Waarde 2de hands D7000

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

Waarde 2de hands D7000

Berichtdoor peterk » zo okt 13 2013 9:15 pm

Mijn d3100 is de verkocht en ben opzoek naar wat nieuws.

Het beginners stadium ben ik wel ontgroeit vind ik persoonlijk.

Mijn keuze viel eerst op een nieuwe D5100. Te krijgen voor 359€ zelfde sensor als de d7000 die toch heel goed bekend staat.
Plus dat er dan nog wat zakgeld overblijft voor wat anders denk aan een grip oid.
Qua camera behuizing en opties zal ik geen grote stap vooruit maken daar ben ik me van bewust maar qua foto kwaliteit wel. (volgens de scores)
Verder vind ik het geen straf om de menu's in te duiken voor de instellingen het gaat me voornamelijk om de kwaliteit van de fotos.
Op marktplaats staat de D5100 ook nog vrij hoog in prijs rond de 275€ a 300€ dus inc wat reiskosten kan ik hem dan net zo goed nieuw halen.

De D3200 behoort dan ook nog tot de opties want die scoort ook vrij hoog. 325€ nieuw in de doos.
Maar dit lijkt me dan weer geen logische keuze want dat is wederom een instapper en een D5100 kan toch weer net wat meer.

Toen dacht ik voor een paar tientjes meer kan ik misschien net zo goed een 2de hands d7000 scoren

Op marktplaats vind ik ze behoorlijk aan de prijs tussen de 500 en 550€ aangezien die nieuw voor 618€ te krijgen is.

Ik zat zelf eerder aan een 400 a 450€ te denken of ben ik dan niet echt reëel? want als ik uitga van 70% van de nieuw waarde kom ik uit op 432€.

Mijn budget is rond de 400€ voor een body only.


Schiet ik er echt zoveel mee op om meer geld uit te geven voor een d7000. Of zou ik het dan toch maar bij een D5100 houden en het resterende geld in de spaarpot doen voor een andere lens.

Ik fotografeer veel het voetbal van mijn zoontje doe portretten voor bekenden en familieleden en mag sinds kort ook graag macro fotografie doen maar dit is nog in begin stadium.


vr gr peter
Laatst gewijzigd door peterk op zo okt 13 2013 9:24 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
peterk

Forumlid
Berichten: 249


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Waarde 2de hands D7000

Berichtdoor Roy Kersbergen » zo okt 13 2013 9:17 pm

Interessante vraagstelling, ik denk na over het zelfde dus volg dit topic graag mee :wink:
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Waarde 2de hands D7000

Berichtdoor jfbat » zo okt 13 2013 9:43 pm

De markt bepaalt de prijs en die ligt blijkbaar wat hoger dan jij had gedacht. Op Marktplaats zie ik een D7000 body voor 475, met wat onderhandelen kom je daarbij wellicht wel rond de 450 uit. Veel goedkoper zal het niet snel worden.

Met de D7000 heb je waarschijnlijk wel meer het gevoel een stap omhoog te zetten dan met de D5100. Wel moet je het met de D7000 per definitie doen met een tweedehands, waarbij je je budget dan ook nog eens overschrijdt, terwijl je de D5100 voor minder geld nieuw koopt.

De D5200 niet ook een optie?
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: Waarde 2de hands D7000

Berichtdoor DannySan » zo okt 13 2013 9:47 pm

Ook ik hou dit topic in de gaten... Onlangs met een D7000 bij de Saturn in de hand gestaan, monster ding
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Clublid
Berichten: 3834


Locatie: Groningen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Waarde 2de hands D7000

Berichtdoor peterk » zo okt 13 2013 9:53 pm

De 5200 is zeker een optie alleen valt die 2 de hands niet krijgen en zal ook niet in het budget vallen denk ik.
Gezien die sensor van een 7100 bezit en 39 focus points heeft zal die zelfs de voorkeur genieten.

Ik had hem gezien voor 475€ qua afstand eigenlijk wat te ver ik zal dan alsnog rond de 500€ uitkomen

Opsturen is geen optie met zulke bedragen .
peterk

Forumlid
Berichten: 249


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Waarde 2de hands D7000

Berichtdoor Roy Kersbergen » zo okt 13 2013 9:54 pm

Persoonlijk vind ik het schermpje bovenop de camera erg prettig om even snel settings te veranderen. Voor mij al een reden om naar een D7000/D7100 te gaan, al kan ik niet oordelen hoe snel de settings aan zijn te passen op een D5100/D5200.
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Waarde 2de hands D7000

Berichtdoor peterk » zo okt 13 2013 10:05 pm

Dat schermpje bovenop is zeker een plus punt.

Er zijn echt wel meer denk aan de af motor, meer focus points, meer cross focuspoints, dual draaiknoppen ,draadloze flitser aansturing , pentaprisma en meer frames per seconde.

Ik vraag me alleen af of ik dat echt ga missen. Gezien ik eigenlijk alleen singlefocus point gebruik. En het menu toch al gewend ben van de d3000 d3100.
peterk

Forumlid
Berichten: 249


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Waarde 2de hands D7000

Berichtdoor Geert Huizing » zo okt 13 2013 10:46 pm

Er staat nu op MP een D7000 voor € 475,-
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... ousPage=lr

Misschien ook een idee op deze site in de gaten te houden.
http://www.fotoapparatuur.nl
Er is niets zo eerlijk verdeeld als verstand, iedereen denkt dat hij er genoeg van heeft. ;)

Flickr
Gebruikersavatar
Geert Huizing

Forumlid
Berichten: 523


Locatie: N-H
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Waarde 2de hands D7000

Berichtdoor bassblom » ma okt 14 2013 9:47 am

toen ik mijn D7100 haalde bij cameranu stonden er wel 4 of 5 tweedehands 7000's.
nu kijk ik even op hun op hun wesite.. 0..
D7100, koeien, 3 verschillende lezen en muziek van mijn bandje.
https://www.youtube.com/watch?v=dZaePSa0KKs
bassblom

Forumlid
Berichten: 134


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Waarde 2de hands D7000

Berichtdoor DannySan » ma okt 14 2013 9:53 am

Er zit dus snelle handel in?
Ik snap ook niet helemaal hoe het 'zit'; is de D7000 - ook tweedehands - nog zó'n "hit" dat hij 'zo' voor 500 euro weggaat; terwijl je voor 100 euro meer hem 'nieuw uit doos' hebt?
(ik heb er vorige week eventjes mee 'gepield' maar het voelt al echt een 'step up' na mijn D3100)...
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Clublid
Berichten: 3834


Locatie: Groningen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Waarde 2de hands D7000

Berichtdoor Voormalig clublid » ma okt 14 2013 10:03 am

DannySan schreef:Er zit dus snelle handel in?
Ik snap ook niet helemaal hoe het 'zit'; is de D7000 - ook tweedehands - nog zó'n "hit" dat hij 'zo' voor 500 euro weggaat; terwijl je voor 100 euro meer hem 'nieuw uit doos' hebt?
(ik heb er vorige week eventjes mee 'gepield' maar het voelt al echt een 'step up' na mijn D3100)...


@DannySan,

Op Mp is het vaak bieden.
Maar ja, als de mensen de nieuwprijs niet weten, gaan ze zelf de boot in.
Kijk die D7000 mag rond de € 430,00 kosten, is het meer, dan moet er dan wel wat extra bij zitten, zoals geheugenkaartjes en extra accu.

Het is trouwens wel een hele mooie body.
Ja, ik heb hem dus nu ook :D
Voormalig clublid



Onderwerp:

Re: Waarde 2de hands D7000

Berichtdoor Roy Kersbergen » ma okt 14 2013 10:11 am

Wat ook een belangrijke factor is zijn natuurlijk het aantal clicks, een body met 80k clicks lijkt me niet dat bedrag meer waard.
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Waarde 2de hands D7000

Berichtdoor Peter » ma okt 14 2013 10:16 am

Voor 450 kon ik de D7000 al een half jaar geleden scoren. Wel met relatief veel clicks.

Niet echt een waardevaste investering , van dik €1000,- ... nu pakweg 600,- nieuwprijs in een relatief korte tijd.
2e hands zou ik er nu niet meer voor willen betalen dan 400 a 425.
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7766


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Waarde 2de hands D7000

Berichtdoor erikcreugers » ma okt 14 2013 11:29 am

Het nadeel van Marktplaats is meteen dat veel mensen denken dat als bijvoorbeeld een camera nog geen half jaar oud is, er iets minder dan de nieuwprijs voor kunnen vragen. Ongeacht of de camera nu 1 of 1000 clicks of meer heeft gemaakt. En nog vaker blijven deze mensen dan ook bij deze prijs, en gaat er geen eurocent vanaf. Zelf heb ik € 639 betaald voor mijn D7000 bij Coolblue, en heb ik het idee dat deze camera steeds goedkoper zal worden. Wat de waardevermindering van de camera betreft. Van alle goederen die ik tweedehands wil kopen, trek ik bij een product dat als nieuw of zo goed als nieuw aangeboden wordt 20% van de gemiddelde nieuwprijs af. Ik kijk dan bij verschillende webshops wat het artikel daar kost, en kijk dan naar de prijzen die het meest genoemd worden. En hier trek ik dan 20% vanaf. Op deze manier biedt ik ook op advertenties op Marktplaats, en vermeld hierbij altijd dat dit de prijs is die de verkoper ook zou krijgen als hij of zij haar te verkopen product zou inruilen als occasion o.i.d. Of dat men nog veel minder ervoor zal krijgen als men besluit als men een te laag bod krijgt de goederen ter verkoop aan te bieden bij een inkoper zoals Used Products.
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl
Gebruikersavatar
erikcreugers

Forumlid
Berichten: 294


Locatie: Geleen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Waarde 2de hands D7000

Berichtdoor Roy Kersbergen » ma okt 14 2013 11:53 am

Blijft natuurlijk altijd een verkoper vs. koper verhaal. De verkoper wil zo min mogelijk verlies maken en de koper wil er zo min mogelijk voor uit geven. Feit is dat je reëel moet zijn als verkoper en moet kijken naar de markt. Het nadeel is altijd de prijs, zet je iets voor 100 euro te koop waar je uiteindelijk 75 euro voor wilt hebben dan gaat men afdingen en zet je het voor 75 euro te koop dan gaat men nog steeds afdingen. Bieden naar waarde is er ook niet altijd bij dus.
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten