Nog te maken?

Discussies over fotografie met de Nikon F-series en compact camera's

Onderwerp:

Nog te maken?

Berichtdoor A0208 » di aug 17 2010 11:31 am

Mijn F60 heb ik dus laten vallen maar nu heb ik deze week heb ik een nieuwe analoge camera gekocht, een gloednieuwe nikon F75.
Hij fotografeerde prima, totdat ik de film wou inbrengen. Ik had het gevoel dat hij heel de film aan het opdraaien was dus heb hem terug geopend om dat tegen te houden. Vermoedelijk had ik de film er te ver in geschoven. Ik heb toen de film eruit getrokken en toen is er iets naar boven geschoten bij het sluitergordijn en ook de spiegel is omhoog geklapt. Iemand zei me dat dit nog te maken valt. Klopt dit? Weet er iemand misschien toevallig een winkel in antwerpen die er graag naar zou willen kijken? (er is geen actief belgisch forum waar nog over analoog wordt gepraat) Heb nog wel de garantiepapieren meegekregen maar weet niet of ik daar wat mee kan.
A0208



Onderwerp:

Re: Nog te maken?

Berichtdoor Léon Obers » di aug 17 2010 12:08 pm

Wel erg onhandig geweest alles bij elkaar. :shock:
Garantie heeft verder geen geldigheid op mankementen door eigen toedoen.
Als de sluiter kapot is (en spiegel ?) ben ik bang dat de reparatiekosten niet veel anders zullen zijn als een nieuwe camera.
Alleen het Nikon Service Center kan je daar uitsluitsel over geven als je de camera naar hen opstuurt.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Nog te maken?

Berichtdoor A0208 » di aug 17 2010 2:15 pm

en opstuurt...pfffft. Spiegel en sluiter is niet echt kapot... degene dat er al eens naar had gekeken zei dat er gewoon een veertje of iets terug moest gezet worden.

en ja, ik ben onhandig :roll:.
A0208



Onderwerp:

Re: Nog te maken?

Berichtdoor gongon » di aug 17 2010 2:17 pm

Echt balen, zou gelijk een gigantische pijn in mijn buik hebben als het mij was overkomen.
Hoop dat het niet te duur gaat kosten.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Gebruikersavatar
gongon

Clublid
Berichten: 3513


Locatie: Onder de rook van Rotterdam.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nog te maken?

Berichtdoor Ed Post » di aug 17 2010 7:51 pm

Is altijd jammer, maar ik zou er zeker niet te veel aan uitgeven.
Een F75 koop je al voor (soms minder dan) 50 euro...
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nog te maken?

Berichtdoor A0208 » wo aug 18 2010 8:06 am

Nou hij is al gemaakt hoor, sluitergordijn even terug op zen plaats gezet en de spiegel klapte weer normaal. Een fotowinkel heeft dat wel voor me gedaan, ik durfde er zelf niet aan te komen.

Ik was op vakantie, dat was juist het lastige want zag heel veel gemiste kansen...en nu kan ik niets voor school indienen.
Had hem nieuw gekocht in de winkel maar die konden hem niet meer voor de nieuwprijs verkopen want ze hadden er al een keer een testfilmpje mee gedaan. Dus voor 90euro had ik de F75 met standaardlens (24-80mm kit) en draagriem en extra batterijen enzo, toch geen slechte koop dan.
A0208



Onderwerp:

Re: Nog te maken?

Berichtdoor Daniël » wo aug 18 2010 8:14 am

Erg mooi toch.
Blij voor je dat die het weer doet.

Jammer voor je school opdracht. Maar je hebt een geldig excuus.
Ik heb eventueel nog een F-601 voor je :wink2: :lol:
Daniël



Onderwerp:

Re: Nog te maken?

Berichtdoor A0208 » wo aug 18 2010 4:56 pm

Ja ben ook heel erg opgelucht, nu ben ik men geld ook niet kwijt he.
En excuses gelden niet in mijn richting...jammer maarja
A0208



Onderwerp:

Re: Nog te maken?

Berichtdoor Léon Obers » do aug 19 2010 2:21 pm

A0208 schreef:Nou hij is al gemaakt hoor, sluitergordijn even terug op zen plaats gezet en de spiegel klapte weer normaal.

Hopelijk blijft het zo, want als er ook maar enige golving in een sluiterblad zit (verbogen), heb je kans dat het spontaan weer uit zijn geleiding springt.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Nog te maken?

Berichtdoor A0208 » za aug 21 2010 4:44 pm

Dat is er niet gebeurd maar mijn film blijft toch telkens terug opdraaien... pfft weet niet meer wat ik kan doen. Bij ons in de fotowinkel weten ze er ook nooit iets van :|
A0208



Onderwerp:

Re: Nog te maken?

Berichtdoor AvanEijk » za aug 21 2010 5:02 pm

Léon Obers schreef:
A0208 schreef:Nou hij is al gemaakt hoor, sluitergordijn even terug op zen plaats gezet en de spiegel klapte weer normaal.

Hopelijk blijft het zo, want als er ook maar enige golving in een sluiterblad zit (verbogen), heb je kans dat het spontaan weer uit zijn geleiding springt.


Inderdaad dat was ook mijn gedachte toen ik bovenstaande berichten las.

Voor heel erg weinig geld kom je gelukkig met gebruikte analoge spullen snel weer op het rechte pad. :)

Vriendelijke groet,

Bram
AvanEijk



Onderwerp:

Re: Nog te maken?

Berichtdoor Daniël » zo aug 22 2010 8:29 pm

Je had vandaag even naar Doesburg moeten gaan. Een zee aan Analoge camera's daar.

Veel Nikormat, FM, F3, F90x, F100, F601, F801 gezien :mrgreen:
Daniël




Terug naar “Analoog”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten