nikon diffuserkapje SB-24

Discussies over fotografie met de Nikon F-series en compact camera's

Onderwerp:

nikon diffuserkapje SB-24

Berichtdoor n.deleeuw » do mar 24 2005 10:05 pm

Bij Nikon blijft er altijd iets te speuren over. Zo zocht ik onlangs naar de naam/type/nr. van het witte diffuserkapje voor de flitser SB-24 behorende bij de Nikon F4. De eerste stap is dan het raadplegen van de Nippon Nikon Catalogus van Hans Braakhuis, een geweldige catalogus. Het genoemde witte kapje stond er echter niet in.

WIE KAN MIJ DE NAAM GEVEN EN HOE KAN IK ER AAN KOMEN?

Fijne Paasfotografiedagen!

Nico de Leeuw
n.deleeuw



Onderwerp:

Berichtdoor vanson » vr mar 25 2005 6:28 pm

Nico,

bij mijn weten heeft Nikon zelf nooit diffuserkapjes gemaakt voor de SB-24 flitser. Wat jij waarschijnlijk bedoelt zijn de diffuserkapjes van Stofen, de zgn. Omnibounce kapjes.

deze zijn in de reguliere (vak)handel te koop, ik meen voor 25-30 euro

we zijn ooit bezig geweest om deze te importeren, maar we konden niet onder de prijs van een Kamera Express uitkomen.
ook bij Foto Klein Professional hadden ze destijds een ruim aanbod aan Stofen diffuserkapjes.

of kijk op de website van Stofen: www.stofen.com
de prijzen op hun website zijn beduidend lager dan hier in de handel (wel exclusief verzendkosten)

vr.gr.
Marco
vanson



Onderwerp:

Berichtdoor Hans Braakhuis » zo mar 27 2005 2:00 pm

In de update staat binenkort nu deze difussor kap

SW-10H flits diffusor kap voor SB-80, DX SB-800

En dat is de enige die ik van Nikon ken

Hans
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor vanson » zo mar 27 2005 3:02 pm

Dat is volgens mij ook de enige echte diffuserkap die Nikon voor zijn eigen flitsers gemaakt heeft. Al zijn er natuurlijk ook de andere SW opzetstukken, maar deze zijn meer bedoeld als 'wide-angle adapters' dan als difuuskapjes.
vanson




Terug naar “Analoog”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten