Waardevermindering Nikon D7200

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

Waardevermindering Nikon D7200

Berichtdoor KirstenL » vr feb 16 2018 7:17 pm

Goedenavond,

Graag wil ik hier een vraag stellen betreft mijn fotocamera.

Ik ben o.a. in het bezit van een Nikon D7200. Voor mijn stage fotografeer ik asieldieren. Gemiddeld maak ik met de D7200 zo'n 1200 foto's per maand. Behoorlijk wat!

Ik vraag mij af wat de waardevermindering hierdoor op mijn Nikon D7200 is. Na hoeveel jaar is mijn camera 'afgeschreven'? En kan er een inschatting gemaakt worden, op basis van dit aantal foto's per maand, wanneer mijn sluiter ermee zal stoppen en de camera toe is aan vervanging?

Ik zal ook eens bij de fotografiezaak informeren, maar ik ben benieuwd of jullie mij hier wellicht iets over kunnen vertellen. Alvast bedankt!

Fijne avond!

Met vriendelijke groet,

Kirsten
KirstenL

Forumlid
Berichten: 5


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Waardevermindering Nikon D7200

Berichtdoor Vincent » vr feb 16 2018 7:39 pm

Zakelijk gezien schrijf je een camera af in 3 jaar. Dat zou ik dus sowieso aanhouden als je de vraag stelt om de kosten in je prijs door te rekenen.

Een totaal van 14000 foto's per jaar is niet veel te noemen. Op basis daarvan verwacht ik geen snelle daling in prijs, die zou je dan meer moeten zoeken in het verouderen van het model (en de introductie van nieuwere modellen) en optische slijtage aan de body.

De sluiter van de D7200 is gerate op ongeveer 150000 sluiterbewegingen. Maar dat kunnen er ook zomaar een hoop meer of minder zijn. Een dergelijke body zou ik niet zo snel meer adviseren als je de helft daarvan gepasseerd is, omdat het absolute verschil in prijs meestal wel te overzien is.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Waardevermindering Nikon D7200

Berichtdoor Hans Braakhuis » za feb 17 2018 6:30 am

Je camera is nu rond de € 665 waard, volgens: http://www.fotoversicherung.com/fotoversicherung/gebrauchtpreisliste-nikon/
De Duitse prijzen zijn veelal wat lager, het is er goedkoper. We hebben hier de laagste prijs garantie, maar dat maakt de fotografie duur.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten