Blij met mn D90!!

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

Re: Blij met mn D90!!

Berichtdoor ArendV » vr sep 28 2018 6:30 pm

Heerlijk dit enthousiasme voor een camera die nog steeds competent is maar door velen inmiddels afgedankt!
We zijn erg verwend met de huidige generatie camera's maar met die van 10 jaar geleden kun je ook nog prima foto's produceren. En een camera moet je ook "passen" wat hier bij jou duidelijk het geval is.
Veel fotoplezier en bedankt voor dit momentje van relativering (voor b.v. mijn neiging om weer het nieuwste model te wilen).
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Blij met mn D90!!

Berichtdoor Bert vD » vr sep 28 2018 7:43 pm

Nou, ik fotografeer ook nog steeds met m’n D90 uit 2010. Oké, ik heb er ook een systeemcamera naast, maar de D90 doet het voor mij nog prima. Daar ga je veel plezier mee beleven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1468


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Blij met mn D90!!

Berichtdoor strangeartefact » vr sep 28 2018 8:49 pm

Mijn dochter fotografeert nu met een d90+18-105 combi, en dat gaat meer dan prima. Toen ik ook ooit een D90 bezat was ik er zeer happy mee. Helaas haalden beperkingen mij in. Verdere top ding! Geniet ervan :)
Laatst gewijzigd door strangeartefact op vr sep 28 2018 11:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Bijna leeg hier....
Gebruikersavatar
strangeartefact

Forumlid
Berichten: 2857


Locatie: Zutphen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Blij met mn D90!!

Berichtdoor ReneG » vr sep 28 2018 11:15 pm

D90 was en is prima. Ja de AF is niet zo snel en het is geen ISO-wonder, maar verder is het gewoon een hele goede camera. Natuurlijk kan het altijd beter maar goed genoeg is goed genoeg.

Ik heb zelf recent ook nog een oude D700 gekocht, zelfde generatie, ook nog steeds een topcamera. Morgen wordt hij weer ingezet.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Blij met mn D90!!

Berichtdoor JurjenF » za sep 29 2018 2:11 pm

Als die hotpixel echt storend kun je die uit laten schakelen. Fluitje van een cent voor Nikon service.
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Blij met mn D90!!

Berichtdoor BdeT » do okt 04 2018 10:26 am

Hier nog een tevreden gebruiker van de D90.
Ik was de laatste tijd aan het twijfelen of ik em al dan niet zou vervangen, door een tweedehands D610 (of zelfs D800) misschien? Een D700? Mwah, die heeft mij net even te weinig megapixels.
Maar zoveel meerwaarde heeft FF voor mij uiteindelijk ook weer niet. Een D7X00 dan?
Wel een stuk betere AF en wat meer megapixels. En wat minder ruis bij hogere iso's.

Maar na wat wikken en wegen toch besloten de D90 voorlopig nog maar te houden. Die bevalt meestal nog steeds prima en levert nog altijd mooie beelden op. En bij inruil of verkoop levert ie toch geen drol meer op. :P
Onlangs de 50mm 1.8D er weer eens aan gehangen, dat was weer schrikken van de mooie weergave! Die vind ik misschien nog wel fijner om mee te werken dan de 35 1.8G.
Waar ik niet meer tevreden mee ben is de kitlens, de 18-105. Tegenwoordig werk ik vooral met primes.
Maar goed, die 18-105 heb ik ook

Maar de AF is voor mij wel een minpuntje, ik sta nog wel eens langs het circuit en dan houdt het niet echt over.
Wanneer ik hogere ISO's nodig heb grijp ik naar de X100S, dan zie je aan het verschil tussen beide camera's toch ook wel een beetje de leeftijd van de inmiddels wat oudere techniek aan boord van de D90.
Nikon D90 & Fuji X100F
BdeT

Clublid
Berichten: 31


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Blij met mn D90!!

Berichtdoor EdvandeZilver » do okt 04 2018 2:06 pm

Gaat hier iets fout? Arend reageert op de enthousiaste openingspost, maar die is foetsie?
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3101


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Blij met mn D90!!

Berichtdoor Richard » do okt 04 2018 3:59 pm

Klopt, dat was een buitenlandse spammer.
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3576


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Blij met mn D90!!

Berichtdoor Bert vD » do okt 04 2018 6:56 pm

Aha, maar de D90 toch maar mooi weer even in the picture geweest.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1468


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Blij met mn D90!!

Berichtdoor w.wind » do okt 04 2018 8:43 pm

Niet meer actueel. dus kan op slot
Met vriendelijke groeten,
Wim van der Wind


Mooi spul van Nikon
Gebruikersavatar
w.wind

Moderator
Berichten: 1676


Locatie: Stolwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten