Help! D810 probleem: ERR bik voorontspanning

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

Help! D810 probleem: ERR bik voorontspanning

Berichtdoor ReneG » di sep 07 2021 10:12 pm

Vooropgesteld, zit op de waddeneilanden en heb weinig tot geen verbinding, kan niets plaatsen en zelfs dit bericht kostte meerdere pogingen. Moet morgen vroeg op voor zonsopgang maar ontdekte zojuist een probleem.

Het probleem: als ik spiegelvoorontspanning activeer en daarna een foto maak (ongeacht de modus of methode,via de interval, ontspanknop of afstandsbediening) dan gebeurt het volgende:

- De spiegelklapt op
- De camera wacht het gespecificeerde aantal seconden
- De foto wordt gemaakt en correct opde kaart gezet
- De spiegel klapt neer
- De camera geeft een Err code en ik lijk een rode gloed op de spiegel te zien. Dit gebeurt met en zonder lens.
- Druk ik dan weer op de ontspanknop dan klikt iets (sluiter) en alles werkt weet

Dat is nog geen groot probleem met deen enkele fotos, maar voor bracketing en interval series is het niet werkbaar. Reset heb ik ook al geprobeerd. De handleiding doenloaden lukt niet (verbinding). Iemand een idee wat dit kan zijn?
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5042


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Help! D810 probleem: ERR bik voorontspanning

Berichtdoor ReneG » di sep 07 2021 10:21 pm

Update: als ik de originele grip eronderuit haal werkt het wel goed,maar das helaas geen oplossing want zonder de grip met L-bracket gaat ie niet op het statief 😑
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5042


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Help! D810 probleem: ERR bik voorontspanning

Berichtdoor ReneG » di sep 07 2021 10:28 pm

Update: als ik de accu uit de grip laat werkt hij goed... met eenandere volle accu ook. Heel bizar. Overigens allen originele nikon accua
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5042


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 9 gasten