upgrade uitgevoerd naar een D7000

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

upgrade uitgevoerd naar een D7000

Berichtdoor 2eX_trots » vr okt 24 2014 9:37 pm

Van de week mezelf gekieteld :P met de aanschaf een andere camera, een gebruikte D7000 aangeschaft. Ik was eigenlijk van plan een nieuwe camera te kopen...de opvolger van de D7100. Maar de opvolger laat nog even op zich wachten (ik had gehoopt dat deze op de photokina gepresenteerd zou worden) en toen kwam ik een nette aanbieding op marktplaats tegen. Mijn eerste dslr een D70s heb ik nog steeds en vind ik een fijne camera maar wil graag betere prestaties bij minder licht. Ik had al een keer een D80 aangeschaft maar die vond ik niets beter dan de D70s en na een goed aanbod (een stuk meer dan wat ik ervoor betaalde :D ) heb ik die al snel weer verkocht.

Ik heb er nog maar even mee gespeeld maar ben er al wel achter dat ik niet gelijk vriendjes ben met het focus systeem, dat is wel even wennen. Voorlopig heb ik het focus veld op center gezet....maar naar mijn idee maak ik nu geen gebruik van de vele focuspunten, en dat lijkt me niet de meest logische keuze. :roll:


ps. aan de bovenkant van de camera zitten twee haakjes om een neckstrap aan te klikken, kunnen die er ook af?
Still learning.....
2eX_trots

Forumlid
Berichten: 63


Locatie: Nieuwenhoorn
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: upgrade uitgevoerd naar een D7000

Berichtdoor PdeBie » vr okt 24 2014 9:57 pm

Welkom bij de D7000 gebruikers groep! :)

Ik heb er zelf al een jaren en ik vind het een zalige camera.

De neckstrap ijzertjes kunnen er alleen af als je ze eraf knipt, maar de oogjes zitten in de body zelf. Ik zou ze lekker laten zitten.
PdeBie



Onderwerp:

Re: upgrade uitgevoerd naar een D7000

Berichtdoor ATOR » vr okt 24 2014 10:09 pm

De losse metalen driehoekjes heb ik er bij die van mij intact afgehaald.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: upgrade uitgevoerd naar een D7000

Berichtdoor PdeBie » za okt 25 2014 12:05 am

de driehoekjes wel ja, maar dan moet je dat zwarte plasticje er eerst afhalen. De oogjes aan de body kan je er niet afhalen.
PdeBie



Onderwerp:

Re: kunnen die er ook af?

Berichtdoor gijs sandberg » za okt 25 2014 11:08 am

Beste 2,
Waarom zou je dat willen?
Zoals aangegeven, met enige ge-fröbel kunnen de driehoekjes eraf.
Als je de ogen aan de camera-body echt kwijt wilt, moet je te rade gaan bij Nikon Service in Beverwijk.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6818


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: upgrade uitgevoerd naar een D7000

Berichtdoor cezi » za okt 25 2014 9:24 pm

2eX_trots schreef:Ik heb er nog maar even mee gespeeld maar ben er al wel achter dat ik niet gelijk vriendjes ben met het focus systeem, dat is wel even wennen. Voorlopig heb ik het focus veld op center gezet....maar naar mijn idee maak ik nu geen gebruik van de vele focuspunten, en dat lijkt me niet de meest logische keuze. :roll:


vele focuspunten heb ik ook verlaten, geeft mij de indruk dat de camera voor mij aan het beslissen is wat er gefocust moet worden, dat weet ik zelf beter :D
verder kan ik wat betreft focussen iedereen aanraden over te stappen op de back focus button methode, dus niet meer scherp stellen via het half indrukken van de sluiterknop!
daar zijn inmiddels hele leerzame stukjes over verschenen op internet, google maar eens, de laatste die ik zag was een heel toegankelijk filmpje bij cameraland.nl
“Photographs are a way of imprisoning reality...One can't possess reality, one can possess images--one can't possess the present but one can possess the past.”
― Susan Sontag, On Photography
Gebruikersavatar
cezi

Forumlid
Berichten: 211


Locatie: emst
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten