Mooie Nikon F5+ Nikkor 50mm f1.4 AF-D gekocht

Discussies over fotografie met de Nikon F-series en compact camera's

Onderwerp:

Mooie Nikon F5+ Nikkor 50mm f1.4 AF-D gekocht

Berichtdoor Ed Post » do jan 09 2020 1:27 pm

Naast digitaal vind ik het ook erg leuk om analoog te fotograferen. Daar komt ook nog bij dat ik onder andere Nikon verzamel.
Ik was al erg lang op zoek naar een mooie Nikon F5 en ook stond de Nikkor 50mm f1.4 AF-D nog steeds op mijn verlanglijstje.
Probleem bij de F5 is dat het vaak afgeragde exemplaren zijn waarvoor nog steeds de hoofdprijs wordt gevraagd. Ook is de 50mm f1.4 AF-D meestal geen koopje.
Nu had ik het geluk dat ik van een mede fotograaf een erg mooi exemplaar met 50mm f1.4 AF-D kon overnemen voor een nette prijs, compleet met het Nederlandstalige instructieboekje.
Erg blij met deze mooie aanwinst.

Afbeelding
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Mooie Nikon F5+ Nikkor 50mm f1.4 AF-D gekocht

Berichtdoor toines » do jan 09 2020 8:17 pm

Aha, je hebt hem van Henk van het AFF overgenomen. Veel plezier er mee. Ik heb de mijne pas verkocht en heb alleen de accu's en lader nog als aandenken :-)
Nikon D600, D300s, D50, D80, F4, F90, F801s, F601, F501, F100, Kiev 60+glaswerk, Mamiya M645 en wat Olympus en Minolta spul.
Gebruikersavatar
toines

Forumlid
Berichten: 40


Locatie: Middelburg
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mooie Nikon F5+ Nikkor 50mm f1.4 AF-D gekocht

Berichtdoor Ed Post » do jan 09 2020 11:56 pm

Klopt. Volgens mij kwam ik je accu's en lader tegen op MP. Ik vond het een hoop geld, maar het zijn dan ook wel accu's met splinternieuwe cellen.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Mooie Nikon F5+ Nikkor 50mm f1.4 AF-D gekocht

Berichtdoor toines » za jan 11 2020 9:10 pm

Ed Post schreef:Klopt. Volgens mij kwam ik je accu's en lader tegen op MP. Ik vond het een hoop geld, maar het zijn dan ook wel accu's met splinternieuwe cellen.

Dat klopt, de cellen zijn gloednieuw en van een betere kwaliteit dan origineel en iets meer capaciteit en ach, een hoop geld valt toch wel mee? Indertijd had je daar niet eens 1 accupack voor :D
Nikon D600, D300s, D50, D80, F4, F90, F801s, F601, F501, F100, Kiev 60+glaswerk, Mamiya M645 en wat Olympus en Minolta spul.
Gebruikersavatar
toines

Forumlid
Berichten: 40


Locatie: Middelburg
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Analoog”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten