Oplopende prijs d700

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

Re: Oplopende prijs d700

Berichtdoor evertfoto » di jul 26 2011 10:38 am

Ben benieuwd wat mijn D700 nu nog zal/kan opleveren.
Er staan nog maar ongeveer 19.000 klicks op de teller.
Volgens mij is het nog niet zeker of er een D800 of D700X gaat komen.
Ben overigens uiterst tevreden over de resultaten van deze D700, met name over het ontbreken van ruis.
evertfoto



Onderwerp:

Re: Oplopende prijs d700

Berichtdoor sassepas » zo jul 31 2011 2:02 pm

Ik heb mn geduld verloren inmiddels en mn bestelling bij de MM geannuleerd.
Wel sinds gisteren trotse eigenaresse van een D700!
Heb een mooie 2e-hands op de kop getikt!
sassepas



Onderwerp:

Re: Oplopende prijs d700

Berichtdoor JanR » zo jul 31 2011 3:38 pm

Gefeliciteerd, veel plezier met de aanwinst.
Tja dat geduld he, daar heb ik ook veel last van dat het eindig is :mrgreen:
JanR

Forumlid
Berichten: 1115


Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Oplopende prijs d700

Berichtdoor JaapV » zo jul 31 2011 11:48 pm

sassepas schreef:(...) en mn bestelling bij de MM geannuleerd.

MM blij :twisted: en jij blij!
Gefeliciteeerd!
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Oplopende prijs d700

Berichtdoor sassepas » ma aug 01 2011 7:25 pm

Hallo Jan en Jaap, bedankt voor de gelukwensen :-)
Kan mn geluk ook niet op man man wat een camera zeg echt een uitdaging!!!
Hier heb ik voorlopig mn handjes aan vol :D
sassepas



Onderwerp:

Hand op de knip werkt !

Berichtdoor Quos » ma aug 15 2011 4:28 pm

Waar ik me over verbaasd heb, is het begrip van sommige reacties op dit forum over de prijs-policy van Nikon. Haast verdedigend worden verklaringen geven, als zou het aan de koers van de Yen of aan de natuurrampen liggen, onderdelen die slecht leverbaar zijn etc. Voor de kritische consument is het helemaal niet interessant wat de oorzaak van die rare stijgingen is. Het feit is dat Nikon ze voor rekening van de klant wil laten komen. Stilzitten als je geschoren wordt is het devies als je aandelen hebt, en dat werkt hier ook is weer gebleken. Deze week las ik in de krant dat de electronicaprijzen gemiddeld met 15% gedaald zijn, omdat de consument ze gewoon laat liggen. Precies wat je als klant moet doen bij dit soort rare bewegingen: hand op de knip en rustig afwachten. Je kunt intussen 300 euro in je zak houden als je je de laatste maand hebt weten in te houden om een D700 aan te schaffen. Vergeleken met een dikke maand geleden, liggen op sommige plekken de prijzen alweer onder de negentien honderd euro's. Nog even afwachten voor wie het kan opbrengen. Twee redenen: Ten eerste gaat de prijs snel verder zakken en ten tweede zal een stagnerende of teruglopende verkoop de behoefte van Nikon om een nieuw product te kunnen introduceren (de opvolger) groter worden. Kortom: geduld is niet alleen een schone zaak, maar ook een slimme manier om met je schaarse eurootjes om te gaan.
Quos



Onderwerp:

Re: Oplopende prijs d700

Berichtdoor KvP » di aug 16 2011 7:41 pm

Ik zoek nog een goede 2e hands D700, weten jullie misschien iemand die hem verkoopt?
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F
Gebruikersavatar
KvP

Forumlid
Berichten: 2473


Locatie: Asten
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Oplopende prijs d700

Berichtdoor evertfoto » di aug 16 2011 9:03 pm

KvP schreef:Ik zoek nog een goede 2e hands D700, weten jullie misschien iemand die hem verkoopt?


Die van mij is eerdaags te koop. Moet er nu nog even mee werken, maar hij is eventueel a.s. zondag te bekijken en te testen in Doesburg tijdens de fotograficabeurs aldaar.
evertfoto



Onderwerp:

Re: Hand op de knip werkt !

Berichtdoor flitslicht » di aug 16 2011 9:29 pm

Quos schreef:Waar ik me over verbaasd heb, is het begrip van sommige reacties op dit forum over de prijs-policy van Nikon. Haast verdedigend worden verklaringen geven, als zou het aan de koers van de Yen of aan de natuurrampen liggen, onderdelen die slecht leverbaar zijn etc. Voor de kritische consument is het helemaal niet interessant wat de oorzaak van die rare stijgingen is. Het feit is dat Nikon ze voor rekening van de klant wil laten komen.


Nikon verandert de prijs helemaal niet, dat doen de winkeliers die reageren op de schaarste met het verhogen van de prijzen. Inmiddels gaan ze weer omlaag omdat meer winkels de D700 weer in voorraad hebben.
flitslicht



Onderwerp:

Re: Oplopende prijs d700

Berichtdoor Myriad » wo aug 17 2011 12:03 am

evertfoto schreef:
KvP schreef:Ik zoek nog een goede 2e hands D700, weten jullie misschien iemand die hem verkoopt?


Die van mij is eerdaags te koop. Moet er nu nog even mee werken, maar hij is eventueel a.s. zondag te bekijken en te testen in Doesburg tijdens de fotograficabeurs aldaar.

Wat gaat het worden? Een D800? :wink:
Myriad



Onderwerp:

Re: Oplopende prijs d700

Berichtdoor sdbfotografie » di aug 23 2011 12:35 am

Ik ben het eens met Quos, als iedereen nou even wacht, zakt alles weer, men weet gewoon dat 50% van ons aan het NAS lijd en daarom gewoon die prijs opvoeren. Beroeps fotografen hebben niet echt een keus, die moeten vervangen als het niet anders kan.

Even geduld allemaal :-)
sdbfotografie



Onderwerp:

Re: Oplopende prijs d700

Berichtdoor Marten » di aug 23 2011 7:56 am

Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hand op de knip werkt !

Berichtdoor Veneboer » di aug 23 2011 9:12 am

Quos schreef:Waar ik me over verbaasd heb, is het begrip van sommige reacties op dit forum over de prijs-policy van Nikon. Haast verdedigend worden verklaringen geven, als zou het aan de koers van de Yen of aan de natuurrampen liggen, onderdelen die slecht leverbaar zijn etc. Voor de kritische consument is het helemaal niet interessant wat de oorzaak van die rare stijgingen is. Het feit is dat Nikon ze voor rekening van de klant wil laten komen. Stilzitten als je geschoren wordt is het devies als je aandelen hebt, en dat werkt hier ook is weer gebleken. Deze week las ik in de krant dat de electronicaprijzen gemiddeld met 15% gedaald zijn, omdat de consument ze gewoon laat liggen. Precies wat je als klant moet doen bij dit soort rare bewegingen: hand op de knip en rustig afwachten. Je kunt intussen 300 euro in je zak houden als je je de laatste maand hebt weten in te houden om een D700 aan te schaffen. Vergeleken met een dikke maand geleden, liggen op sommige plekken de prijzen alweer onder de negentien honderd euro's. Nog even afwachten voor wie het kan opbrengen. Twee redenen: Ten eerste gaat de prijs snel verder zakken en ten tweede zal een stagnerende of teruglopende verkoop de behoefte van Nikon om een nieuw product te kunnen introduceren (de opvolger) groter worden. Kortom: geduld is niet alleen een schone zaak, maar ook een slimme manier om met je schaarse eurootjes om te gaan.


Wat een onzin. Dit is wel een heel simplistische uitleg van de wet van vraag en aanbod. Door massaal een aankoop uit te stellen zou een prijs kunnen dalen. Dan moet het echter in hele grote aantallen zijn en je gaat er aan voorbij dat tijdelijk uitstellen met zich mee brengt dat de vraag er nog steeds is. Wanneer iedereen na een prijsverlaging wil kopen loopt een prijs in rap tempo weer op.

Sterker nog: Wanneer er minder ingekocht wordt als gevolg van afnemende vraag en iedereen zou na een prijsverlaging ineens over gaan tot koop (sterke vraagtoename) zou de prijs nog wel eens kunnenstijgen tot boven het niveau dat deze voor z'on actie was. Je gaat bovendien voorbij aan zaken als inkoopprijs, marge op het model in relatie tot de verwachte afzet en beschikbaarheid bij de leverancier (importeur).
Gebruikersavatar
Veneboer

Forumlid
Berichten: 637


Locatie: Nederland

Onderwerp:

Re: Oplopende prijs d700

Berichtdoor Myriad » di aug 23 2011 9:41 am

Marten schreef:misschien helpt dit

Mensen, ze zijn er weer de D700's (ook in NL)!
Myriad



Onderwerp:

Oplopende prijs d700

Berichtdoor John'47 » wo aug 24 2011 7:45 pm

LinkedIn Groups

Group: Nikon D700 and D7000 Professionals
Subject: Announcement from Nikon D700 and D7000 Professionals
Sorry about the submissions queue - I thought everyone could just post on their own, and today when I checked there was a huge back-log of submissions!

Meantime, D700 is back in stock...
Nikon D810, Sony RX1R II. 
Gebruikersavatar
John'47

Forumlid
Berichten: 2545


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten