Flitsprobleem D7100

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, D7000, D7100 en D7200. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

Flitsprobleem D7100

Berichtdoor JurjenF » di dec 06 2016 3:53 pm

Ik heb e.e.a. al wat verwoord in mijn topic "welke flitser". Daarin, kort samengevat, stelde ik dat da samenwerking van de Nissin Di700 en de D7100 niet goed verloopt. Inmiddels, na lang experimenteren, ben ik er achter gekomen dat het probleem in de body schuilt. De flitsbelichting is pas goed als de zoomstand/brandpunt van eender welk objectief 35mm of langer is. Onder de 35mm belicht de camera zo'n anderhalve tot twee stops onder. NSP gemaild maar kreeg een mail terug dat ik de camera maar weer in moest sturen (er zit nog garantie op de laatste reparatie). Dat is wel fijn maar weer enkele weken de camera kwijt en dat in mijn 'reportageperiode'. Even voor de goede orde : alle (menu)instellingen zijn oké en ook de groothoek diffuser gebruikt waar-ie voor bedoeld is. Daar ligt het niet aan. Zowel de SB800 als de Di700 hebben hetzelfde probleem en alle mij ter beschikking staande groothoek objectieven ook. Flitsers/objectieven op de D5100 en D3200 geven geen enkel probleem. De situatie heeft zich vanaf de laatste reparatie voorgedaan. Wie kent een soortgelijk geval?
JurjenF

Forumlid

Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Flitsprobleem D7100

Berichtdoor Richard » di dec 06 2016 4:54 pm

D7100 met Sigma 17 - 70 C op 17 mm en SB700 hebben het hier gisteravond prima gedaan.

Dus geen soortgelijk geval.
Groeten,

Richard
Richard

Serverbeheerder

Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor BlackBox » di dec 06 2016 6:12 pm

Zeker bij garantie zou ik toch even met Nikon bespreken wat de mogelijkheden zijn
Uitstellen of misschien een set te leen / huur
Maar wel dat je zeker bent dat de garantie niet verloopt omdat je voor de keuze staat om je werk te doen
BlackBox

Onderwerp:

Berichtdoor Ad B » wo dec 07 2016 7:27 am

Hoi,

Dat er nog garantie zit op uw laatste reparatie, wil dat dan ook zeggen dat het flitsprobleem onder deze garantie komt te vallen...?
:think:
---
Ad B

Clublid

Onderwerp:

Berichtdoor JurjenF » wo dec 07 2016 8:48 pm

Het probleem is dat de camera mbt de AF is gerepareerd (was wat meer dan enkel afstellen) en daarna het probleem is gekomen. Daarvoor nooit problemen gehad. Ook de 16-85 is gelijktijdig gerepareerd aan o.a. de bajonet. Maar het ligt niet aan het objectief want die doet het icm de genoemde body's en flitsers prima. Het probleem zit echt in de body. Toch maar opsturen met begeleidend briefje erbij denk/vrees ik.
JurjenF

Forumlid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor JurjenF » zo jan 08 2017 11:54 am

Camera retour van NSP. Bleek de aperture control afgesteld te moten worden. viel gelukkig wel onder de garantie van de laatste reparatie/service. Het werkt gelukkig weer. En het lag ook gelukkig niet aan mij(n instellingen) :mryellow:
JurjenF

Forumlid

Contacteer:

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”