D7000 vervangen door?

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

Re: D7000 vervangen door?

Berichtdoor ben42 » di mei 03 2022 5:38 pm

Vincent schreef:
ben42 schreef:geen tweede SD slot (heeft me een flink aantal keren gered of geholpen).
Deze opmerking is een draadje op zichzelf waard misschien. Ik heb een 2e kaart echt nog NOOIT nodig gehad, dus ben eigenlijk wel benieuwd waar dat verschil zit met jou?

Zouden SD kaarten vaker fouten geven dan Cf/Cf express of XQD bijvoorbeeld? Of zouden er andere mogelijke oorzaken zijn?
Bij deze, klik op de link voor het draadje Deze opmerking is een draadje op zichzelf waard misschien.

Het argument van een tweede kaartslot zul je voor jezelf moeten afwegen. Zoals ook alle andere aspecten van de camera. Zelf wilde ik dit argument alleen maar aangeven, het gewicht dat je er aan toe kent is aan ieder. Zie het andere draadje voor de situaties waarom ik er blij mee was.
Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2629


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D7000 vervangen door?

Berichtdoor VincentVeenman » ma mei 09 2022 4:49 pm

Hallo Natasja, Zoals een aantal voorgangers al hebben aangegeven lijkt ook mij dat het niet aan de camera of lens mag/kan liggen. Wat wellicht zou kunnen helpen is een aantal zaken langslopen.. Staat de lens wel op autofocus en de body ook? Heb je de instellingen gewijzigd waardoor de focus met een andere knop bediend wordt (back button focus)? Ik weet nog van mijn D7100 dat je de lens ook op de body kon calibreren, wellicht zit daar iets. Je zou de camera ook eens terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen.

Je opmerking v.w.b. Snelheid snap ik niet goed, wil je dat eens uitleggen? Duurt het bijvoorbeeld even voordat de foto gemaakt wordt? Dat zou wel de onscherpte verklaren, want dan gebruik je misschien de zelfontspanner. :)

Mochten we met z’n allen geen uitkomst bieden en je een nieuwe camera overwegen, dan zou ik op zoek gaan naar een d7500. Dat is echt een hele grote stap vooruit.

Groet,
Vincent
Vincent | Instagram | Website | Nikon Z9, Nikon Z 14-24mm f/2.8 S, Nikon Z 24-70mm f/2.8 S, Nikon Z 70-200mm f/2.8 S.
Gebruikersavatar
VincentVeenman

Clublid
Berichten: 23


Locatie: Zeewolde
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten