Nieuwe telling op geheugenkaartje

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

Nieuwe telling op geheugenkaartje

Berichtdoor GraafFoto » ma jan 30 2017 6:36 am

Beste allemaal,

Afgelopen zaterdag had ik een concertshoot. Zo halverwege de avond was de telling op m'n geheugenkaartje weer begonnen bij 1/1.

Nu blijkt dat er nog 'ergens' de overige foto's staan, maar daar ben ik nog niet achter.

Iemand een idee hoe dit kan gebeuren, en waar dan die andere pics staan?
Nikon Z6 - FTZ - Sigma 70-200 2.8 Sport - Sigma 150-600 Cont. - Tokina 100mm 2.8 macro - Viltrox 85mm 1.8 (Z-mount) - Nikon 50mm 1.8 AF-S
GraafFoto

Forumlid
Berichten: 91


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe telling op geheugenkaartje

Berichtdoor BlackBox » ma jan 30 2017 7:10 am

Als de kaart uit de camera is geweest, maar soms ook als de spanning lager is geweest, maakt de software van de camera (willekeurig) een nieuwe map aan
Die zie je niet altijd in de camera. Ik heb ze altijd kunnen vinden via de PC
BlackBox



Onderwerp:

Re: Nieuwe telling op geheugenkaartje + Lightroom

Berichtdoor GraafFoto » ma jan 30 2017 7:55 am

BlackBox schreef:Als de kaart uit de camera is geweest, maar soms ook als de spanning lager is geweest, maakt de software van de camera (willekeurig) een nieuwe map aan
Die zie je niet altijd in de camera. Ik heb ze altijd kunnen vinden via de PC

Dank je.
Beide batterijen (!) waren rammetje vol en ik heb ook niet de kaart uit z'n 'slot' gehaald.
Anyway, via de camera zag ik wel alle eerdere foto's terug. Vanavond even kijken.

Vanmorgen dacht ik: "Laat ik alvast even alle foto's inladen in mijn Lightroom.
Deze gaf echter ook aan ': "Geen bestanden gevonden".
Nu moet ik zeggen dat mijn Lightroom sinds een update onlangs, erg slecht werkt en veel fouten geeft.
Nikon Z6 - FTZ - Sigma 70-200 2.8 Sport - Sigma 150-600 Cont. - Tokina 100mm 2.8 macro - Viltrox 85mm 1.8 (Z-mount) - Nikon 50mm 1.8 AF-S
GraafFoto

Forumlid
Berichten: 91


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe telling op geheugenkaartje

Berichtdoor Peter » ma jan 30 2017 9:35 am

De teller gaat weer naar 1 als er 9999 foto's zijn gemaakt. Wellicht is het dat ?
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7764


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe telling op geheugenkaartje

Berichtdoor Franklin » ma jan 30 2017 10:25 am

Wat Peter zegt is juist. Maar, als de teller na 9999 weer op 0001 gaat dan wordt er ook een nieuwe map aangemaakt met 1 cijfer hoger dan de vorig gebruikte map.
Controleer de geheugenkaart dus even of daar nu 2 mappen op staan.
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1
Gebruikersavatar
Franklin

Clublid
Berichten: 1101


Locatie: Alphen aan den rijn
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nieuwe telling op geheugenkaartje

Berichtdoor MauricevdL » ma jan 30 2017 10:26 am

...ook niet per ongeluk de teller in de instellingen gereset? Heb ik een keer gehad, maar was daardoor gelukkig niks kwijt.
Anders zou je als laatste redmiddel een Data Recovery programmaatje kunnen loslaten op je kaartje. Er zijn er wel wat te vinden in de freeware sector.
Je zegt overigens dat het kaartje weer bij 1/1 begon. Bedoel je DSC_0001 of iets anders?
Gebruikersavatar
MauricevdL

Forumlid
Berichten: 89


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Nieuwe telling op geheugenkaartje

Berichtdoor gijs sandberg » ma jan 30 2017 11:34 am

Beste G,
re: erg slecht werkt
Ik ben geen LR kenner, maar mijn ervaring met Nikon's VieuwNX/Transfer is dat die software in één handeling alle mappen op een kaartje kan inlezen.
Zoals hierboven gemeld: het starten van een nieuwe map in de kamera kan diverse oorzaken hebben.
Ik zou beginnen het kaartje via een kabel of kaartlezer vanaf de PC te bekijken.
Waarschijjnlijk zie je verschillende mappen met foto's.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6816


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten