D7200 symbolen op knoppen verdwijnen

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

D7200 symbolen op knoppen verdwijnen

Berichtdoor Lucas » wo aug 01 2018 12:50 pm

Ik heb sinds nov 2016 een D7200. Ik merk nu dat de verf van enkele knoppen afslijt. Dit zou toch niet moeten kunnen. Ik ben een hobbyfotograaf, gebruik de camera dus lang niet dagelijks. De camera wordt nu door de dealer opgestuurd naar Nikon. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren, of dit onder garantie gaat vallen. Zijn er meer mensen die te maken hebben met dit probleem?
Lucas

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D7200 symbolen op knoppen verdwijnen

Berichtdoor ReneG » wo aug 01 2018 1:49 pm

Dit komt af en toe voor, je ziet het heel af en toe op 2e hands toestellen, maar het is volgens mij geen algemeen bekend probleem? Of dit onder garantie valt kan alleen Nikon je vertellen.

Mogelijk is het dit: Ik heb me door een expert laten vertellen dat dit effect voor kan komen als mensen een verhoogde zuurgraad in zweet of huid hebben. Dan slaan bijvoorbeeld grijze/witte toetsenborden helemaal vies zwart uit, of de letters slijten eraf etc. Dat schijnt te komen door een relatief hoge zuurgraad van de huid of het zweet.

Als het bedrukte toetsen zijn kan het misschien ook nog zo zijn dat er in je tas steeds iets over de toetsen schuurt, maar dan zie je het alleen bij bepaalde knoppen.

Anecdote: Mijn vader had dat probleem met een hoge zuurgraad (daarom ken ik dit fenomeen). Zijn toetsenborden en andere apparatuur met bedrukte knoppen waren in een half jaar altijd helemaal kaalgevreten. Hij is erachter gekomen waar dat aan lag toen hij bioscoopprojectoren ging monteren. Die kwamen na een half jaar allemaal terug door problemen met roest. Na onderzoek bleken die allemaal door hem te zijn gemonteerd en nader onderzoek leerde dat hij een te hoge zuurgraad had. Oplossing: Handschoenen gebruiken. En thuis zo'n beetje elk jaar een nieuw toetsenbord kopen... :crazy:
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D7200 symbolen op knoppen verdwijnen

Berichtdoor Peter » wo aug 01 2018 2:59 pm

mogelijk....
aan mijn zuurgraad mankeert echter niks. Wel aan de symbolen op de knoppen van mijn D7200.
Tis net als in Back to the Future. Ze verdwijnen langzaam, maar zeker
kan me er trouwens niet zo druk om maken. Gewoon slechte kwaliteit dat "knopjes opdruk spul" .
Als je toestel normaal functioneert (en dat doet die) zal ik niet teveel rekenen op garantie

Op mijn D300s na 10 jaar nog geen enkel probleem
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D7200 symbolen op knoppen verdwijnen

Berichtdoor JurjenF » do aug 02 2018 1:53 pm

Ik heb dat ook gehad op de + en - knoppen voor het inzoomen als je een foto terugkeek op mijn D7100. Vooral de + knop was bijna 'weg'. De vorige D200 had er na 6 jaar geen last van, de D7100 al na een jaar. Ik wil wel maar mag er geen conclusie aan verbinden.....
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D7200 symbolen op knoppen verdwijnen

Berichtdoor Lucas » vr aug 17 2018 5:46 pm

De knopjes zijn inmiddels onder garantie door Nikon vervangen. Dat is dus wel mooi. In de toekomst zullen ze waarschijnlijk weer vervagen, afwachten. Voor nu ben ik blij.
Lucas

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D7200 symbolen op knoppen verdwijnen

Berichtdoor Peter » vr aug 17 2018 6:03 pm

Dat is goed nieuws, top
Niet verwacht eerlijk gezegd
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten