Scherpstelling probleem met D7000 en Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

Scherpstelling probleem met D7000 en Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC

Berichtdoor hoanghuynh » vr jan 12 2018 4:42 am

Ik heb een paar probleempjes met mijn Sigma lens en mijn D7000. Namelijk de scherpstelling doet het wel, alleen hij stelt precies een paar millimeter scherp achter het punt dat ik zei dat hij op moet focussen. Ik heb zelf al alles geprobeerd in Af fijnstelling alleen daar heb ik geen enkel verschil in gezien. Daarna ben ik naar de fotozaak dichtbij ons geweest en zij zeiden dat het waarschijnlijk een software fout was tussen mijn camera en m'n lens. Weten jullie daar misschien meer over?

Ik hoor het heel graag!
Tobipol
hoanghuynh

Forumlid
Berichten: 1


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Scherpstelling probleem met D7000 en Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC

Berichtdoor ArendV » vr jan 12 2018 9:23 am

Hallo Tobipol, dit lijkt toch een typisch geval van backfocus. Dus ik zou het finetunen nog een keer proberen (voor de zekerheid: kies een negatieve correctiewaarde).

Soms zijn er wel compatibiliteitsproblemen tussen Sigma objectieven en Nikon DSLRs. Hier lijkt dat niet het geval maar je kunt voor de zekerheid contact opnemen met Sigma in Houten om dit te checken. Mocht een firmware update nodig zijn dan doen ze dit kosteloos.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten