nieuw: Nikon D7200

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7200

Berichtdoor JanR » di mar 03 2015 11:26 am

Ah nee een klapscherm komt op de D7300

Tis net als met auto's lijkt het nu wel, behalve misschien de tijdslijn.

D7000 Ford Mondeo Standaard
D7100 Ford Mondeo Titanium
D7200 Ford Mondeo Platinum
D7300 Ford Mondeo RS (RS snel, sneller snelst, toch de D300s opvolger)

Ze bouwen nu zaken in die tijdens het uitkomen van de D7000 ook al hadden gekund, de gadget techniek die nu extra in de D7200 zit was er al toen de D7000 op de markt kwam, behoudens in mindere mate de AF dan.
2015 en dan 54Mbps wifi, terwijl de standaard al lang vele malen hoger ligt.
En elke keer het filmen verbeteren, ik gebruik het niet, maar er zal ongetwijfeld een grote groep zijn die dat wel doet.
Ik ben van mening als je echt wil filmen dan koop je een filmcamera.

Verwacht overigens wel dat je met de volgende camera kunt bellen.

Er werd al gesuggereerd, dat de rek er een beetje uit is, dat geloof ik nog niet.
Vind wel dat Nikon slecht naar zijn gebruikers luistert, er zijn al jaren een aantal wensen die heel mondjesmaat en beperkt worden doorgevoerd.

Maar ik zie geen reden, dat zou voor mij evt de grotere buffer zijn, om voor veel geld een overstap te overwegen.
De verbeteringen cq aanvullingen zijn minimaal.
Dus de 7100 gaat nog wel even mee.
JanR

Forumlid
Berichten: 1115


Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7200

Berichtdoor Jacob_O » di mar 03 2015 11:31 am

Ik vraag me af of deze weer op de ouderwetse wijze omgaat met de combinatie van AF-ON én "ontspanknop" of "scherpstelling" voorkeuze.
Dus zoals dat op de D7000 werkt óf dat men de, in mijn ogen veel minder gebruikersvriendelijke/logische manier, van de D7100 geïmplementeerd heeft.
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7200

Berichtdoor Frans Heinsbroek » di mar 03 2015 11:33 am

Marten schreef:
Frans Heinsbroek schreef:...... 9 stappen bij bracketing .... zou ik veel interessanter vinden.

Heb je negen foto's nodig om één goede te maken?


Eigenlijk heb ik 15 opnamen nodig continue en omdat de buffer dan te klein is gaat deze het niet worden :?
Frans Heinsbroek

Clublid
Berichten: 897


Locatie: Schiedam
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7200

Berichtdoor ATOR » di mar 03 2015 11:47 am

De buffer is een stuk groter dan zijn voorgangers:
18 frames 14bit RAW
26 frames 14bit RAW compressed
27 frames 12bit RAW
35 frames 12bit RAW compressed
100 frames full size jpg fine

Dat moet voor bijna iedereen wel genoeg zijn.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7200

Berichtdoor cezi » di mar 03 2015 12:56 pm

Jacob_O schreef:Ik vraag me af of deze weer op de ouderwetse wijze omgaat met de combinatie van AF-ON én "ontspanknop" of "scherpstelling" voorkeuze.
Dus zoals dat op de D7000 werkt óf dat men de, in mijn ogen veel minder gebruikersvriendelijke/logische manier, van de D7100 geïmplementeerd heeft.


begrijp je opmerking niet; ik heb mijn d7100 zo ingesteld dat de AE-L/AF-L knop op de achterzijde werkt als back button focus, hetgeen uitstekend werkt, wat is er onlogisch aan de d7100 op dit punt?
“Photographs are a way of imprisoning reality...One can't possess reality, one can possess images--one can't possess the present but one can possess the past.”
― Susan Sontag, On Photography
Gebruikersavatar
cezi

Forumlid
Berichten: 211


Locatie: emst
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7200

Berichtdoor Jacob_O » di mar 03 2015 1:07 pm

In tegenstelling tot bijv. de D7000, welke weigert een foto te maken wanneer de optie a1/a2 op "scherpstelling" is ingesteld en er niet daadwerkelijk scherpgesteld is,
maakt het voor de D7100 niets uit of deze ingesteld is op "scherpstelling" of "ontspannen". De D7100 maakt altijd foto's, scherpstelling of niet.
Maar dat is een ander verhaal en een ander topic wat al eens eerder aan de orde geweest is hier op het forum.
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7200

Berichtdoor Vincent » di mar 03 2015 1:59 pm

cezi schreef:ik heb mijn d7100 zo ingesteld dat de AE-L/AF-L knop op de achterzijde werkt als back button focus, hetgeen uitstekend werkt


Behalve dat je nu geen dedicated knop meer hebt voor exposure lock (focus lock heb je niet nodig als je AF-on gebruikt), dus twee knopjes is beter dan 1 :wink2:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7200

Berichtdoor SteadyDX » di mar 03 2015 2:38 pm

edit.
Laatst gewijzigd door SteadyDX op zo mar 08 2015 11:11 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
SteadyDX

Forumlid
Berichten: 7



Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7200

Berichtdoor JurjenF » di mar 03 2015 5:15 pm

Ik blijf erbij : niet de bouw/uitrusting van de D300....zoals een aparte AF-On knop. Nu kun je de camera wéér niet blind naast bv een D800/810 etc. gebruiken omdat de bediening anders is. De D200/300 kon je 1-op-1 gebruiken met D700 en verder (hoger). Blijft een gemiste kans. Maar dat is slechts een persoonlijke mening.... :angel:
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7200

Berichtdoor Gert-Jan » di mar 03 2015 7:31 pm

Mijn lieve Nikon hart gaat niet sneller kloppen van deze D7200 . Als ik al een nieuwe Nikon koop wordt het een fullframe in de vorm van de D610 of een D750. Beide verschelen niet zo veel in specs maar wel in prijs.
met vriendelijke groeten

Gert-Jan
Gert-Jan

Forumlid
Berichten: 169


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7200

Berichtdoor JvdKooij » di mar 03 2015 7:47 pm

JurjenF schreef:Ik blijf erbij : niet de bouw/uitrusting van de D300....zoals een aparte AF-On knop. Nu kun je de camera wéér niet blind naast bv een D800/810 etc. gebruiken omdat de bediening anders is. De D200/300 kon je 1-op-1 gebruiken met D700 en verder (hoger). Blijft een gemiste kans. Maar dat is slechts een persoonlijke mening.... :angel:


Tja, maar hij past prima naast een D610 of D750, in het verleden blijven leven schiet ook niet op hoor :D
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7200

Berichtdoor Vincent » di mar 03 2015 9:48 pm

De enige reden dat IK graag een D400 zie, is dat we niet bij elke nieuwe dx body het 'gezeur' krijgen dat het geen d400 is :wink:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7200

Berichtdoor Frans Heinsbroek » di mar 03 2015 10:47 pm

Maar als die D400 toch nog een keer gaat komen zijn de specs niet goed genoeg en kunnen ze daar weer pagina's over vol ouwe****** omdat dat ene dingetje wat die persoon graag wilde hebben er toch niet inzit terwijl de techniek dat al jaren terug mogelijk maakte. Dan moet er weer een D400S komen ;-)
Frans Heinsbroek

Clublid
Berichten: 897


Locatie: Schiedam
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7200

Berichtdoor Hans Braakhuis » wo mar 04 2015 9:13 am

SteadyDX schreef:Op die manier houden ze prijs van het nieuwste model kunstmatig hoog,


Hé, daar is al een draadje over: viewtopic.php?f=8&t=58606

en een samenvatting staat hier: http://www.hansbraakhuis.nl/Prijsafspraken.pdf
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7200

Berichtdoor SteadyDX » wo mar 04 2015 10:27 am

edit.
Laatst gewijzigd door SteadyDX op zo mar 08 2015 11:12 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
SteadyDX

Forumlid
Berichten: 7




Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten