Hahnal remote control

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

Hahnal remote control

Berichtdoor Opafoto » ma jun 06 2022 2:44 pm

Goedemorgen, ik heb een Hahnal remote control , maar krijg het niet aan de praat met mijn Nikon D90. Als ik op de knop druk van de afstandbediening , stelt de lens wel scherp, belichting werkt... evt. Flitser werkt ook......... maar wat ik ook druk, de ontspanknop komt niet in werking. Heb mijn ontspanknop van te voren ingedrukt. Wat doe ik fout????
Groet kees
Opafoto

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Hahnal remote control

Berichtdoor ReneG » ma jun 06 2022 6:44 pm

Wat voor remote is het? Draadloos? Kabel? Hoe aangesloten? Wat bedoel je verder met 'ik heb de ontspanknop van tevoren ingedrukt'? Dan gaat het idd. niet werken. Als het een eenvoudige remote is met 1 knop, moet je die net zo bedienen als je normale ontspanknop. Dus aansluiten, half indrukken voor scherpstelling etc. en volledig indrukken om een foto te maken.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hahnal remote control

Berichtdoor Mieke53 » ma jun 06 2022 7:09 pm

:yawn: Staat de rode ogen functie van je interne flitser misschien op rode ogen functie of op slow? Dan vertraagt hij bewust.
Druk links van de interne flitser op het flits-icoon. Draai aan duimwiel en controleer in screen bovenop waar hij op staat.
Zo gaat het bij mijn D800 in elk geval.
En anders inje menu duiken en zoeken op: flitser, rode ogen functie.Tis maar een idee hoor
Ben benieuwd of dit het is.
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hahnal remote control

Berichtdoor Opafoto » ma jun 06 2022 8:51 pm

Bedankt voor de reacties, ik heb een eenvoudige rmc, die doet het dmv druk op de knop. Deze Hahnel Pro Remote Control kon ik overnemen dus ik dacht "ik ga er op vooruit " de remote is draadloos met een ontvanger op de flitsschoen, stekertje in de GPS inlaat. Maar verder speuren en de raad van Mieke53 opgevolgd........ en hij doet het!!
Bedankt voor het meedenken, Kees
Opafoto

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Hahnal remote control

Berichtdoor Mieke53 » di jun 07 2022 11:32 pm

Ben ik net zo blij als jij dat ik eens een keer iemand heb kunnen helpen Opafoto :mryellow:
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten