Kies Beeldveld

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

Kies Beeldveld

Berichtdoor ahkleine » di okt 10 2017 12:41 pm

Bij mijn nieuwe Nikon d7500 camera verschijnt regelmatig spontaan het scherm "Kies Beeldveld". Er zit geen logica in wanneer het scherm verschijnt en het is ook heel moeilijk weg te krijgen. Wie kan mij hierbij helpen?
ahkleine

Forumlid
Berichten: 15


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Kies Beeldveld

Berichtdoor EdvandeZilver » di okt 10 2017 1:31 pm

Al de handleiding geraadpleegd?
Pagina 106 - http://crossgate.nikonimglib.com/dsd_re ... &O=HMGXd00 (link naar de PDF manual download D7500)
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3101


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Kies Beeldveld

Berichtdoor ahkleine » wo okt 11 2017 8:05 am

Ed,
Bedankt voor jou reactie, maar op pagina 106 vind ik niet de oplossing voor het probleem van het venster Beeldveld. Pagina 106 gaat over Breedveld AF bij livebeeld. Ik bedoel het scherm waar je kunt kiezen tussen DX (24X16) en 1,3X (18X12) Dit dialoogvenster verschijnt regelmatig op mijn scherm, als ik niet in livebeeld zit
ahkleine

Forumlid
Berichten: 15


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Kies Beeldveld

Berichtdoor markdv77 » wo okt 11 2017 8:17 am

Kijk eens in het menu onder de "custom settings" (het potloodje, even geen idee wat de naam van het menu het in het nederlands is), bij de f* opties of het kiezen van het beeldveld is toegewezen aan een van de knoppen. En als dat zo is, druk je deze knop misschien soms (onbedoeld) in? Of wie weet is de knop niet helemaal goed en overgevoelig?
Gebruikersavatar
markdv77

Forumlid
Berichten: 49


Locatie: Wijdemeren
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Kies Beeldveld

Berichtdoor ahkleine » vr okt 13 2017 5:05 pm

Mardv77
Bedankt voor jou reactie. Direct uitgeprobeerd, maar dat was het niet Ik ga weer verder. Het is heel irritant dat dit schsrm steeds verschijnt en je het niet weg kunt halen
ahkleine

Forumlid
Berichten: 15


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Kies Beeldveld

Berichtdoor Marten » vr okt 13 2017 5:28 pm

Het wordt tijd voor een reset naar de fabrieksinstellingen.
Altijd goed om daarna je instellingen weer eens door te lopen. Daarmee leer je je camera kennen.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Kies Beeldveld

Berichtdoor ahkleine » zo okt 15 2017 6:34 am

Marten,
Bedankt voor jou reactie, maar terugzetten naar de fabrieksinstellingen heb ik al een aantal malen gedaan. Om de camera snel te leren kennen zet ik telkens bij het aanzetten de camera terug naar de fabrieksinstellingen. Ik weet niet hoe ik het probleem moet oplossen. Mikon gebeld en zij geven de schuld aan de lens die ik gebruik en willen ook verder geen ondersteuning geven pas als hetprobleem zich ook voordoet als ik een Nikon lens gebruik. Ik heb niets bijzonders. Ik heb gewwon een combinatie die door diverse leveranciers wordt aangeboden, nl. Nikon d7500 met een Tamron 18 400 lens
ahkleine

Forumlid
Berichten: 15


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Kies Beeldveld

Berichtdoor DannySan » zo okt 15 2017 8:26 am

Hoi ahkleine,

telkens bij het aanzetten terugzetten naar fabrieksinstellingen helpt je in dit geval niet; het idee is om je camera-instellingen erdoor te leren als je instelling zó zet zoals jij ze wilt (en ze ook kent).
Kun je stap voor stap beschrijven wat er gebeurt?
Gebruikersavatar
DannySan

Forumlid
Berichten: 3766


Locatie: Het Noord'n
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Kies Beeldveld

Berichtdoor gijs sandberg » zo okt 15 2017 10:02 am

Beste AH,
Ik zou (evt. bij de winkel) een originele Nikon lens proberen.
Als e.e.a. aanhoudt moet er ergens een defect zijn.
Bel zo nodig met NIkon voor een interactieve diagnose (0900-1callnikon, kantooruren, bijna gratis)
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Online
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6805


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Kies Beeldveld

Berichtdoor ahkleine » zo okt 22 2017 9:11 am

Gijs,

Sorry dat ik zo laat reageer,maar ik ben pas vanmorgen terug gekomen van vakantie. Bedankt voor jou reactie, maar ik heb al contact gehad met Nikon. Zij geven de schuld aan de combinatie van camera en een lens van een ander merk en dit ondersteunen zij niet. Ook niet als ik aangeef dat de bekende leveranciers deze combinatie promoten en aanbieden (Kamera express, Foto de Vakman, etc). Ik ga het probleem neerleggen bij de winkel waar ik de camera gekocht heb, Dit was trouwens geen internetwinkel maar een gewone fotozaak in de omgeving van mijn woonplaats
ahkleine

Forumlid
Berichten: 15


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Kies Beeldveld

Berichtdoor Vincent » zo okt 22 2017 5:24 pm

Ik zou sowieso eens testen met een Nikon objectief.

In tegenstelling tot Fx bodies die bij gebruik van een Dx objectief automatisch kunnen overschakelen in beeldveld, zit er in Dx bodies helemaal geen functionaliteit om degelijke objectieven te herkennen. Die melding zou dus sowieso nooit automatisch op moeten kunnen komen. Lijkt dus een bug. Tenzij je het zelf activeert, via het menu of via een sneltoets uiteraard maar dat had je al uitgesloten.

Als dit met een Nikon objectief ook gebeurt dan kun je eenvoudiger garantie claimen. Is de moeite om te proberen!
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Kies Beeldveld

Berichtdoor JHS » zo okt 22 2017 5:45 pm

Keertje langslopen dan wel langsfietsen bij de winkel waar je de D7500 en Tamron 18-400 hebt gekocht kan geen kwaad.
Wanneer je je woonplaats vermeldt, is er wellicht een vriendelijk en meer ervaren lid van dit forum in de buurt die je uit de brand kan helpen.
Nikon D800, 24-70, 70-200, rugzak en Meindl schoenen.
Met vriendelijke groet,
Henk
JHS

Forumlid
Berichten: 10


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Kies Beeldveld

Berichtdoor ahkleine » ma okt 23 2017 9:20 pm

IK WOON IN VENRAY
ahkleine

Forumlid
Berichten: 15


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Kies Beeldveld

Berichtdoor ahkleine » za okt 28 2017 8:56 am

Hallo allemaal,

Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken over de oplossing. De (voorlopige) oplossing is dat Tamron heeft besloten mijn lens om te ruilen voor een nieuwe om zodoende het probleem op te lossen of uit te sluiten dat het aan de lens ligt. De kenners zijn er van overtuigd dat het een probleem is van de contact of communicatiepunten op lens of camera. Het is niet normaal dat je moet schudden met de camera om een (menu)scherm te sluiten, vandaar de conclusie contactpunten/communicatie. Ik vind het allemaal niet zo belangrijk om te weten waar het aan ligt, voor mij is belangrijk dat het opgelost wordt door wie dan ook . Nogmaals allemaal bedankt
ahkleine

Forumlid
Berichten: 15


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Kies Beeldveld

Berichtdoor ATOR » za okt 28 2017 12:31 pm

ahkleine schreef:Het is niet normaal dat je moet schudden met de camera om een (menu)scherm te sluiten

Voor zover ik weet is dat inderdaad geen standaard Nikon feature :D

Hopelijk is nu alles opgelost.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten