Stof op de sensor van D7000

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

Re: Stof op de sensor van D7000

Berichtdoor julier » di aug 02 2016 5:24 pm

Op 06-05-2015 schreef ik: "In de week voor Pasen 2015 heb ik een nieuwe Nikon D7000 van Nikon Nederland gekregen. "
(De oude Nikon D7000 was minder dan waardeloos.)
Maar helaas, op een van de eerste foto's die ik ermee maakte DSC 005 constateerde ik een al een drietal spetters en dat is de afgelopen maanden alleen maar erger geworden. is nu het zelfde als bij mijn vorige Nikon D7000, feitelijk nog erger want nu staat de teller pas op DSC 0887 .

Nikon NL adviseerde mij de camera naar het Nikon servicepunt in Beverwijk te sturen, maar dat is zinloos. Mijn vorige camera is er 6 keer geweest om de sensor te laten reinigen zonder enig resultaat.
Ik las op internet dat alleen Chipclean een stofarme /vrije ruimte heeft om sensoren professioneel te reinigen, dan is meteen duidelijk waarom Nikon in Beverwijk geen sensoren kan reinigen, tenminste niet van een Nikon D7000.
Het stof zat er nog op, nog voor dat ze de camera terug stuurden. (foto's als bewijs heb ik nog)

Inmiddels ligt de camera in de kast op de zolder in een plastic tas en wordt niet meer gebruikt, elke keer met foto's thuis komen met spetters, daar heb ik geen zin meer in, dan is voor mij de lol eraf.
Ik heb geen zin meer om uren lang bezig te zijn om de foto's een beetje toonbaar te maken.

Ik heb een Samsung S7 edge smartphone gekocht en daar maak ik prima foto's en vooral films mee, in ieder geval zijn ze brandschoon en prima voor afdrukken van 13 x18 cm
Ik neem nu de tijd om een nieuwe spiegelreflex cg een systeemcamera te zoeken, voorlopig blijf ik wel met mijn Samsung S7 edge fotograferen.
Ik heb geen behoefte meer om de Nikon D7000 mee te nemen. Lenzen en flitser zet ik t.z.t. op marktplaats en de body breng ik naar de kringloopwinkel.
Dit kwam ik ook nog even tegen: viewtopic.php?t=54001
julier

Forumlid
Berichten: 35



Onderwerp:

Re: Stof op de sensor van D7000

Berichtdoor Highlander » di aug 02 2016 8:22 pm

Zelf een tevreden gebruiker geweest van de D7000, de mijne is na twee jaar pas gereinigd, en dat was niet eens zo gek veel wat erop zat.
Of ze bij NSP sensoren kunnen schoonmaken laten we even in het midden,maar mijn persoonlijke ervaring is dat Chipclean het in ieder geval kan.
Ik zou je dan ook echt aanraden gooi daar nog een paar tientjes tegenaan en laat Ton die sensor schoonmaken, je spullen verkopen kan altijd nog.
En vergeet niet dat alle camera`s, de enen wat meer als de andere, er last van hebben.
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6486


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Stof op de sensor van D7000

Berichtdoor julier » vr aug 12 2016 11:51 am

De Sony α7R II zal hoogst waarschijnlijk mijn volgende camera worden. Of...?
julier

Forumlid
Berichten: 35



Onderwerp:

Re: Stof op de sensor van D7000

Berichtdoor pfitskie » vr aug 12 2016 11:58 am

Bij deze camera kan er ook stof op de sensor komen. :shock: :lol:




:wave:
gr
Peter
pfitskie

Forumlid
Berichten: 349


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Stof op de sensor van D7000

Berichtdoor julier » wo aug 17 2016 5:46 pm

julier

Forumlid
Berichten: 35



Onderwerp:

Re: Stof op de sensor van D7000

Berichtdoor pfitskie » wo aug 17 2016 10:01 pm

"Privébericht kan niet worden gevonden" :shock: :crazy:





:wave:
gr
Peter
pfitskie

Forumlid
Berichten: 349


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten