Nieuwe Camera kopen

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

Re: Nieuwe Camera kopen

Berichtdoor Stijn Smits » do okt 01 2020 12:17 pm

Ik heb dan wel geen d7200 en geen d7500 maar oa een d500. Ik had het nooit gedacht van tevoren maar dat kantelbare scherm gebruik ik behoorlijk vaak en vind het absoluut een waardevolle toevoeging, mijn hoekzoeker heb ik sindsdien nooit meer gebruikt. Als ik moest kiezen tussen een d7500 en een d7200 dan zou het zeker de d7500 worden.
Stijn Smits

Forumlid
Berichten: 271


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe Camera kopen

Berichtdoor ThomHeintjes » do okt 01 2020 3:25 pm

Gerard de Zwaan schreef:
ThomHeintjes schreef:
Gerard de Zwaan schreef:Ik ben zelf van een D3200 naar een D7200 overgestapt, ik ben er blij mee dat ik het heb gedaan. Ik moet er wel bij vermelden dat ik ook gelijk een grip voor de D7200 erbij heb gehaald. Qua mogelijkheden en bediening is de D7200 een stuk prettiger om mee te werken dan de D3200. De D7500 is wel en opvolger van de D7200, er zullen niet veel verschillen zijn tussen de laatst genoemde modellen. In de Z50 heb ik me niet zo in verdiept eigenlijk om eerlijk te zijn.


Hoi Gerard, ik heb ook naar de D7200 gekeken. Een groot voordeel van de D7500 is het kantelbare touchescherm waar je ook op kan scherpstellen. Dit is voor mij een groot voordeel als ik met nachtfotografie bezig ben. Het gebrek aan een tweede SD sleuf is voor mij niet belangrijk. Ik heb genoeg SD kaartjes van 64GB en als ik die moet vervangen duurt dit natuurlijk maar even.

Ik mis het kantelbare touchescherm totaal niet ook al doe ik ook aan avond en nacht fotografie. Bij mij in de D7200 zit 2 SD kaarten van 32GB elk, ik gebruik er maar eentje. Je krijgt 32GB al moeilijk vol.


Hoi Gerard bedankt voor je reactie! Ik zal ook zeker gaan kijken naar de D7200 aangezien deze veel weg heeft van de D7500 (eerder andersom liever gezegd). Toch lijkt mij het touchescherm wel een groot voordeel waardoor ik toch meer geneigd ben om de D7500 te kiezen. Bedankt voor het meedenken :thumbup:
Nikon D3200// TAMRON 100-400MM F/4.5-6.3 DI VC USD// NIKON AF-S 18-200MM F/3.5-5.6G DX VR II// TOKINA 11-16MM F/2.8 SD AT-X PRO// NIKON AF-P 18-55MM F/3.5-5.6G VR
Gebruikersavatar
ThomHeintjes

Forumlid
Berichten: 20


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe Camera kopen

Berichtdoor ReneG » vr okt 02 2020 9:12 am

Ik was het kantelbare van de D7500 scherm vergeten; dat is inderdaad een grote pre. Voorheen dacht ik ook 'heb ik niet nodig', en strikt genomen is dat ook niet zo, maar nu ik camera's heb die het hebben gebruik ik het volop, erg handig als je laag bij de grond wilt werken. Het touchscreen gebruik ik daarentegen zelden, alleen om het beeld te scrollen als ik ingezoomd ben.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe Camera kopen

Berichtdoor Gerard de Zwaan » di okt 06 2020 9:52 am

Ik heb ook een hoekzoeker, wel eens waar niet de originele van Nikon maar een goedkopere variant die op meerdere camera's kan. Ik moet wel zeggen dat je op de meeste Nikon schermen redelijk schuin op kan kijken.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1461


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe Camera kopen

Berichtdoor JvdKooij » di okt 06 2020 11:27 am

het touchscreen zet ik meestal wel uit, schijnbaar wil mijn neus altijd andere instellingen dan ik.
het klapscherm gebruik ik wel regelmatig en ben ik erg blij mee.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe Camera kopen

Berichtdoor justme » di okt 06 2020 11:40 am

met een Z camera kun je nog switchen tussen scherm en zoeker, dan heb je dat probleem niet :)
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe Camera kopen

Berichtdoor ReneG » di okt 06 2020 11:53 am

Gerard de Zwaan schreef:Ik heb ook een hoekzoeker, wel eens waar niet de originele van Nikon maar een goedkopere variant die op meerdere camera's kan. Ik moet wel zeggen dat je op de meeste Nikon schermen redelijk schuin op kan kijken.


Heb ik ook, maar als je heel laag bij de grond werkt is een kantelbaar scherm wel makkelijk, want met een hoekzoeker moet je wel heel laag gaan zitten of liggen. Een kantelscherm is dan toch wat makkelijker, zeker als het nat is.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten