Nikon F90 slikt film in.

Discussies over fotografie met de Nikon F-series en compact camera's

Onderwerp:

Nikon F90 slikt film in.

Berichtdoor Dolf » wo okt 25 2017 11:50 am

Ik heb een F90x, die bij het terugspoelen de film in de cassette spoelt. Maar ik wil dat liever niet."vroeger" kon je dat bij de fotowinkel om laten omzetten, zodat de F90x de film niet in de cassette spoelt, maar net ervoor stopt, zodat het laatste stukje (eigenlijk het begin stukje van de film) buiten de cassette blijft. Wie weet raad? Wie kan dat omzetten, gaat dat met een computer progamma. Ik heb geen idee. :egeek: Wie ken mijn F90 omzetten.
Dolf

Clublid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon F90 slikt film in.

Berichtdoor gijs sandberg » wo okt 25 2017 2:33 pm

Dolf,
Welkom.
Als ik me goed herinner moet dat door de importeur (tegenwoordig Nikon Service in Beverwijk) gedaan worden.
Overigens (als ze nog te koop zijn) is een zgn. film-retriever waarschijnlijk goedkoper dan een retourtje Beverwijk.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6805


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon F90 slikt film in.

Berichtdoor John'47 » wo okt 25 2017 6:27 pm

Stukje dun, stevig kunststof met daarop een strookje dubbelzijdig plakband doet wonderen on het begin weer uit de cassette te trekken.
Nikon D810, Sony RX1R II. 
Gebruikersavatar
John'47

Forumlid
Berichten: 2545


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon F90 slikt film in.

Berichtdoor Dolf » do okt 26 2017 2:47 pm

Gijs en John,
Bedankt dat jullie meedenken. Ik gebruik nu de door jullie omschreven methode. Ik heb contact gehad met Nikon in Beverwijk. Zij zeggen dat ze de computer niet meer hebben om het om te zetten. Dus ben ik op zoek naar iemand die het wel kan omzetten.
Groet Dolf
Dolf

Clublid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Analoog”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten