nieuw: Nikon D7500

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7500

Berichtdoor Zzyzx » di sep 19 2017 12:46 am

Renate schreef:..voor het eerst met een griploze camera zou moet werken.

Er moet niets, de D7200 of D500 hebben beide de mogelijkheid om een grip te bevestigen. Als je al in het bezit bent van de D7500 vrees ik dat je je huiswerk niet echt goed gedaan hebt.
Zzyzx



Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7500

Berichtdoor Janvis » di sep 19 2017 9:38 am

Er is bij vergelijkingen tussen de D7200, D7500 en D500 al veel over geschreven dus het had geen verrassing hoeven te zijn.
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7500

Berichtdoor JaapV » di sep 19 2017 9:56 pm

Maar ja...
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7500

Berichtdoor Renate » di sep 19 2017 11:21 pm

Janvis schreef:Er is bij vergelijkingen tussen de D7200, D7500 en D500 al veel over geschreven dus het had geen verrassing hoeven te zijn.

Beste Jan,

Ik was van plan deze camera aan te schaffen, maar zie er door dit gemis er maar van af. Bedankt voor je reactie.

Groeten, Renate
Renate

Forumlid
Berichten: 4


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7500

Berichtdoor wildebassman » wo okt 11 2017 4:50 pm

Ik verbaas mij over de keuzes van Nikon, heb zelf nu als enthousiaste amateur gekozen voor de D7200, de D7500, een volledig kunststof body bij een camera voor zo'n prijs.... een plastic fantastic camera.... Ik doe het wel met de voorganger die op mij wat betreft opbouw een stuk professioneler overkomt en een stuk plezieriger prijskaartje heeft. Heb na de korte overstap van D7000 naar een niet nader te noemen merk de misser gemaakt i.v.m. mijn budget de D3300 te kopen.. even doorgespaard en nu weer een echte camera in handen. Snap niet wat ze bezielt bij Nikon, er wordt volgens mij i.v.m. de krimpende DSLR markt onder consumenten een vorm van paniek voetbal gespeeld.
In 37 jaar van Pentax me-super naar D90, D7000, D7200 met 18-140 VR nu Z6ii met 24-200 F4-6.3.
En ook weer FM2, FE, ME-Super en KM voor het analoge werk.
Gebruikersavatar
wildebassman

Forumlid
Berichten: 38


Locatie: Zaanstreek
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7500

Berichtdoor Focus2 » wo okt 11 2017 5:17 pm

krimpende markt voor DSLR - waar komt die info vandaan?
Ik fotografeer met een D90 body met Nikon-MB80 grip, kleine zoom (18-70mm), een kleine tele (55-200mm) en een 85mm micro van Nikkor-glas plus een statief (Manfrotto) en een (Lowe)tas -Adobe PS Elements
http://www.flickr.com/photos/focus234
Focus2

Forumlid
Berichten: 522


Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7500

Berichtdoor markdv77 » wo okt 11 2017 8:52 pm

wildebassman schreef:Ik verbaas mij over de keuzes van Nikon, heb zelf nu als enthousiaste amateur gekozen voor de D7200, de D7500, een volledig kunststof body bij een camera voor zo'n prijs.... een plastic fantastic camera....


Nou ja "plastic" doet de 'carbon fibre composite' body van de D7500 waarschijnlijk niet het recht dat het verdient...
Hoe zich dat EXACT meet met het 'magnesium alloy' in de D7200 weet ik ook niet hoor, maar denk dat dat nog wel het minst "teleurstellende" aan de 7500 is. (Als het al slechter is.)

Zaken als nog maar één SD card en geen aansluitings punten voor een grip zouden mij eerder (weer) naar een D7200 willen doen grijpen. (Heb er ook al een.)
Denk dat Nikon bang was dat als ze dergelijke features ook bij de D7500 zouden aanhouden het verschil met de nieuwe D500 weer te klein zou zijn.
Ze moesten met een geheel nieuw model aan de top in het DX segment de boel een beetje opnieuw herverdelen. En dat is onvermijdelijk ten koste van de D7X00 serie gegaan.
Gebruikersavatar
markdv77

Forumlid
Berichten: 49


Locatie: Wijdemeren
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7500

Berichtdoor wildebassman » wo okt 11 2017 8:57 pm

De fotografiemarkt voor particulieren krimpt al een aantal jaren, o.a. door de steeds beter wordende telefoon camera's. Heb deze info van een ondernemer uit de branche. De compactcamera is al ten dode opgeschreven volgens deze Fotovakman.
In 37 jaar van Pentax me-super naar D90, D7000, D7200 met 18-140 VR nu Z6ii met 24-200 F4-6.3.
En ook weer FM2, FE, ME-Super en KM voor het analoge werk.
Gebruikersavatar
wildebassman

Forumlid
Berichten: 38


Locatie: Zaanstreek
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7500

Berichtdoor JurjenF » di okt 17 2017 12:05 pm

Een aansluiting voor een grip en een slot voor 2 kaartjes zijn niet bepaald de kosten die een camera (veel) duurder maken. Ik denk als beiden aanwezig zouden zijn de 7500 beter zou verkopen.
Beiden zijn nml wel een cruciaal dingetje om hem te laten liggen en ofwel terug te grijpen op de 7200 ofwel even door te sparen (of door de zure appel heen te bijten) om een D500 aan te schaffen.
Al met al blijft die 7500 vlees nog vis.
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7500

Berichtdoor Patrick » di okt 17 2017 1:15 pm

Als je dat erbij stopt heb je een D500. Dat zal de enige reden zijn ze weg te laten.

Als je onder de streep kijkt, en even negeert wat er niet op zit, dan heb je volgens mij een hele snelle camera met uitstekende eigenschappen. Het prijsverschil is best groot met de D500. Daar kan je een mooi stuk glas voor kopen.

Zouden we de D7500 missen als deze er niet zou zijn? Ik denk het niet...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7500

Berichtdoor mozes » wo okt 18 2017 12:56 am

prijs verschil tussen de d7500 en d500 is momenteel iets van 800 euro, en dat is wel fors.
waarom is de D500 ineens een 200 euro duurder geworden?

d7200 999
d7500 1349
d500 2149
grijze import
d7200 799
d7500 1119
d500 1699
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7500

Berichtdoor stronk » wo okt 18 2017 9:14 am

mozes schreef:waarom is de D500 ineens een 200 euro duurder geworden?

Wellicht omdat Nikon een 200 euro cash-back actie heeft? Waar vind ik die 1699 grijze import (als dat hier het daglicht mag verdragen :-))?
Nikon Z9 en wat voorbind glaasjes.
Gebruikersavatar
stronk

Forumlid
Berichten: 581


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7500

Berichtdoor ReneG » wo okt 18 2017 10:01 am

markdv77 schreef:
wildebassman schreef:Ik verbaas mij over de keuzes van Nikon, heb zelf nu als enthousiaste amateur gekozen voor de D7200, de D7500, een volledig kunststof body bij een camera voor zo'n prijs.... een plastic fantastic camera....


Nou ja "plastic" doet de 'carbon fibre composite' body van de D7500 waarschijnlijk niet het recht dat het verdient...


Bovenstaande is inderdaad nogal klok/klepel... de juiste carbon fibre composites zijn sterker dan de meeste metalen en bovendien veel lichter (en vaak ook duurder). Dit is waarschijnlijk geen kostenbesparende maatregel gwweest maar een gewichtsbesparende...
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7500

Berichtdoor JvdKooij » wo okt 18 2017 10:50 am

stronk schreef:
mozes schreef:waarom is de D500 ineens een 200 euro duurder geworden?

Wellicht omdat Nikon een 200 euro cash-back actie heeft? Waar vind ik die 1699 grijze import (als dat hier het daglicht mag verdragen :-))?


zou hier even kijken: http://www.hdewcameras.co.uk/nikon-d500-body-4415-p.asp
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7500

Berichtdoor Vincent » wo okt 18 2017 10:56 am

Ik blijf het sowieso altijd een matig argument vinden tegen een body. Iedereen wil tegenwoordig schijnbar ineens een body hebben die gebouwd is als een D5, terwijl men tegelijkertijd zo zuinig met hun spullen omgaat dat dit totale overkill is... Nog even los van het feit dat de huidige composieten absoluut niet onderdoen aan de metalen. Met de genoemde gewichtsbesparing erbij. En eenvoudiger (en dus goedkoper) om te produceren.

Net als ik meer amateurs ken die alles naar 2 kaartjes schieten dan professionals. Vrijwel altijd onnodig en overkill. Dat is natuurlijk geen argument om voortaan altijd maar 1 kaartsleuf in een body te stoppen, voor een individu kan het uiteraard onwenselijk blijven, maar wat mij betreft is het probleem ervan, voor veruit de meeste gebruikers, behoorlijk overdreven.

Een paar rare keuzes van Nikon (kaartslot, grip) maar het blijft nog steeds een dijk van een camera waar het merendeel van de fotografen veel plezier aan gaat beleven en nooit last heeft van de genoemde minpunten. Op internet zitten uiteraard vooral kritische fotografen met hoge wensen, waardoor het beeld snel ontstaat dat iedereen het niets vindt.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten