nieuw: Nikon D7500

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7500

Berichtdoor mozes » zo apr 16 2017 7:30 pm

D7100 gaat bij B&H voor 697, en de D7200 voor 1077 de deur uit, de D7500 voor 1247

De TAX stelt daar niet zoveel voor. tussen 0 en 6% :lol:
http://www.town-usa.com/statetax/statetaxlist.html

Wie heeft er hier eigenlijk destijds voor het verdrag van Lissabon gestemd, niemand toch.
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7500

Berichtdoor Ericb » zo apr 16 2017 8:20 pm

Wel of geen tax verklaart niet waarom het verschil in prijs in de VS tussen de 7200 en de 7500 veel kleiner is. Volgens mij gewoon ordinaire prijspolitiek. Dat is een bewuste keuze van Nikon en handelaren maar dat spel kun je volgens mij tegenwoordig niet lang volhouden. Zeker niet als de markt in zijn geheel onder druk staat.
Overigens kan bv Tamron er ook wat van. De nieuwe 10-24 Nederland 649 euro, VS 499 dollar. Terwijl de nieuwe 70-200 1289 euro tegen 1299 dollar is. waarom het verschil in prijsstelling tussen de 10-24 en 70-200?

Om even bij de D7500 te blijven, ik begrijp echt niet waarom Nikon zijn Nederlandse klanten het vel over de oren meent te moeten halen. Zoveel beter zal de service in Nederland niet zijn. Of willen ze snel geld verdienen om vervolgens de prijs snel fors te laten zakken.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7500

Berichtdoor JaapV » zo apr 16 2017 10:48 pm

Experimentje misschien?
"Effe kijken wat die Europeanen hiermee gaan doen" :crazy: :lol:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7500

Berichtdoor Ericb » ma apr 17 2017 9:42 am

Jaap, zou best kunnen maar volgens mij is Nikon op dit moment niet echt in de positie om teveel risico te nemen.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7500

Berichtdoor ArendV » ma apr 17 2017 12:18 pm

Een uitgebalanceerde kijk op de D7500 door Steve Perry
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7500

Berichtdoor JurjenF » di apr 18 2017 1:29 pm

Er zal uiteraard wel een plek op de markt zijn voor de D7500. Nikon marketeers zijn natuurlijk niet dom. Maar ik zie zo'n beetje als in de autowereld : beetje meer kW, ietsie pietsie zuiniger, iets zwaarder, een ander grilletje en extra mistlampjes en er staat weer een 'nieuw model'. En gelukkig voor de verkopers, van zowel auto's als camera's, zijn er altijd mensen die het nieuwste willen om dat het net iets beter is. Zeggen ze. Zoals velen reeds neergepend hebben hier : de D500 biedt dan toch significant meer al kost-ie meer. In die vergelijking valt de D7500 weg. Net niet prof genoeg.
En voor vogel- of natuurfotografie in het algemeen is een spatwater- en stofdichte camera echt een must (plus het objectief natuurlijk maar daar gaat het hier niet over) en het beste AF-systeem wat er is. En ook dan is de D7500 het net niet. Ik spaar nog wel weer even door.
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7500

Berichtdoor Jaap Groningen » di apr 18 2017 2:13 pm

Aan de D7500 ontbreken simpelweg teveel dingen die ik wel zou willen gebruiken.
Zeker gezien de prijs, die m.i. te hoog is ten opzichte van de andere 7xxxx camera s.
Al had ik het geld dan nog zou ik deze camera nog laten staan.
Jaap Groningen

Forumlid
Berichten: 56


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7500

Berichtdoor PatriciaduPon » wo mei 24 2017 11:56 am

ik wilde deze maand mijn D5200 gaan vervangen voor een D7200 maar nu twijfel ik en ga ik misschien wel voor de D7500 . Wat is de juiste , beste keuze?
PatriciaduPon

Forumlid
Berichten: 1


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7500

Berichtdoor Janvis » wo mei 24 2017 12:02 pm

Als je het hele draadje doorlees kun je lezen dat de D7500 niet door iedereen gewaardeerd wordt. Het is en blijft een bijzondere keuze van nikon hoe ze die D7500 hebben samen gesteld. Ik zou lekker voor de D7200 gaan, of als je echt heel graag een mega snelle camera wil even door sparen en voor de D500 gaan.
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7500

Berichtdoor Renate » vr sep 15 2017 12:37 am

Beste Leden,

Ik heb bij Cameranu.nl geinformeerd of er toch een mogelijkheid is dat er een battry grip geleverd kan worden.
Dit was hun antwoord:

Hallo Renate,
In de batterijgrip ( mb-d11 ) bevindt zich een losse batterijhouder.
Deze batterijhouder moet dus verwisseld gaan worden.
Dat is en kwestie van eruit halen de de goede ( ms-d11 en-el15 houder) plaatsen.
In de laatstgenoende houder passen namelijk de batterijen die in de D7500 passen.
Ik hoop dat ik het zo duidelijk genoeg hebt uitgelegd.

Heb je nog vragen? Neem gerust contact met ons op!

Met vriendelijke groet,
CameraNU.nl


Zijn er al mensen die hier ervaring mee hebben? Want het klinkt naar een oplossing. Zonder grip is het voor mij namelijk niet interressant.
Renate

Forumlid
Berichten: 4


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7500

Berichtdoor Janvis » vr sep 15 2017 7:56 am

Krijg je bij die batterijgrip niet hetzelfde idee als met de D3xxx en D5xxx serie? Een apart kabeltje langs de buitenkant om de ontspanknop en extra batterij te laten werken, maar geen multi-selector en andere knoppen?

Edit: Ik zie dat de MB-D11 voor de D7000 is, die werkt toch helemaal niet op de D7500 omdat de D7500 die connector helemaal niet heeft aan de onderzijde van de body?
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7500

Berichtdoor jan » vr sep 15 2017 8:07 am

De mb-d11 is een grip voor een D7000.
De ms-d11 is de batterijhouder voor in de mb-d11.
De mb-d11 heeft contactpunten op de grip welke in de contactpunten aansluiting van de D7000 gaan.
Aangezien de D7500 deze aansluiting niet heeft gaat deze combi (D7500 & mb-d11) niet werken.

Je citeert de reactie van CametaNu maar geen idee hoe je vraag aan CameraNu was. In ieder geval is er iets niet goed gegaan in de vraag of in de reactie.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4319


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7500

Berichtdoor Renate » za sep 16 2017 11:12 pm

jan schreef:De mb-d11 is een grip voor een D7000.
De ms-d11 is de batterijhouder voor in de mb-d11.
De mb-d11 heeft contactpunten op de grip welke in de contactpunten aansluiting van de D7000 gaan.
Aangezien de D7500 deze aansluiting niet heeft gaat deze combi (D7500 & mb-d11) niet werken.

Je citeert de reactie van CametaNu maar geen idee hoe je vraag aan CameraNu was. In ieder geval is er iets niet goed gegaan in de vraag of in de reactie.


Beste Jan, ik had het volgende gevraagd:

Beste Martin,
Ik heb even gekeken bij de accessoires en tot mijn verbazing kan ik nergens een batterij grip voor deze camera vinden. Komt die nog?
Met vr. groet,
Renate
Renate

Forumlid
Berichten: 4


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7500

Berichtdoor Janvis » zo sep 17 2017 8:56 am

Dan is Martin niet helemaal goed op de hoogte van de beperking van de D7500 t.o.v. de andere D7xxx camera's. O.a. het ontbreken van het kunnen werken met een volledig functionerende grip vind ik een grove tekortkoming van de D7500 zeker gezien zijn prijs.
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: nieuw: Nikon D7500

Berichtdoor Renate » ma sep 18 2017 11:05 pm

Jan,

Ik vind het ook absurd dat ik na 30 jaar werken met een Nikon voor het eerst met een griploze camera zou moet werken. Ik moet veel vertikaal schieten, dus dat betekent na en avond/nacht werken een lamme arm.
En dan voor die prijs had dat er toch wel bij mogelijk moeten zijn.

Met vr. groet, Renate
Renate

Forumlid
Berichten: 4


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten