Selectieknop is dol tussen de A en M

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

Selectieknop is dol tussen de A en M

Berichtdoor Erik1963 » za okt 17 2020 8:42 am

De selectieknop op mijn D7100 behoort tussen de standen door te blokkeren, door het knopje bovenop in te drukken ontgrendel je de knop en kan je keuzes maken echter kan ik zonder het knopje in te drukken het selectie wieltje vrijuit draaien tussen de A-stand en de M-stand, het is dus alleen maar tussen deze 2 standen.
Met name als ik de camera aan een sling draag wil deze knop nog wel eens van bijvoorbeeld de A stand (die ik veel gebruik) naar de M stand verplaatsen doordat hij langs mijn been of jas glijd, wel vervelend.

Uiteraard ben ik ermee naar een fotowinkel geweest in Amersfoort (zonder eigen reparatieafdeling) en die wilde de camera wel opsturen, €60 onderzoekskosten + evt. Reparatiekosten, een hoop geld voor een tandwieltje.

Mijn vraag of iemand hier ook wel eens mee te maken heeft gehad en of je dat zelf redelijk eenvoudig kan oplossen/repareren/schoonmaken?
Alvast bedankt voor jullie reactie(s).

Groet,
Erik
Erik1963

Forumlid
Berichten: 4


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Selectieknop is dol tussen de A en M

Berichtdoor Soliver » wo jan 06 2021 5:46 pm

Beste Erik,

Misschien een beetje een late reactie maar beter laat dan nooit. Toevallig was ik laatst op zoek naar onderdelen voor de d7100 en op alie-express zijn een hoop originele onderdelen te vinden. Ik kwam ook een selectie knop tegen voor ongeveer 40 euro.

Ik weet niet hoe gemakkelijk het is om de knop te vervangen, ik zou eerst even op youtube kijken naar filmpjes waarin een d7100 wordt gedemonteerd en dan kijken of je het aandurft om het zelf te doen.

(Pas wel op dat je heel voorzichtig bent met een eventuele reparatie en alleen doen als je echt 100% zeker van je zaak bent).

Groetjes Soliver
Soliver

Forumlid
Berichten: 6


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Selectieknop is dol tussen de A en M

Berichtdoor Erik1963 » zo feb 14 2021 10:39 am

Dank je Soliver, ga ik mee aan de slag!
Erik1963

Forumlid
Berichten: 4


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten