D7500

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

D7500

Berichtdoor MelissaW » do dec 19 2019 9:37 pm

Hoi,

Ik zit er aan te denken een nieuwe camera te kopen. Ik heb nu al een aantal jaar een D5200 en ik ben opzich best wel tevreden met deze camera. Het focussen werkt alleen niet goed (heb ik ooit al een topic over geopend), alleen via het scherm lukt het en dat is te langzaam. Verder komt er best snel ruis en lukken actiefoto's niet.

Ik wil in de toekomst graag meer aan hondenfotografie doen en fotoshoots aanbieden. Ik heb dan natuurlijk een camera nodig die het gewoon goed doet en betrouwbaar is. Ik zat al een tijdje naar de D7500 te kijken en nu is er toevallig korting op die camera, zou dit een goede optie zijn, of raden jullie andere camera's aan?
MelissaW

Forumlid
Berichten: 133


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D7500

Berichtdoor PatriciaDoesberg » za dec 21 2019 9:43 am

Ik heb nu 2 jaar de D7500. En ik ben er heel tevreden mee. Je zou voor de snelheid kunnen kijken naar de D500 maar die is wel een stuk duurder. We kunnen een keer bij een activiteit afspreken en dan kan je die wel uitproberen.
PatriciaDoesberg

Forumlid
Berichten: 21


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D7500

Berichtdoor Ronald53 » za dec 21 2019 4:53 pm

Hallo Melissa,
Ik heb het draadje waaraan je refereerde even teruggelezen, en ik moet zeggen dat het me enigszins verbaasd heeft dat je ondanks de adviezen die je kreeg kennelijk niet met je camera en lens naar de leverancier bent teruggegaan. Met een goed werkende D5200 had je ook prima fotoshoots kunnen maken. Maar het is zoals het is, en ik ken al je beweegredenen niet. De D7500 krijgt overal goede recensies, ook als het op snelheid aankomt. Zie ook hier. Zelf heb ik de D5600 met een aantal AF-P objectieven, en daar is het ook prima mee werken, ook bij snel bewegende honden. Er staan wat voorbeelden op mijn Flickr pagina, en van de week schreef ik er nog over in dit draadje. Die AF-P serie kan ik je aanraden vanwege het snel focusseren, de 70-300 is waarschijnlijk de meest geschikte als je vanaf enige afstand honden in actie wilt fotograferen. Ik kan je ook aanraden de Masterclass Autofocus te volgen, die verschaft aardig wat informatie die je van pas zal komen.
Succes bij je aankoop.
Groet,
Ronald
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1553


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D7500

Berichtdoor MelissaW » za dec 21 2019 9:29 pm

Bedankt voor de reacties

@Patricia: fijn dat je tevreden bent. De D500 vind ik voor nu inderdaad te duur en daarnaast zal ik dan ook weer nieuwe lenzen moeten kopen. Ik dacht dat de activiteiten alleen voor clubleden waren ik ben alleen maar lid van het forum

@Ronald: Ik ben toen uiteindelijk niet naar de leverancier gegaan omdat ik gewend raakte aan het gebruiken van liveview en het na een tijdje niet meer zo'n probleem vond. Ik was toen ook al buiten de garantieperiode en een paar reacties gingen over dat er toch niets aan gedaan kon worden. Ik besloot uiteindelijk gewoon door te gaan met deze camera tot de kerst om dan een nieuwe te kopen.
Ik weet dat je met de D5200 ook fotoshoots kan doen, de gelukte foto's van mijn eigen hond vind ik echt niet slechter dan de foto's die er tijdens een fotoshoot door een professionele zijn gemaakt. Het gaat er om dat het nu niet betrouwbaar genoeg is en ik kan niet na een fotoshoot zeggen dat alle foto's wazig zijn.

De redenen dat ik over deze camera twijfel gaan eigenlijk om de korting die er nu is (200 euro), de snelheid, de autofocus (en dat hij op de D5200 dus niet werkt) en de betere kwaliteit bij hogere iso waarden.

Bedankt voor de tips en uitleg over het maken van actiefoto's van honden!
MelissaW

Forumlid
Berichten: 133


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D7500

Berichtdoor MelissaW » za dec 21 2019 9:39 pm

Dit zijn trouwens een paar foto's die ik recent heb gemaakt
https://www.flickr.com/photos/melissawd ... 2306435627
MelissaW

Forumlid
Berichten: 133


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D7500

Berichtdoor Ronald53 » za dec 21 2019 10:09 pm

Hallo Melissa,
Dat zijn mooie foto's! En over de D7500, en de cashback: Ik vind ze ook heel aantrekkelijk!
Groet,
Ronald

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1553


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D7500

Berichtdoor Peter » za dec 21 2019 10:20 pm

De D7200 heeft een ietwat beter dynamisch bereik. 2e hands voldoende aanbod
Je maakt met een duur toestel geen betere foto's trouwens. Je zult toch je eigen creativiteit moeten gebruiken :-)
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D7500

Berichtdoor Ronald53 » za dec 21 2019 10:38 pm

Peter schreef:Je maakt met een duur toestel geen betere foto's trouwens. Je zult toch je eigen creativiteit moeten gebruiken :-)
Soms een waarheid als een koe maar zeker niet altijd: Als je bijvoorbeeld graag snel bewegende onderwerpen wilt fotograferen, dan is het ene toestel wel degelijk beter dan het andere. En hetzelfde geldt ongetwijfeld als je bijvoorbeeld bij weinig licht wilt fotograferen.
Groet,
Ronald
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1553


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D7500

Berichtdoor MelissaW » ma dec 23 2019 11:34 pm

@Ronald: bedankt!

@Peter: Ik weet dat een duur toestel niet betere foto's maakt en ik weet dat het kwaliteitsverschil waarschijnlijk klein is, maar de camera die ik nu heb werkt niet goed dus dan lijkt het mij handig om hem te vervangen door bijvoorbeeld de D7500. Ik vind het alleen een beetje moeilijk want het is een groot bedrag en ik wil er natuurlijk geen spijt van krijgen.

Ik twijfel nu gewoon. De camera die ik nu heb werkt dus niet goed, is niet betrouwbaar genoeg voor fotoshoots en is al wat ouder. D7500 is een moderner, sneller, beter en betrouwbaarder. Ik dacht dat de focus van de D7x00 serie ook gekalibreerd kan worden dus dat is ook fijn. Het geld is eigenlijk ook niet echt een probleem want ik heb hier juist voor gespaard, maar toch vind ik het moeilijk
MelissaW

Forumlid
Berichten: 133


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D7500

Berichtdoor jan » di dec 24 2019 12:14 am

MelissaW schreef:@Patricia: fijn dat je tevreden bent. De D500 vind ik voor nu inderdaad te duur en daarnaast zal ik dan ook weer nieuwe lenzen moeten kopen.

Waarom zou je nieuwe objectieven moeten kopen voor de D500? Het is een DX camera, net zoals de D7500.
MelissaW schreef:Ik dacht dat de activiteiten alleen voor clubleden waren ik ben alleen maar lid van het forum
Inderdaad activiteiten zijn alleen voor clubleden toegankelijk
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4304


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D7500

Berichtdoor MelissaW » di dec 24 2019 3:22 pm

jan schreef:
MelissaW schreef:@Patricia: fijn dat je tevreden bent. De D500 vind ik voor nu inderdaad te duur en daarnaast zal ik dan ook weer nieuwe lenzen moeten kopen.

Waarom zou je nieuwe objectieven moeten kopen voor de D500? Het is een DX camera, net zoals de D7500.
MelissaW schreef:Ik dacht dat de activiteiten alleen voor clubleden waren ik ben alleen maar lid van het forum
Inderdaad activiteiten zijn alleen voor clubleden toegankelijk


Oeps, ik had niet goed gelezen, als het een dx is zijn nieuwe lenzen inderdaad niet nodig. Ik keek vooral naar de prijs en ging er meteen vanuit dat het een fullframe was
MelissaW

Forumlid
Berichten: 133


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D7500

Berichtdoor Peter » di dec 24 2019 9:44 pm

woon je in de buurt van Enschede ?
heb hier een 7200 liggen. En nog meer ..

en 2 Friese staby's :-)
kan je alles keer uitproberen
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D7500

Berichtdoor MelissaW » vr dec 27 2019 10:26 pm

Peter schreef:woon je in de buurt van Enschede ?
heb hier een 7200 liggen. En nog meer ..

en 2 Friese staby's :-)
kan je alles keer uitproberen


Bedankt voor het aanbod, Enschede is helaas wel echt te ver weg


Vandaag stoorde ik me wel echt aan het moeten focussen met liveview (mijn hond bleef niet lang genoeg zitten, soms stond ze in een perfecte positie maar had ik niet genoeg tijd om er op te focussen), daarnaast bedacht ik me ook dat ik best vaak tijdens zonsondergangen fotografeer. Ik zit dan altijd een beetje met de iso want de kwaliteit gaat nogal snel achteruit. Dat zou beter zijn met een nieuwe camera en op die manier denk ik dat ik het wel gewoon moet doen.

Ik zie dat jullie ook de D7200 nog gewoon aanraden, zijn de verschillen zo klein dat dat ook een optie is? Mij lijkt het dat de D7500 beter is omdat die een stuk nieuwer is, of is dat niet zo?
MelissaW

Forumlid
Berichten: 133


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D7500

Berichtdoor Ad B » vr dec 27 2019 11:08 pm

Hoi,
Melissa, als je live-view goed wilt gebruiken, koop dan een systeemcamera.
Daarmee heb met gebruik van je scherm een evengoede AF als met je zoeker.
Als Nikon fan/gebruiker koop je dan een Z50; Z6 of Z7.
Goede live-view AF over bijna de gehele sensor.
---
Gebruikersavatar
Ad B

Forumlid
Berichten: 566


Locatie: Sint Oedenrode
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D7500

Berichtdoor Ronald53 » za dec 28 2019 12:14 am

Volgens mij wil ze juist niet met liveview maar via de zoeker werken, maar werkt dat bij haar camera niet goed.
Groet,
Ronald

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1553


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten