Reparatie Nikon F5

Discussies over fotografie met de Nikon F-series en compact camera's

Onderwerp:

Reparatie Nikon F5

Berichtdoor S6512 » wo jul 27 2022 9:32 pm

Beste forumleden,

Ik heb onlangs een Nikon F5 weten te bemachtigen, echter wel met corrosieschade. Nu ben ik een poging aan het doen om de camera te repareren, waarbij ik corrosie heb verwijderd uit het batterijvak. Nu moet ik een aantal kabels vervangen omdat deze de corrosie helaas niet hebben overleefd, maar kan ik niet meer exact terugvinden hoe deze verbonden moeten worden met de batterijhouder die de Nikon MS-30 ontvangt. Is er toevallig iemand die dit weet, of nog een oude Nikon F5 voor onderdelen heeft liggen die een foto zou kunnen delen van de juiste bedrading?

Ik heb al pogingen gedaan om de service manual door te spitten, hier stond helaas niet in wat ik zocht, en ook een zoektocht op Google en YouTube hebben niets opgeleverd.

In de onderstaande foto's een voorbeeld van de draden die opnieuw moeten worden bevestigd, maar ik heb dus niet terug kunnen vinden hoe/waar exact.
Foto 1, rode cirkel: Hier hoort een gele kabel, waar deze naartoe moet is onbekend (waarschijnlijk de batterijhouder)
Foto 2: blauwe cirkels: Hier horen een blauwe en roze draad, horen bij de motor drive, waar deze naartoe moeten is mij niet duidelijk (ook waarschijnlijk naar de batterijhouder)


Afbeelding
Afbeelding

Indien iemand tips heeft, of hier ervaring mee heeft hoor ik het graag! Alvast bedankt!
S6512

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Reparatie Nikon F5

Berichtdoor Bas » do jul 28 2022 10:24 am

Repair manual had je vast al gevonden... https://learncamerarepair.com/downloads ... Manual.pdf
Push the envelope. Watch it bend.
Bas

Clublid
Berichten: 85


Locatie: Breda
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Reparatie Nikon F5

Berichtdoor S6512 » do jul 28 2022 3:09 pm

Klopt, daar staan zowel bij demonteren als monteren alleen de kleuren van de draden, maar helaas niet naar hoe ze op de batterijhouder gemonteerd moeten worden
S6512

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Analoog”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten