Kies Beeldveld

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

Re: Kies Beeldveld

Berichtdoor ahkleine » zo nov 05 2017 2:54 pm

Inmiddels heb ik een nieuwe lens gekregen van Tamron. Het probleem is niet verholpen. Ik heb geprobeerd te achterhalen wanneer het probleem ontstaat. Ik heb het volgende ontdekt: Als ik de camera vastpak en de lens ter hoogte van de autofocus knop ontstaat het probleem. Als ik vervolgens de lens zoom naar 400 mm dan is het scherm weg en probleem opgelost. Op dit moment is het zo dat wanneer ik de lens vastpak bij de zoomring het probleem ook geregeld ontstaat. Het is niet te voorspellen op welk moment het gebeurt, soms meerdere malen achter elkaar en soms meerdere uren niet. Ben gisteren bij de winkelier geweest om hem te laten zien wanneer het probleem ontstaat. Vervolgens hebben we een Nikon lens geprobeerd en komt het probleem niet voor. De leverancier had geen andere D7500 liggen om de lens daar op uit te proberen. Ik heb ergens op internet een artikel gevonden over communicatiefouten bij een nieuwe camera. In dat artikel staat dat er op een nieuwe camera vaak nog wat olie of vet achtergebleven is op de contactpunten. Men adviseert om de contactpunten van lens en camera te reinigen met een vezeldoekje met een beetje alcohol. Mijn vragen dit forum zijn:
1. Weet iemand of het schadelijk kan zijn voor camera of lens om de contactpunten te reinigen met alcohol
2. Is er iemand in de buurt van Venray met een nikon d7500 camera om even mijn lens op uit te proberen

Alvast bedankt voor de antwoorden
ahkleine

Forumlid
Berichten: 15


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Kies Beeldveld

Berichtdoor jan24 » ma nov 06 2017 8:51 pm

Lijkt mij iets voor de verkoper om dat te doen. Alcohol zou ik voorzichtig mee zijn.
De vloeistof die gebruikt wordt om sensors te cleanen is vluchtig, dat zou minder problematisch zijn.
En inderdaad, ook de lens even reinigen wat contactpuntjes betreft.

Wel een wat botte vreactie van Nikon Service, had m.i. ook anders opgelost kunnen worden. Zeker als vast zou komen te staan, dat het de olie- en vetrestantjes zijn, die op de camera zitten.
Nikon D7500
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
jan24

Clublid
Berichten: 1791


Locatie: Apeldoorn
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Kies Beeldveld

Berichtdoor hoorn666 » ma nov 06 2017 11:20 pm

Zolang je alleen de contactpuntjes met een wattenstaafje en alcohol schoon maakt is er weinig aan de hand en alcohol is ook vluchtig. Persoonlijk, ik geef geen garantie, maak ik heel veel schoon met alcohol.
D750, J5, D850
Best wat licht en o.a. "Golden Trio", Nikkor 80-400, Tamron 150-600, Nikkor Micro 105 en nog wat grut
hoorn666

Forumlid
Berichten: 207


Locatie: Hoorn
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Kies Beeldveld

Berichtdoor ahkleine » di nov 07 2017 5:58 am

Inmiddels geeft de leverancier/importeur van de Tamron lens ook niet thuis meer, Hij gebruikt als argument dat zij veel positieve reviews op het internet hebben gezien over de combinatie Nikon D7500 met Tamron 18-400 mm. Dit standpunt is volgens mij grote onzin en volstrekt onacceptabel. Ik heb inmiddels een verzoek gedaan de koop ongedaan te maken. Als dit niet gaat lukken rest er niets anders dan de rechtsbijstand verzekering inschakelen en over te stappen naar een Nikon 18-300 mm lens
ahkleine

Forumlid
Berichten: 15


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Kies Beeldveld

Berichtdoor Ad B » di nov 07 2017 7:10 am

Hoi,

heb je inmiddels een Nikon of (misschien beter...) een Sigma lens geprobeerd?
Eerst terugzetten naar fabrieksinstellingen dan een andere (Nikon of Sigma) lens erop.
Klein werkje in samenwerking met je dealer.
Kan toch niet zo moeilijk zijn om óf de lens óf de camera uit te sluiten als veroorzaker.
Lijkt me beter dan te ruzie-en met een importeur.
Je kunt ook naar mij toe komen, om te proberen, maar dat is weer 50 km enkel...
Succes.
Ad
---
Gebruikersavatar
Ad B

Forumlid
Berichten: 566


Locatie: Sint Oedenrode
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Kies Beeldveld

Berichtdoor Ad B » di nov 07 2017 12:33 pm

Hoi,

ik zag ná m'n bericht pas dat je reeds een Nikon lens geprobeerd hebt.
Hoe "vast" zit je Tamron lens op je body?
Heb je dat ook vergeleken met de Nikon lens?
Niet toevallig een Sigma lens geprobeerd?
Ik heb het idee (zoals anderen) dat het een contactprobleem is.
Misschien vuil of vettig. maar dat denk ik persoonlijk niet, aangezien je al meerdere malen het objectief gewisseld hebt.
Ik denk, dat er een contactprobleem ontstaat door speling, het niet voldoende contact kunnen houden.
Klikt je Tamron lens wél voldoende vast in de vatting?
Daarnaast denk ik, als het met 2 Tamron lenzen voorkomt, het tóch aan die éne body ligt.
Ik stuur je effe een persoonlijk bericht...
---
Gebruikersavatar
Ad B

Forumlid
Berichten: 566


Locatie: Sint Oedenrode
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten