D70 defect?

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

D70 defect?

Berichtdoor caddy_67 » zo mei 14 2006 8:44 pm

Gisteren opeens, zonder voorheen problemen gehad te hebben, deed mijn D70 ineens raar.
De camera leek wel te zijn vastgelopen en reageerde nergens meer op, wel maakt deze dan, nadat ik minuten lang niet meer aan de sluiterknop gekomen ben, spontaan een foto. Probeer ik dan wéér een foto te maken, dan begint het groene LED, rechts onder, tussen display en cardslot druk knipperen en blijft knipperen.

Af en toe schijnt het probleem zichzelf opgelost te hebben en werkt de camera plosteling weer naar behoren, dit voor maxmaal 3 foto's. Daarna begint de ellende weer opnieuw vastslaan gevolgd door het voorheen genoemde knipperende LED.

Gewoon met de schakelaar uitzetten helpt niet, alles (ook het uitleesvenster van de camerainstellingen) blijft dan aan niets kan gewijzigd worden, het verwijderen en herplaatsen van de accu is ook geen succes, evenals het resetten middels het kleine resetknopje (tijd, shooting modes, e.d. worden wél gereset) , onder aan de camera.

Misschien dat jullie enog idee hebben wat ik nog kan doen. Garantie is natuurlijk verlopen, dus die tip is overbodig.

Ik hoor graag van jullie
caddy_67



Onderwerp:

Berichtdoor Chris Erbrink » zo mei 14 2006 9:39 pm

Kennisgeving voor D70 bezitters



maandag 26 september 2005· Het is gebleken dat elektronische componenten behorende tot het lichtmeet/autofocussyteem van de D70 mogelijk, onder uitzonderlijke omstandigheden, defect kunnen gaan.· Mocht u dit probleem ondervinden met uw D70 camera, dan zal Nikon deze componenten gratis vervangen, zelfs als uw camera niet meer binnen de garantietermijn valt.· Wij bieden onze oprechte verontschuldigingen aan voor dit ongemak.· Om te controleren of uw camera defect is geraakt door deze oorzaak vindt u hieronder een omschrijving van de symptomen van dit probleem. Nikon D70 digitale spiegelreflexcamera· Wanneer er een geheugenkaart is geplaatst: het groene toegangslampje knippert constant en de camera reageert niet op de bedieningselementen.· Wanneer er geen geheugenkaart is geplaatst: de camera schakelt niet aan, ondanks het feit dat de batterij-aanduiding aangeeft dat de batterij volledig is geladen.

dit is door Nikon een keer naar mijn E-mail gezonden, dus is even bellen met Inca haarlem een verstanding idee misschien groetjes chris
Chris Erbrink



Onderwerp:

Berichtdoor caddy_67 » zo mei 14 2006 10:40 pm

Wow.............. ik ben sprakeloos!
Exact mijn mijn probleem!!!!
Ik denk dat ik maandag de eerste ben die belt!
Bedankt, Chris
caddy_67



Onderwerp:

Berichtdoor caddy_67 » ma mei 15 2006 11:03 am

Ik heb hier op het Nikon European Support Centre het officiele antwoord gevonden:
http://nikoneurope-nl.custhelp.com/cgi- ... aqid=15769

(6-7-06 21:41 - Edit door Onno: link ingekort)
caddy_67



Onderwerp:

Berichtdoor caddy_67 » do jul 06 2006 6:03 pm

Heb vandaag mijn D70 weer terug gekregen, perfecte service bij Inca. Behalve het defect, wat trouwens idd garantie was, hebben ze op mijn verzoek ook de camera gejusteerd en gereinigd, gratis!
Alleen maar lof voor Leica!
Oké, duurde wel 7 weken, maar toch. Super service!
Laatst gewijzigd door caddy_67 op do jul 06 2006 6:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
caddy_67



Onderwerp:

Berichtdoor vanson » do jul 06 2006 6:15 pm

caddy_67 schreef:Heb vandaag mijn D70 weer terug gekregen, perfecte service bij Inca. Behalve de het defect, wat trouwens idd garantie was, hebben ze op mijn verzoek ook de camera gejusteerd en gereinigd, ook weer gratis!
Alleen maar lof voor Leica!
Oké, duurde wel 7 weken, maar toch. Super service!


ook ik draag Leica een warm hart toe


:lol:

erg goed van inca dat ze voor het letterlijk sluiten van de markt nog zo service-gericht zijn.[/b]
vanson



Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » do jul 06 2006 9:05 pm

Zeker mooi ik denk trouwens wel dat het via Polen net zo snel zal gaan.
Misschien wel sneller :)

binnen 7 weken kun je zelfs makkelijk meer dan 1 keer rond de wereld.
BUG322



Onderwerp:

Berichtdoor caddy_67 » do jul 06 2006 10:34 pm

BUG322 schreef:binnen 7 weken kun je zelfs makkelijk meer dan 1 keer rond de wereld.


Hahaha, inderdaad. Voor mij was het dan geen probleem omdat ik toch ook een reserve camera heb. Toch hádden ze het justeren en reinigen van de camera in rekening kunnen brengen, wat ze dan niet gedaan hebben. Misschien wel als troost voor de lange reparatieduur.
caddy_67



Onderwerp:

Berichtdoor Dryade » do jul 06 2006 11:52 pm

Prima service maar 7 weken duurt wel erg lang.

Vorig jaar had ik ook mijn D70 stuk. En wist dat het bij Inca meestal ongeveer 6 weken duurt.

Mijn camera heb ik in Duitsland gekocht en heb hem terug gebracht naar de fotozaak. Deze werd dus opgestuurd naar Nikon GMBH. Goed 10 dagen kreeg ik een telefoontje dat ik hem komen ophalen, gekuist en wel.
Dryade




Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten