D7000 en grip

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

D7000 en grip

Berichtdoor nikonuser » wo jun 22 2016 10:44 pm

Stel, ik koop een grip ( Meike/ Phottix of toch een orginele Nikon ? ) hoe laad ik dan de accu die in de camera zit op?
Als deze leeg is, moet ik dan steeds de grip eraf schroeven om die accu eruit te halen en op te laden?

Groet,
nikonuser

Forumlid
Berichten: 15



Onderwerp:

Re: D7000 en grip

Berichtdoor Kees H » wo jun 22 2016 10:47 pm

ja, maar je kunt in het cameramenu waarschijnlijk aangeven dat hij eerst de accu in de grip moet gebruiken en daarna die in de camera
zo snel is een accu ook weer niet leeg
Met vriendelijke groet,
Kees

Nikon FX/DX met F en Z mount
Bijbehorend mooi glas,
Analoog: S2, Nikkormat FT3, FTN, EM, FG, FE(2), FM(2), FM3A, FA, F, F2AS, F3, F4 F5, F801, F50, F90x, F100, 28TI


https://www.flickr.com/photos/kees_h/albums
Gebruikersavatar
Kees H

Clublid
Berichten: 2308


Locatie: Oss
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D7000 en grip

Berichtdoor DannySan » wo jun 22 2016 10:48 pm

Hoi nikonuser,

als antwoord op je vraag: ja.
Ik heb mijn grip niet altijd op mijn camera, hangt er vanaf wat ik doe maar ik laad altijd beide batterijen (die in de body, en die in de grip) vooraf op en dan kan ik uuuuuuuuuuuren los :-)
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Clublid
Berichten: 3834


Locatie: Groningen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D7000 en grip

Berichtdoor pveenstra » do jun 23 2016 11:10 am

En ik heb alleen een batterij in de grip. Kan ook jij uren los en verwisselt wat makkelijker. De 2e batterij als reserve voorkomt ook dat je uiteindelijk met 2 lege batterijen zit.
Hartelijke groet,
Peter Veenstra
Foto's
Fotoblog
Gebruikersavatar
pveenstra

Clublid
Berichten: 1126


Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D7000 en grip

Berichtdoor Gerard de Zwaan » do jun 23 2016 11:30 am

Ik heb zelf dan een D7200 met grip, Het wel het zelfde probleem als D7000 qua batterij verwisselen als de grip er onder zit wat bij mij standaard onder zit. Ik heb een batterij in de grip als in de camera. bij mij pakt de camera de batterij in de grip en als die leeg is word er overgeschakeld op de batterij in de camera. De D7200 gaat wel lang mee op 1 accu lading, ik kan een dagje fotograferen voor dat de batterij leeg is.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1463


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D7000 en grip

Berichtdoor nikonuser » do jun 23 2016 10:12 pm

Gebruiken jullie dan de originele of een B merk grip?
nikonuser

Forumlid
Berichten: 15



Onderwerp:

Re: D7000 en grip

Berichtdoor Jester » do jun 23 2016 11:12 pm

Ik gebruik een Nikon grip op mijn D7000, met 2 accu's en de camera-instelling dat eerst de accu in de grip gebruikt wordt. Ik heb gekozen voor een originele Nikon-grip om de kwaliteit. Volgens sommige YouTube reviews is de kwaliteit van andere merken (soms) belabberd. Of dat waar is weet ik niet, maar daarom heb ik persoonlijk toch maar voor Nikon gekozen. Ik heb er een tijdje over getwijfeld of een grip wel zijn geld waard is (en dat moet ieder voor zich uitmaken natuurlijk), maar wil nu eigenlijk niet anders meer. Ik ben ook meer vertikale shots gaan maken, daardoor, en minder horizontaal 'gecropte' moet ik zeggen. Hij zit overigens permanent op mijn body en ik gebruik daarnaast ook een L-plate voor mijn Feisol statief. Die zit dan weliswaar in de weg en moet los/opzij voordat ik bij het klepje van de accu kan, maar persoonlijk vind ik dat niet erg (kwestie van een paar stuivers in de fototas die als 'schroevendraaier' dienst doen).

Rob
Een hoop spul waar ik iets mee kan dat ik eerst Nikon:
D7000 | Coolpix S6300 | Nikon FE | Rolleicord
24-70mm f2.8 | 70-200mm VRII f2.8 | 105mm f2.8 Micro | 50mm f1.8D
SB600 | Feisol CT3442 | CS Pro MKII
en nog wat geërfd glas...
Gebruikersavatar
Jester

Forumlid
Berichten: 416


Locatie: Zwijndrecht
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D7000 en grip

Berichtdoor Gerard de Zwaan » vr jun 24 2016 8:26 am

nikonuser schreef:Gebruiken jullie dan de originele of een B merk grip?

Ik gebruik de orginele grip van Nikon die dij de D7000 serie hoord.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1463


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D7000 en grip

Berichtdoor Motorwybe » za jun 25 2016 4:17 pm

Ik had bij mijn D 300 ook een grip aangeschaft, wegens : meerdere (opgeladen) accu's bij je hebben, en -eerlijk is eerlijk- het staat wel stoer en geeft een professionele uitstraling aan een fotograaf die zich in z'n hart nog steeds een beginner voelt, ziende wat anderen voor moois uit hun kiekkast halen.
Maar echt nodig heb ik hem niet gehad, omdat ik altijd een reserve -opgeladen- accu bij me heb en daar dan ontelbare opnamen mee kan maken.
Heb nu een D-7200 zonder grip en met wel een extra -opgeladen(!!)- accu.
Effe rekenen : wat kost een goede grip, ten opzichte van een goede accu ?
Succes met je beslissing !
Motorwybe

Forumlid
Berichten: 51


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: RE: Re: D7000 en grip

Berichtdoor RobNikon » vr aug 19 2016 4:19 pm

Jester schreef:Ik gebruik een Nikon grip op mijn D7000, met 2 accu's en de camera-instelling dat eerst de accu in de grip gebruikt wordt. Ik heb gekozen voor een originele Nikon-grip om de kwaliteit. Volgens sommige YouTube reviews is de kwaliteit van andere merken (soms) belabberd. Of dat waar is weet ik niet, maar daarom heb ik persoonlijk toch maar voor Nikon gekozen. Ik heb er een tijdje over getwijfeld of een grip wel zijn geld waard is (en dat moet ieder voor zich uitmaken natuurlijk), maar wil nu eigenlijk niet anders meer. Ik ben ook meer vertikale shots gaan maken, daardoor, en minder horizontaal 'gecropte' moet ik zeggen. Hij zit overigens permanent op mijn body en ik gebruik daarnaast ook een L-plate voor mijn Feisol statief. Die zit dan weliswaar in de weg en moet los/opzij voordat ik bij het klepje van de accu kan, maar persoonlijk vind ik dat niet erg (kwestie van een paar stuivers in de fototas die als 'schroevendraaier' dienst doen).

Rob

Hoi Jester ik las bovenstaande en vroeg mij af welke L-plate je gebruikt op de Feisol en of daar ook een extra verbindingsmogelijkheid is voor een strap (Black Rapid sport)?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
RobNikon

Clublid
Berichten: 70


Locatie: Purmerend
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D7000 en grip

Berichtdoor Jester » za aug 20 2016 6:47 pm

Rob, zie ook PB. Ik heb een Feisol QPL-148045.

Groeten, Rob
Een hoop spul waar ik iets mee kan dat ik eerst Nikon:
D7000 | Coolpix S6300 | Nikon FE | Rolleicord
24-70mm f2.8 | 70-200mm VRII f2.8 | 105mm f2.8 Micro | 50mm f1.8D
SB600 | Feisol CT3442 | CS Pro MKII
en nog wat geërfd glas...
Gebruikersavatar
Jester

Forumlid
Berichten: 416


Locatie: Zwijndrecht
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D7000 en grip

Berichtdoor RobNikon » zo aug 21 2016 9:47 am

[emoji106]
RobNikon

Clublid
Berichten: 70


Locatie: Purmerend
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 28 gasten