Afstandsbediening d7200

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

Afstandsbediening d7200

Berichtdoor janjan33 » wo feb 14 2018 2:30 pm

Ik heb een hele kleine afstandsbediening, draadloos.
Op zich werkt deze goed met mijn D7200.
Een keer gekocht voor ong. 10 euro , het is alleen een knopje met een batterij erin.

Het is alleen zo dat ik na iedere foto de afstandsbedieningskeuze direct op afstand na
iedere foto opnieuw moet activeren in de camera.

Is er een.manier om meerdere foto s achter elkaar te nemen zonder opnieuw te moe t en activeren?
janjan33

Forumlid
Berichten: 56


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Afstandsbed d7200

Berichtdoor Gerard » wo feb 14 2018 6:25 pm

Hallo Jan,

Ik bezit ook de D7200 met ML3.
Helaas daar is geen andere mogelijkheid. Je dient het steeds opnieuw te activeren.
Ik hierover contact gehad met Nikon.
Dus ik heb als extra er afstandsbediening met een draadje erbij gekocht. En dat bevalt uitstekend.
Door middel van een knop en of schuifschakelaar. Met de schuif maak je direct meerdere foto's achter elkaar.
Hoop dat het duidelijk is
Met vriendelijke groet,

Gerard

D750 met diverse objectieven.
Gebruikersavatar
Gerard

Forumlid
Berichten: 371


Locatie: Beusichem
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Afstandsbed d7200

Berichtdoor JeeBee » vr feb 16 2018 10:59 pm

Hallo Jan en Gerard,

Ik heb ook een D7200 met ML3, maar begrijp jullie probleem niet.
In het Foto-opnamemenu kun je toch de Afstandsbedieningsstand (ML-L3) instellen?
Zelfs als je de camera uitzet wordt die setting bewaard.
JeeBee

Forumlid
Berichten: 51


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Afstandsbed d7200

Berichtdoor Hilda » wo feb 21 2018 9:12 am

Ook ik heb een D7200 icm ML3, en inderdaad de camera blijft de instelling iets van 15 minuten vast houden (Bij inactiviteit). De afstandsbediening werkt bij mijn camera heel erg slecht, als ik de ab niet heel secuur richt gebeurd er niks, maar ook bij wel heel secuur richten gebeurd er meestal niks. Heb al een nieuwe aangeschaft maar ook deze doet het net zo slecht, in het donker doet deze het helemaal niet, bij de D90 was dit nooit een probleem, kon ik zelfs door het raam heen de camera (overdag) activeren. Denk dus dat het de camera is, iets met het infrarood of zo.
Niet iedere foto laat zich maken.
Gebruikersavatar
Hilda

Forumlid
Berichten: 324


Locatie: De Marne
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Afstandsbediening d7200

Berichtdoor Gerard de Zwaan » vr feb 23 2018 11:28 am

Ik heb zelf ook de D7200 met de desbetreffend afstandsbediening. Meestal gebruik ik de draadloze afstandsbediening voor een selfie, de draadloze afstandsbediening is met een D7200 niet bepaald super. In de meeste gevallen gebruik ik een bedraade afstandsbediening om dat ik bij de camera sta en tevens betrouwbaarder is. Als ik toch verder van mijn camera willen staan(wat bijna niet voorkomt) kan ik ook een trigger gebruiken als afstandsbediening wat ook betrouwbaar is als de batterijen vol zijn natuurlijk.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1461


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten