIKKOR - 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR NIKKOR - 50MM 1.8 - AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G - Sigma 8-16mm f/4.5-5.6 DC HSM - SB-700
Gebruikersavatar
celticfreak

Forumlid
Berichten: 53


Locatie: Halsteren
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon D7000 vraagje...

Berichtdoor Arthur Wolff » za aug 31 2013 5:14 pm

Heb het ook even geprobeerd maar ik heb het ook niet, kan het ook niet reproduceren.
Gr.
Arthur


Nikon D7100 met MB-D15 Grip
Nikkor AFS 17-55 f2.8 Sigma 70-200 F2.8 VII
Speedlights SB-400, 600 en 700
Ik ben ook te volgen op: Wolff-fotografie Twitter Instagram 500px
Gebruikersavatar
Arthur Wolff

Forumlid
Berichten: 1624


Locatie: Lansingerland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D7000 vraagje...

Berichtdoor meneerlex » za aug 31 2013 5:17 pm

gijs sandberg schreef:Beste Lex,
Welkom.
Heb je de kamera een algemene reset gegeven?
Treedt het verschijnsel ook op met andere (Nikon) lenzen?

re: lastig om foto's op het display ...
Die vraag kan ik niet doorgronden...

Groeten, Gijs


Ja ik heb de camera een algemene reset gegeven, helaas geen resultaat. Met mijn vraag bedoelde ik dat ik de gemaakte foto's niet terug krijg op het display, het display gaat niet aan, ook niet in live view of om een menu te openen....

Bedankt voor je reactie!
D7000, 8mm fisheye, 16-85, 90mm macro, 70-300, een 50mm f1.8 een flitsje, een rol ducttape, een webshop en wat los spul...
Gebruikersavatar
meneerlex

Forumlid
Berichten: 18


Locatie: Noord-Brabant
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D7000 vraagje...

Berichtdoor meneerlex » za aug 31 2013 5:19 pm

Bedankt allemaal voor jullie reacties!!! Ik begin nu toch de indruk te krijgen dat ik een "probleem"geval heb. IK zal van de week eens terug gaan naar de winkel (digitalstreet in Heumen) en kijken wat zij zeggen... De camera is van 23 augustus dus ben benieuwd wat ze gaan doen, omruilen of opsturen.

Groetjes Lex
D7000, 8mm fisheye, 16-85, 90mm macro, 70-300, een 50mm f1.8 een flitsje, een rol ducttape, een webshop en wat los spul...
Gebruikersavatar
meneerlex

Forumlid
Berichten: 18


Locatie: Noord-Brabant
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D7000 vraagje...

Berichtdoor staal571 » za aug 31 2013 7:11 pm

meneerlex schreef: IK zal van de week eens terug gaan naar de winkel (digitalstreet in Heumen) en kijken wat zij zeggen...
Groetjes Lex


oei oei :?


Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
Gebruikersavatar
staal571

Forumlid
Berichten: 753


Locatie: Overijssel
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D7000 vraagje...

Berichtdoor Texelaar » za aug 31 2013 7:31 pm

Als ze er geen goede reden voor hebben en hem opsturen zou ik zeggen tegen de verkoper ik wil een nieuwe


Gr marcel
Nikon D7000, nikon lens 17-55 2,8 ,Tamron lens 70-200 2,8 en de Nikon 50mm 1,8 en de Sigma 18-200 2,8-6,3 een grip en de Flitser Sb- 910 www.texelphoto.nl
Gebruikersavatar
Texelaar

Forumlid
Berichten: 247


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Nikon D7000 vraagje...

Berichtdoor meneerlex » ma sep 02 2013 6:30 pm

Hallo allemaal,

Na nog een weekend proberen blijft het focus probleem, ook met andere lensen en instellingen. Dus vandaag terug naar de winkel (Digitalstreet in Heumen). Daar het probleem laten zien en vertelt wat ik allemaal geprobeerd had, zij zagen al vrij snel dat ik inderdaad een overenthousiaste Nikon had. Nog even een nieuwe lens uit de winkel gepakt en weer hetzelfde... Toen kwam de verkoper met het verhaal dat de camera te "vies" was om ingenomen te worden, er zat stof in het oculair. Wat??? Camera was net een week oud, ik heb er hooguit 100 foto's meegemaakt en ben brildragend!
Ik heb gelijk gezegd dat ik daar niet akkoord mee zou gaan. De camera was DOA (dead on arrival) en ik was er binnen twee weken mee terug. Waarop de verkoper zijn dat ik de kans had gehad de camera te bekijken in de winkel voor aanschaf. Maar met lege accu's heb ik de AF uiteraard niet kunnen testen...
Om een lang verhaal niet nog langer te maken; Ik heb mijn poot stijf gehouden en een aantal keren nikonclub, forum, retailerservaringen, kieskeurig (lag een foldertje op de toonbank, met "review onze winkel op kieskeurig.nl") en dat soort termen laten vallen. De verkoper zei dat hij doordat de camera "vies" was deze niet meer als nieuw zou kunnen verkopen na reparatie... Ik verder volgehouden en hij ging dan toch nog even met de inkoop overleggen om een oplossing te kunnen bedenken. En toen kwam hij zowaar met een nieuw exemplaar en de opmerking dat het voor mij mazzel was dat ik de garantiekaart ook bij mij had. Ik kreeg een nieuwe en hij zei daarna letterlijk dat de garantiekaart nodig was om hun geld terug te krijgen bij Nikon. He wat? En net zei hij nog dat hij hem weer moest verkopen? Zo zat deze verkoper vol met tegenstrijdigheden, eerst was hij degene die de besslissingsbevoegdheid had, aan het einde van het gesprek was hij volgens eigen zeggen "maar een simpel verkopertje..."

Einde van de rit, ik heb een nieuw exemplaar, dat ik in de winkel ook getest heb met mijn lens...

Wat mij nog wel opviel, de eerste D7000 die ik kreeg kwam met een KIT doos. Op de doos zat een sticker, alleen body. De nieuwe D7000 kwam uit een doos waar alleen een D7000 in zat. Was mijn eerste dan al een keer verkocht geweest? Wat ik in ieder geval niet kan verklaren is dat de eerste nikon volgens camerashuttercount 200 opnames had gemaakt en de laatste foto die ik heb gemaakt had volgnummer 181...

Bedankt voor jullie hulp en meedenken, dit draadje kan dicht.

Groetjes Lex
D7000, 8mm fisheye, 16-85, 90mm macro, 70-300, een 50mm f1.8 een flitsje, een rol ducttape, een webshop en wat los spul...
Gebruikersavatar
meneerlex

Forumlid
Berichten: 18


Locatie: Noord-Brabant
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D7000 vraagje...

Berichtdoor staal571 » ma sep 02 2013 7:00 pm

meneerlex schreef:Hallo allemaal,


Einde van de rit, ik heb een nieuw exemplaar, dat ik in de winkel ook getest heb met mijn lens...

Wat mij nog wel opviel, de eerste D7000 die ik kreeg kwam met een KIT doos. Op de doos zat een sticker, alleen body. De nieuwe D7000 kwam uit een doos waar alleen een D7000 in zat. Was mijn eerste dan al een keer verkocht geweest? Wat ik in ieder geval niet kan verklaren is dat de eerste nikon volgens camerashuttercount 200 opnames had gemaakt en de laatste foto die ik heb gemaakt had volgnummer 181...

Bedankt voor jullie hulp en meedenken, dit draadje kan dicht.

Groetjes Lex


Waarom dacht je dat ik eerder schreef oei oei ?? toen je schreef dat je naar hun terug wilde voor een nieuwe camera.

Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
Gebruikersavatar
staal571

Forumlid
Berichten: 753


Locatie: Overijssel
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D7000 vraagje...

Berichtdoor meneerlex » ma sep 02 2013 7:03 pm

Dat dacht ik ook al, in het verleden ook nooit problemen gehad met dit bedrijf... Maar het is weer goed gekomen en dat is het belangrijkst!
D7000, 8mm fisheye, 16-85, 90mm macro, 70-300, een 50mm f1.8 een flitsje, een rol ducttape, een webshop en wat los spul...
Gebruikersavatar
meneerlex

Forumlid
Berichten: 18


Locatie: Noord-Brabant
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D7000 vraagje...

Berichtdoor erikcreugers » do sep 05 2013 6:42 pm

Of ik in het verleden nooit problemen gehad zou hebben met een bedrijf doet het er bij mij niet toe. Als ik één keer zo'n behandeling zou krijgen was het meteen de laatste keer geweest dat ik bij die winkel ook nog maar één euro zou brengen. Ik heb vandaag mijn gloednieuwe D7000 ontvangen, en ook die zat in een kitdoos. Op zich is dat niet een probleem, want de body zat goed verpakt in de binnendoos. Toch eventjes gebeld met Coolblue, en ze sturen de originele doos na samen met een geheugenkaartje als excuus.
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl
Gebruikersavatar
erikcreugers

Forumlid
Berichten: 294


Locatie: Geleen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D7000 vraagje...

Berichtdoor amstel » do sep 05 2013 9:11 pm

Volgens mij is de doos open geweest,de dozen horen toch verzegeld te worden geleverd.
amstel

Forumlid
Berichten: 117




Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten