geen af meer na update d810

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

Re: geen af meer na update d810

Berichtdoor Patrick » wo mar 21 2018 6:00 pm

Ja.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26812


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: geen af meer na update d810

Berichtdoor Marten » wo mar 21 2018 7:29 pm

Het is altijd goed je iets af te vragen. De wetenschap kent vooruitgang omdat mensen zich iets afvragen.
Het antwoord moet dus zijn: Nee.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: geen af meer na update d810

Berichtdoor Patrick » wo mar 21 2018 8:55 pm

Dit heeft niets te maken met wetenschap. Dit is gewoon achterdocht. Ongefundeerd. En wat je ook doet, wat zou je kunnen beredeneren of bewijzen?

Sigma wordt niet door Nikon gesteund bij het maken van compatibele objectieven. Dan is de kans dat er vroeg of laat incompatibiliteit ontstaat helemaal niet zo vreemd.

Trouwens, wat winnen ze ermee. Ze hebben liever een Sigma objectief op een Nikon camera dan op een Canon camera. Daar ben ik zeker van!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26812


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: geen af meer na update d810

Berichtdoor JaapV » do mar 22 2018 12:09 am

Jan en Yuul schreef:...Is het dan vreemd dat ik me afvraag of dit een vorm van protectionisme is?

Ja, maar als het je blij maakt...
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: geen af meer na update d810

Berichtdoor Jan en Yuul » do mar 22 2018 1:06 am

Ik begin er steeds blijer van te worden, temeer omdat de tegenargumenten kant nog wal raken. Sommige mensen kunnen totaal niet tegen enige vorm van kritiek op het merk Nikon. Wij zijn overigens zeer tevreden over de bodies van Nikon, maar niet over alle lenzen. Een aantal van de Sigma Art serie lenzen bevallen ons beter dan vergelijkbare Nikon lenzen. Sigma zal wel weer met een oplossing komen, tot die tijd blijft de oude firmware gewoon zijn werk doen.

Ik heb zo'n vermoeden dat onze giga-poster hier weer op gaat reageren, maar ik laat het hier nu bij. :yawn:

Groet,
Jan (van Yuul)
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800
Jan en Yuul

Clublid
Berichten: 561


Locatie: Beverwijk
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: geen af meer na update d810

Berichtdoor Patrick » do mar 22 2018 9:29 am

Leuk verwijt hoor. Zet gelijk de toon.

Deze giga-poster begeeft zich in ieder geval in allerlei verschillende draadjes. Jij/jullie bent alleen te vinden in draadjes waar gezeurd kan worden of stemming gemaakt wordt. Of je geeft alleen een negatieve "bijdrage" tot een verder normaal draadje. Dus het is wellicht wel beter als je het hier nu bij laat!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26812


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: geen af meer na update d810

Berichtdoor w.wind » do mar 22 2018 10:07 am

Draadje gaat even op slot om af te koelen
Met vriendelijke groeten,
Wim van der Wind


Mooi spul van Nikon
Gebruikersavatar
w.wind

Moderator
Berichten: 1676


Locatie: Stolwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: geen af meer na update d810

Berichtdoor Vincent » vr mar 23 2018 3:40 pm

Jan en Yuul schreef:Waarom hebben Sigma lenzen voor andere merken er bij firmware updates dan geen last van??


Als je een snelle zoek doet op het internet over problemen met compatibiliteit van bijvoorbeeld Sigma lenzen op Canon bodies dan kom je ook wel een (flink) aantal problemen tegen... Het is een beetje inherent aan reverse engineering. Helemaal in software. Je kunt het helemaal werkend krijgen maar zodra er aan de input iets veranderd dan kan er altijd iets 'stuk' gaan, of erger, alles waardoor iets helemaal niet meer werkt.

Als Nikon overigens ècht zou willen dat er geen enkel alternatieve merk objectieven meer zou werken op hun bodies dan zouden ze dat waarschijnlijk met een eenvoudige firmware upgrade kunnen bewerkstelligen.

Sommige mensen kunnen totaal niet tegen enige vorm van kritiek op het merk Nikon.


Ik zie hier weinig mensen die zich niet kritisch durven op te stellen, ook niet tegen Nikon specifiek (kijk bijvoorbeeld maar eens in vrijwel alle topics van nieuwe apparatuur de laatste jaren). Sterker, volgens mij is JUIST Patrick al jaren lang een zeer kritische gebruiker die inmiddels nauwelijks nog zijn Nikon spullen gebruikt, omdat hij in een ander merk een voor hem veel betere set heeft gevonden... Opmerkelijk om juist hem dan het verwijt van kritiekloosheid te geven...
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: geen af meer na update d810

Berichtdoor dubbelyoubee » ma mar 26 2018 7:49 pm

Heb wel wat losgemaakt zeg, maar ik heb van Sigma Benelux het verlossende antwoord gekregen. Er is dus gewoon een firmware update voor de lens en word gratis uitgevoerd door Sigma. Of updaten met het usb dock maar die heb ik nog niet helaas. Misschien toch eentje aanschaffen.
dubbelyoubee

Clublid
Berichten: 33


Locatie: Bergen op Zoom
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: geen af meer na update d810

Berichtdoor Marten » ma mar 26 2018 8:39 pm

Mooi. Ook weer opgelost.
Althans tot de volgende firmware update van Nikon. Dan loopt Sigma misschien weer achter de feiten aan.
Beetje gedoe.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: geen af meer na update d810

Berichtdoor Vincent » ma mar 26 2018 8:51 pm

Los van het probleem daarvan, je kunt je soms ook afvragen waarom mensen altijd hun firmware denken te 'moeten' updaten... Het niet als met computer systemen dat je er nieuwe veiligheidsupdates voor krijgt ofzo.

Zoveel problemen worden er vaak niet opgelost, meestal ook geen nieuwe functionaliteit. Dan gaat het vaak vooral omlensprofielen waarbij je je serieus zou kunnen afvragen of je die ooit gaat gebruiken (deels door in RAW te werken en deels doordat je die misschien nooit gaat kopen).

If it ain't broken, don't fix it...
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: geen af meer na update d810

Berichtdoor dubbelyoubee » ma mar 26 2018 9:42 pm

Misschien is het ook wel slimmer om voordat je de nieuwste firmware er opzet, een mailtje te doen naar de importeur van het type en merk lens. Dan weet je direct of het nut heeft om je camera te updaten. Goede leer voor de volgende x althans voor mij dan.
dubbelyoubee

Clublid
Berichten: 33


Locatie: Bergen op Zoom
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: geen af meer na update d810

Berichtdoor Vincent » ma mar 26 2018 9:51 pm

Hoezo dat?

Nikon geeft precies aan welke nieuwe objectieven ondersteund worden. Daar horen sowieso geen objectieven van andere merken bij...
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: geen af meer na update d810

Berichtdoor henkk » ma mar 26 2018 10:01 pm

djunclesam schreef:
If it ain't broken, don't fix it...


Eens. En gezien het gebruik dat ik ook van ander merk objectieven maak, zal ik geen updates meer uitvoeren tenzij er expliciet een verbetering bij staat die ik echt wil hebben. Verwacht dat niet. Nu werkt alles en dat wil ik graag zo houden (1 Sigma, 1 Zeiss naast Nikon).

Toch vind ik het de dood voor hardware systemen als ze zich niet aan hun omgeven blijven aanpassen. Het is een wisselwerking en geen eenrichtingsverkeer. Met alleen gedwongen reverse engineering scherm je de markt af en daar wordt nooit iemand beter van op lange termijn.

Groet, Henk.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4907


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: geen af meer na update d810

Berichtdoor Marten » ma mar 26 2018 11:06 pm

Oneens.
Je weet nooit welke verbeteringen er worden doorgevoerd waar Nikon maar liever niet al te veel ruchtbaarheid aan geeft.
Altijd updaten zou ik zeggen.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten