D90 overleden - Lang leve de D7200

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, D7000, D7100 en D7200. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

D90 overleden - Lang leve de D7200

Berichtdoor RaceRallyFoto » ma mei 08 2017 12:05 am

Enkele weken geleden heeft mijn D90 na een goeie 7jaar de geest gegeven. :(
Het probleem begon met noet willen scherpstellen en af en toe de melding ERR op het kleine scherm waar de diafragma instelling weergegeven staat. Als er ERR stond kon ik geen foto maken, maar alleen het scherpstelprpbleem was (tijdelijk) te overbruggen door handmatig scherp te stellen.

De fotozaak waarmee ik contact had, gaf me de tip om de lens, batterij en geheugenkaart 24u eruit te laten. Met wat geluk was het dan opgelost. (Thanks voor de hulp, hoewel de body niet van bij hun kwam, probeerden ze me wel verder te helpen.) :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Hun tip haalde (spijtiggenoeg)niets uit.
Dan maar even bij hun op bezoek geweest. Zij hebben nog geprobeerd mijn geliefde D90 te reanimeren, maar ook dat bleek niet te lukken. als bijkomend probleem is erbij gekomen dat de flits intussen ook niet meer open ging.

Dus.....
Sinds zaterdag ben ik een tevreden gebruiker van een D7200. Ik had het eigenlijk nooit durven denken, dat er een beter toestel als een D90 zou bestaan, maar ik ben tot nu helemaal overtuigd. Wat een knap en fijn toestel!!!

Nu ga ik de draad eens terug oppikken, hier de nodige informatie bijlezen en terug vaker auto/motorsport evenementjes bezoeken.

Gegroet,
Tom
RaceRallyFoto

Forumlid

Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”