Nieuwe digitale camera: D200

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

Berichtdoor Pjotr » do feb 16 2006 8:01 pm

Edje/Spike,

jullie reacties gelezen.
Ik denk dat INCA eigener beweging niets zal doen wat de winstmarge op de D200 zal beperken. Dit zal door Nikon Japan moeten worden opgezet.
Ik vind het jammer dat Nikon nog niet durft te besluiten om een aantal uitgeleverde D200 bodies door de diverse importeurs te laten testen op banding. Nikon weet immers welke batch(es) D200 met dit probleem kampen, zo heb ik uit berichten op het internet begrepen. Hoe langer Nikon wacht hoe meer impact dit probleem lijkt te krijgen. Dat is jammer omdat dit mogelijk een blijvende smet werpt op een overigens zeer goede camera. Dan schiet Nikon in haar eigen voet en dat kan m.i. nooit Nikon's opzet zijn. Ik ben benieuwd.

Pjotr
Pjotr



Onderwerp:

Berichtdoor Kane » vr feb 17 2006 4:33 pm

Ik denk dat een ieder die een D200 heeft even voor zich moet testen of banding bij zijn toestel een probleem is. Iemand kan het dan opzich nemen om de klachten te groeperen en Inca te benadren. Met meer bereik je meer dan met 1...
Jan
Kane



Onderwerp:

Berichtdoor Pjotr » vr feb 17 2006 7:03 pm

Kane/Jan,

Volgens Nikonians USA zou Nikon weten in welke batch(es) D200 voorkomen die banding kunnen vertonen. Toen dit probleem onderkend werd schijnt Nikon dit voor latere produktie te hebben opgelost. Ergo: de daarna geproduceerde D200 bodies zouden bandingvrij moeten zijn. Als Nikon de serienummers uit de 'besmette' batches zou vrijgeven en daarbij hoe te testen op banding dan zou Nikon zichzelf helpen én alle D200-bezitters. Degenen met andere serienummers hoeven niet te testen en de overigen kunnen met de gegevens van Nikon aan de slag. Dan zou m.i. snel helder kunnen zijn wie wel en wie geen banding heeft. Nikon zou erbij moeten zeggen dat het bandingprobleem - dit voor degenen die dit pas na de garantieperiode ontdekken - ook na de garantieperiode nog kosteloos wordt opgelost. Dat zou van Nikon pas een echt klantgerichte opstelling zijn en m.i. ten gunste zijn van een sterke klantenbinding.

Pjotr
Pjotr



Onderwerp:

Berichtdoor Kane » za feb 18 2006 4:30 pm

@Pjotr,
Je hebt helemaal gelijk, maar ik bedoel dat je een ieder kan verenigen om Inca te pushen de batches vrij te geven. Het lijkt mij niet meer dan reeel dat Inca dat ook doet.........
Jan
Kane




Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten