Dilemma!!!

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

Dilemma!!!

Berichtdoor acccomputers » vr aug 22 2014 8:42 pm

Hoi,

Ik zit met het volgende:
Ik heb deze tweetal camera's maar kan maar niet uitmaken welke ik hou en daarom doe ik beroep op jullie expertise.
Het gaat om de Nikon D7100 en de Nikon D700, ik weet het dat 2 verschillende camera's zijn, maar welke raden jullie aan om te houden. vooral m.b.t. toekomst, accessoires, lenzen en vooral ook kwalitatief.
Ik ben geen fotograaf en gebruik deze toestellen om foto's te maken tijdens familie uitjes, natuurfoto's etc.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Abdel
acccomputers

Forumlid
Berichten: 18


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Dilemma!!!

Berichtdoor a90 » vr aug 22 2014 8:46 pm

Wat voor objectieven heb je ?

Gevoelsmatig zou ik altijd een FF willen houden maar als je nu net veel DX glas hebt is dat weer niet handig misschien.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Gebruikersavatar
a90

Clublid
Berichten: 4882


Locatie: Nieuw Vennep
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Dilemma!!!

Berichtdoor Jahoe » vr aug 22 2014 8:47 pm

Dan zou ik denk ik voor de D7100 kiezen. Is een nieuwer model en een hele fijne allround camera. Gezien je aangeeft dat je "geen fotograaf" bent, zal een DX camera tov een FX camera wellicht ook beter bij je passen.
Hangt er ook wel van af wat voor lenzen je nu hebt
D500 / Z6 en een hoop glas
Jahoe

Clublid
Berichten: 347


Locatie: Grave
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Dilemma!!!

Berichtdoor Jumpjiving » vr aug 22 2014 9:08 pm

Ik zou niet kiezen?
Jumpjiving

Forumlid
Berichten: 1449


Locatie: Wageningen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Dilemma!!!