F100+35mm

Discussies over fotografie met de Nikon F-series en compact camera's

Onderwerp:

F100+35mm

Berichtdoor Mak » di jul 26 2011 12:02 pm

Onlangs gemaakt met de F100+35mm objectief en een Kodak 400 TMAX zwart/wit film. Omdat dit (weer) mijn begin stappen zijn was het even wennen. Niks terugkijken of het is gelukt dus heb voor mijn doen een veilige setting gebruikt. Diafragma keuze en iets overbelicht. Afdrukken vond ik zelf nog iets onderbelicht dus digitale versie iets opgelicht. Verder een fijne korrel, storend of niet?

Momenteel ben ik zelf in het bezit van een negatievenscanner dus ik kan voorzichtig aan de slag. Tips zijn welkom.

1. Santillana (Sp.)
Afbeelding

2. Santillana (Sp.)
Afbeelding

3. Kathedraal van Amiens (Fr.)
Afbeelding

4. Kathedraal van Amiens (Fr.)
Afbeelding
Groeten Marcel
Gebruikersavatar
Mak

Forumlid
Berichten: 1410


Contacteer:

Onderwerp:

Re: F100+35mm

Berichtdoor strangeartefact » di jul 26 2011 12:38 pm

En hoe voelde dat nu met de F100 na een poosje digitaal?

Kwa foto's, die film is prima. Ik schiet zelf altijd in A stand met de F100 zonder correctie. Korrel is niks storends aan in mijn ogen, natuurlijk valt het in de lucht bij foto 1 en 2 wel duidelijk op. Toch zie ik bij jou overbelichte lucht op 3, jammer maar ja gebouw is wel keurig belicht nu. Ik mis wel wat scherpte, op foto 1 is de tekst bijvoorbeeld onleesbaar, maar misschien wil ik dan ook teveel.
Lekker doorgaan met die F100, zelf scannen kost tijd maar plezier is dubbel ;) Waar scan je mee? En welk 35mm objectief? Z|ijn deze 4 foto's met de negatieven scanner?


Grts Peter
Bijna leeg hier....
Gebruikersavatar
strangeartefact

Forumlid
Berichten: 2857


Locatie: Zutphen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: F100+35mm

Berichtdoor Mak » di jul 26 2011 3:52 pm

@strangeartefact:

Via dit forum een Minolta scanner aangeschaft maar daar zijn deze foto's niet van.
De 35mm is een Nikon AF 2.0

Zal eerdaags de eerste scan wagen...
Groeten Marcel
Gebruikersavatar
Mak

Forumlid
Berichten: 1410


Contacteer:


Terug naar “Analoog”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten