D7000 + SB900 commander flitsen

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

D7000 + SB900 commander flitsen

Berichtdoor formslash » di apr 17 2018 3:25 pm

Hallo forum gebruikers,

Ik heb recent een D7000 in gebruik en een reeds eerder aangeschafte SB900. Nu gaat mijn vraag over het draadloos flitsen.
Wanneer ik de camera in de Commander (CMD) stand zet (e3-Flitserregeling ingeb.flitser) en de flitser in remote. Dan krijg ik het nu alleen voor elkaar te flitsen waarbij ik de ingebouwde flitser ook moet activeren. Waardoor deze dus ook meeflitst met SB900 en dat is nu net niet wat ik wil. Is er een mogelijkheid om deze interne flitser uit te schakelen waarbij de remote flitser alleen flitst? Deze ingebouwde flitser gaat er frontaal en dus "hard". Het zal ongetwijfeld ergens een instelling zijn neem ik aan maar ik kan het niet vinden in het menu en handboek. Wie kan mij hiermee verder helpen?
formslash

Forumlid
Berichten: 1


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D7000 + SB900 commander flitsen

Berichtdoor justme » di apr 17 2018 3:37 pm

in je Menu (potloodje) kies je optie e3

https://3.img-dpreview.com/files/p/E~fo ... 582841f962

de eerste verander je naar --

https://3.img-dpreview.com/files/p/E~fo ... fe8dcc3ea4

hiermee flitst je popupflitser niet mee, al zal hij wel kortstondig voorflitsen om je reportageflitser hiermee te triggeren
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D7000 + SB900 commander flitsen

Berichtdoor Hans Braakhuis » do apr 19 2018 7:37 am

Of ga anders op zoek naar een Nikon SG-3IR IR-paneel voor ingebouwde flitser.
Iemand zal de remote flitser moeten vertellen wat te doen, in dit geval is dat meestal de flitser van de camera.
Nog een oplossing: de Nikon SU-800 Speedlite Commander. Die geeft in plaats van de ingebouwde flitser alleen een IR signaal.

Met rekenen kom je ook een eind. Ingebouwde flitser op -3. De remoteflitser op +1, de camera weer op -1, maak je een -4 belichting met de ingebouwde flitser. Dat zul je nooit terug zien.
Zelf gebruik ik een originele Nikon SG-2 Diffuser, de meeste winkels zullen niet eens weten wat dat is en Nikon heeft dit eenvoudige ding nooit apart verkocht. Jammer, geeft toch weer -1 tot misschien wel -2.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten