Advies camera/objectief vogel fotografie

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

Re: Advies camera/objectief vogel fotografie

Berichtdoor Richard » do nov 26 2020 12:11 am

Die mis je als de grip van de camera af is en er voorheen op zat. Voor een grotere hand ideaal.
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3575


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Advies camera/objectief vogel fotografie

Berichtdoor ReneG » do nov 26 2020 1:11 am

@Timmert, gefeliciteerd.

De grip vind ik ook een pre, alleen voor de grotere hand, maar ook voor de balans. Ik vind de 200-500 (en ook de 70-200 overigens) veel beter in balans met een grip op de camera.

Qua draagriemen, ik geef er zelf de voorkeur aan die combi met de voet naar boven gedraaid (als een koffertje) te dragen. Dan gebruik je de lensvoet handvat (en zit hij meteen ook niet meer in de weg). Dat zie ik wel meer fotografen met deze en nog grotere lenzen doen. Soms draag ik hem op de arm of, als de monopod of statief eronder zit, over de schouder. Dat doe ik al jaren zo, prima vol te houden, waar zo'n strap na een paar uur wat begint te irriteren.

Je had het ook nog over een monopod; neem er dan wel eentje die voldoende lang genoeg is, samen met een kantelkop. Dan kun je wat makkelijker 'omhoog' fotograferen. Ik gebruik zelf een RRS Monopod kop, maar sirui heeft mooie en veel betaalbaardere monopod koppen.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5042


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Advies camera/objectief vogel fotografie

Berichtdoor Bartfo » za dec 05 2020 6:13 am

Gefeliciteerd, een prachtige combi. Net als Stronk gebruik ik hem met de carry speed. Monopod destijds ook gekocht maar gebruik ik zelden met deze combi. Een rijstzak als ondersteuning gebruik ik dan vaker of een 3-poot statief. Grip mis ik niet wel altijd extra batterij mee. lekker gaan schieten. Enkele uren rondlopen met deze combi en draagriem is m.i. prima te doen.
Bartfo

Clublid
Berichten: 23


Locatie: Hoofddorp
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Advies camera/objectief vogel fotografie

Berichtdoor Timmert » wo dec 09 2020 11:34 am

Ik heb de camera nu enkele keren gebruikt
Moet zeggen...echt top!
Als beginner nog druk bezig om alle instellingen door te pluizen en veel te oefenen.
Gewicht valt mij ook reuze mee.
Hij wordt wat zwaar na een dik kwartier een ijsvogel te schieten die duikt. Maarja dat heb je al snel.
De rugzak die werd voorgesteld is trouwens een mooi ding! Blij mee

Allen bedankt voor het advies
Timmert

Forumlid
Berichten: 19


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten