volgens mij ik heb hulp nodig met mijn Mamiya RB67

Discussies over fotografie met de Nikon F-series en compact camera's

Onderwerp:

volgens mij ik heb hulp nodig met mijn Mamiya RB67

Berichtdoor Farhad » wo dec 28 2016 6:13 am

hallo iedereen. het eerste keer dat ik ben hier. zal ik eerst mezelf voorstellen. voordat ik zou zeggen sorry voor mijn Nederlandse taal achterstand. Ik probeer mijn best maar toch heb ik nog wat spel / grammatica fouten.
mijn naam is Farhad origineel afkomstig uit Iran, 46 jaar gescheiden woon in Dordrecht. eigenlijk ik schiet paar jaren digitaal. maar vanaf 3 maand geleden ben in geïnteresseerd in analoog Wereld. daardoor heb ik paar 35mm analoog cameras gekocht en probeer ik soms, ik kan redelijk 35mm analoog handelen. dat is niet de reden dat ik ben hier vandaag, de echt reden is dat vorig maand heb ik een Mamiya RB67 body gekocht. en daarna heb ik een film achterwand en een 50mm lens gekocht voor hem. maar de mamiya's sluiter spannen hefboom werkt het niet. het is helemaal vast. ik heb van alles geprobeerd en ook zijn PDF manual gelezen maar het helpt niet. ik denk niet ook dat online help zou lukken. ik ben bang dat heb ik kapot mamiya gekocht. dat is mijn groot angst.
ik wou vragen is er iemand in deze club dat verstand heeft van mamiya rb67 dat ik kan een dat mijn mamiya meenemen hem / haar laten zien? ik weet het niet of het is goed idee is? dit is enige praktijk oplossing denk ik. Ik had veel dromen over medium format analoog fotografie. en nu ben ik bang dat alles voor niks geweest.
ik zou dankbaar zijn als kan ik weten wat is er precies aan de hand met mijn Mamiya RB67? als maar heb ik mijn antwoord dan zou ik proberen een oplossing vinden, of misschien een andere body kopen? op dit moment het word wat druk in mijn hoofd, want ik weet het niet probleem liegt in mij kennis? of camera zelf?
misschien het niet mooie om dit te zeggen maar ik zeg gewoon vriendelijk, hoop niet anders overkomst. Ik zou ook iets betalen als iemand zou tijd besteden om mijn mamiya even te kijken. het is mijn hele droom geweest om een dag kunnen medium format analoog schieten. daarom.
ten laste vergeef me als geef ik laat antwoord. de reden is ik ben ook bezig met thuis en werk en andere dingen.
alvast bedankt
Farhad

Forumlid
Berichten: 6


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: volgens mij ik heb hulp nodig met mijn Mamiya RB67

Berichtdoor Robert » wo dec 28 2016 9:52 am

Je zou hier eens kunnen kijken: http://photo.net/medium-format-photography-forum/00TDXT
Of daar zelf een bericht plaatsen.
groeten Robert
Gebruikersavatar
Robert

Clublid
Berichten: 2637


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: volgens mij ik heb hulp nodig met mijn Mamiya RB67

Berichtdoor MoTo001 » wo dec 28 2016 10:33 am

Ga naar het analoogfotoforum.nl Daar zitten diverse Rb67 gebruikers.
Als je een schrijvfout vind mag je hem hebbe
MoTo001

Forumlid
Berichten: 31


Locatie: zuid-limburg
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: volgens mij ik heb hulp nodig met mijn Mamiya RB67

Berichtdoor Hasselbox » wo dec 28 2016 11:38 am

Lang geleden de RB67 door mij vaak gebruikt.
Kijk eens of de sluiter niet reeds gespannen is.
Deze kan je handmatig ontspannen door de twee pennen aan de achterkant van de lens tegelijk te verdraaien in de richting van de uitsparing van deze pennen. Helpt dat niet, dan vrees ik dat de camera idd stuk is.
Gebruikersavatar
Hasselbox

Forumlid
Berichten: 888


Locatie: Furenthela
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Analoog”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten