akku voor D200

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

akku voor D200

Berichtdoor HdBD200 » ma nov 20 2006 9:37 pm

Voor mijn D200 heb ik een reserve akku besteld bij een nederlandse leverancier. Ik heb niet gekozen voor de originele Nkon ELEN3e akku omdat ik die heel erg duur vind. Deze akku die komst mij € 39,95, terwijl de originele ruim € 60;- kost.
De akku heb ik rechtstreeks uit HongKong ontvangen en is van het merk Fits en overigens dezelfde specificatie als de originele(7.4 V en 1500 mAh).

Heeft iemand ook ervaring met dit type en wat mag ik er van verwachten
(duur van het gebruik voordat hij leeg is)
HdBD200



Onderwerp:

Berichtdoor olle_griese » di nov 21 2006 12:00 am

Dat merk ken ik niet maar waarom bestel je zo ver weg?
Ik heb vandaag 2 accu,s ontvangen voor mijn D1X die ik gewoon hier in Nederland heb besteld.
Het zijn merkloze accu,s van 2400mAh en kosten 60 euro per 2 stuks incl. verz. kosten.
Gebruikersavatar
olle_griese

Forumlid
Berichten: 1330


Locatie: groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Blackmax » di nov 21 2006 1:02 am

Olle

Wil je mij mailen waar je deze hebt besteld?

Ik zoek er 1 voor een D200


bedankt alvast
Blackmax



Onderwerp:

akku

Berichtdoor HdBD200 » di nov 21 2006 9:54 am

Olle,

gelet op de prijs van de originele akku voor de D200, dacht ik nergens goedkoper uit te zijn dan voor € 39,95. Bovendien was de akku niet merkloos, waarvoor soms gewaarschuwd wordt.
De bestelling had ik in Nederland gedaan en de leverancier heeft, op verzoek van de verkoper, de akku rechtstreeks naar mij verzonden.
Ik mocht eerst de akku testen en daarna betalen. Niet goed; retour verkoper. Bij dat bedrijf heb ik al vaker gekocht (afstandbediening)
Nu in bestelling een Hoya UV fliter 77 mm voor € 17.
De prijs die jij er voor betaald heb is wel byzonder laag. Ik lees vaak dat er nogal prijsverschillen zijn tussen de verschillende type akku's. Waren jouw 2 akku's ook gelijk aan het type ENEL3e?
PB mij ook even het adres.
HdBD200



Onderwerp:

Berichtdoor olle_griese » di nov 21 2006 12:00 pm

blackmax , je hebt mail.

Als je ze eerst mag proberen geeft dat natuurlijk wel een veilig gevoel, aan de andere kant, ook al is het een slechte accu, opgeladen doen ze het allemaal natuurlijk.
Die 2400 mAh sprak me wel aan, de toekomst zal leren of ze goed zijn.
Aan de andere kant, 30 euro per accu val je ook geen buil aan.
Ik heb in ieder gevel van een vakfotograaf begrepen dat de meeste immitatie accu,s beter zijn als de originele nikon accu,s.
Gebruikersavatar
olle_griese

Forumlid
Berichten: 1330


Locatie: groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor wil » di nov 21 2006 12:07 pm

ik heb ook interesse in adres voor de accu. En dat Hoya filter is ook wel erg goedkoop.
wil

Clublid
Berichten: 1336


Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor rjoemman » di nov 21 2006 12:40 pm

Ik heb gister een D200 body besteld.
@olle, wil je me ook het adres mailen svp?

Raoul
rjoemman



Onderwerp:

Berichtdoor Cees » di nov 21 2006 1:05 pm

@ Olle, wil je mij ook het adres mailen? Ik ben van plan om over afzienbare tijd over te stappen op een D200. Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Rien » di nov 21 2006 4:44 pm

Ik ben ook wel in de markt voor een extra accu. En als ik goed ben geïnformeerd gaat er in de D80 dezelfde accu als in een D200 (n.l. de EN-EL3e)

Misschien is het handiger om je adresje hier te posten dan om iedereen te PMen of te emailen...
Rien



Onderwerp:

akku en UV filter

Berichtdoor HdBD200 » di nov 21 2006 5:03 pm

Het e-mail adres vanwaar ik mijn akku en Hoya UV filter 77 mm heb aangeschaft is info@aq4u.nl ( ik weet/wist niet of reclame is/was toegestaan)

Zijn site is www.aq4u.nl. Daar staat niet alles op wat hij kan leveren,(o.a. ENEL3e) maar daarom kun je via e-mail nadere info inwinnen.
De eigenaar , M. van Aken reageert heel snel op vragen.
HdBD200



Onderwerp:

Berichtdoor rvdb » di nov 21 2006 5:09 pm

Ik heb er een gekocht via Ebay bij een winkel in Duitsland. Totaal 35 euro incl verzenden dus. Ziet er precies hetzelfde uit als de orginele op de stickers waar Nikon op staat na ;)
rvdb




Onderwerp:

Berichtdoor olle_griese » di nov 21 2006 6:21 pm

aq4u heb ik al een paar keer besteld maar raar genoeg geen accu,s
De accu,s waar ik het over heb komen bij onderstaand adres vandaan.
Als je meer dan 1 koopt valt er over de prijs te onderhandelen.
http://www.vimacdirect.nl
Gebruikersavatar
olle_griese

Forumlid
Berichten: 1330


Locatie: groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor ML » di nov 21 2006 6:35 pm

olle_griese, op die site zie ik dan weer geen enel-3e ! jij kunt in je d1x wel een enel-3 stoppen maar in een d200 past die niet! Ik hoop dat er binnenkort wel vervangende en goedkopere accu's voor de d200 komen die nog meer power hebben maar heb nog niet veel gevonden (een 1650mAh, maar wil wel eigenlijk richting 2400mAh ofzo)
groet
ML



Onderwerp:

Berichtdoor olle_griese » di nov 21 2006 7:08 pm

Ik heb een EN-4 maar mail ze anders even , als ze ze al niet hebben kunnen ze er vast wel aankomen.
Gebruikersavatar
olle_griese

Forumlid
Berichten: 1330


Locatie: groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten