vreemd merk accu voor D200

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

Berichtdoor Marten » zo jul 08 2007 12:29 pm

Duurder?
Vertel
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Grojan » zo jul 08 2007 12:36 pm

Ben persoonlijk niet bang dat er iets gebeurt met de accu, gebruik zelf ook een Lenmar die ik om en om gebruik met een Nikon in m’n D2X .
Grote verschillen in gebruiksduur zijn me ook niet op gevallen.
Wat me wel is opgevallen is dat als je de batterij status bekijkt op de kamera bij levensduur ,de Lenmar al na een paar maanden gebruik op 4 (vervangen) stond en m’n Nikon nu na een kleine 2 jaar nog maar op 1 staat, maar ook al staat de Lenmar nu al anderhalf jaar op 4 ,hij blijft het gewoon doen.
Zal waarschijnlijk iets met de ingebouwde chip te maken hebben , de Nikon lijkt dus op dit moment betrouwbaarder maar is dus afwachten wat de uiteindelijke levensduur gaat worden van beide accu’s.

Ik heb de Lenmar gekocht om dat ie minder dan de helft koste als de originele ,ik meen dat de originele toentertijd 190 Euro koste :shock: , maar zou nooit een vreemd merk kopen als die het zelfde kost of meer als de originele.

Groeten Jan.
Gebruikersavatar
Grojan

Forumlid
Berichten: 812



Onderwerp:

Berichtdoor Dennis. » zo jul 08 2007 12:41 pm

Marten schreef:Duurder?
Vertel


Mediamarkt (ik moest er zijn voor iets anders, was dus de bekende impulsaankoop) koste de Lenmar 70 euro en bij KB de orginele Nikon 59.
Dennis.



Onderwerp:

Berichtdoor Dennis. » zo jul 08 2007 12:43 pm

harry bul schreef:Foutmeldingen??????????????????????????????????
Vertel

Harry


De exacte foutmelding kan ik me niet meer herinneren maar na het maken van 1 of 2 foto's deed ie niets meer totdat de orginele accu er in was geweest. Ik heb dit laten zien bij de verkoper (mediamarkt0 en daar snapten ze er ook niets van (wat de reden was dat ik m'n geld terug kreeg want ik had de verpakking flink verknipt).
Dennis.



Onderwerp:

Berichtdoor Xavier » zo jul 08 2007 12:54 pm

[font=Verdana]Beste Luc,

Vorige week heb ik eindelijk de felbegeerde camera gekocht (D200) + de MBD200. De accu's die ik gekocht heb zijn de Hahnel Lithium Ion (HL-EL3e 7,5V 1500mAh) Deze werken prima en kunnen opgeladen worden via de bijgeleverde Nikon snellader.

(By the way... De camera is fantastich... )

Groet,

Xavier[/font]
Xavier



Onderwerp:

Berichtdoor Frans » zo jul 08 2007 12:55 pm

Zijn er hier eigenlijk mensen die ervaring hebben met penlite's in de grip van de D200? Aangezien penlite's in een snellader kunnen lijkt me dat wel erg gemakkelijk voor de vakantie en back-up...


Ik gebruik GP NiMh 2700 mAh penlites in de MB-D200 als backup en voor op vakantie. Je moet wel het soort batterij in het menu aangeven en verder werkt uiteraard de batterij indicatie in het menu niet ( bovenop het LCD wel ). Ik heb ze voor de vakantie even uitgeprobeerd om te kijken of alles normaal werkt, en ik merkte geen verschil.
Kan helaas nog niets zeggen over de standtijd, ik heb ze de afgelopen vakantie nog niet nodig gehad.

Groeten Frans
Gebruikersavatar
Frans

Clublid
Berichten: 131


Locatie: Echt
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Leeuwarden » zo jul 08 2007 1:11 pm

Thanks...
Ik ga ze aanschaffen.
Ik ben hier incognito...
Leeuwarden

Forumlid
Berichten: 938



Onderwerp:

Berichtdoor PortEd » do aug 09 2007 7:51 pm

Lithium ion accus kunnen probleemloos parallel aan elkaar worden gebruikt. De twee 1500mA lithions geven dus een vermogen van 7,4x3000=22,2watt. 6stuks AA accu's van 2700mA leveren 7,2x2700=19,4watt. De lithium configuratie moet dan langer meegaan. Ze zijn nog eens een stuk lichter ook. Het snelladen van een set geschikte!(lees snellaadbare) NiMh's is een voordeel vind ik, en goedkoper.

Trouwens, in hongkong een namaak ENEL3e gekocht voor 16 euro incl all nou ja...werkt niet in mijn D200 :evil: geen chip :lol:
De capaciteit van de batterij klopt volgens mijn computerlader, daar scheelt het dus niet aan.
PortEd



Onderwerp:

Berichtdoor Gerard » do aug 09 2007 10:47 pm

Omdat de D80 ook dezelfde accu gebruikt kan ik mijn ervaring voor wat betreft de goedkope accu's hier ook wel weergeven.

Ik gebruik de batt. grip onder mijn D80 waarin ik een originele Nikon accu en een accu van Hahnel heb zitten.
De Hahnel is door mij als tweede accu bijgekocht ... dit ook vanwege de prijs. Bij mijn fotozaak betaal ik voor een originele Nikon 89 Euro en voor de Hahnel 59 Euro .... dus dat was de reden om de Hahnel aan te schaffen.
Wat ook mee speelde was dat Hahnel 2 jaar aan garantie geeft en Nikon 3 maanden.

De Hahnel heeft slechts 4 maanden en een drietal keer opladen goed gewerkt .... daarna bleef na opladen de meter op 70% steken .... en na 2 dagen zonder ook maar een foto gemaakt te hebben viel dat terug naar krap 62%.

Ik heb de Hahnel accu zonder problemen om kunnen ruilen voor een nieuw exemplaar .... nu weer even kijken of het exemplarisch was of dat een niet originele accu toch een mindere levensduur heeft.

Als dat het geval is koop ik in het vervolg toch maar een origineel.
Gerard



Onderwerp:

Berichtdoor Marten » vr aug 10 2007 7:23 am

Ik vind het onbegrijpelijk dat als je zoveel geld uitgeeft voor een Nikon body plus glas en andere toebehoren, dat je dan een paar tientjes gaat besparen op een accu.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Rogier » vr aug 10 2007 10:02 am

Dennis. schreef:De exacte foutmelding kan ik me niet meer herinneren maar na het maken van 1 of 2 foto's deed ie niets meer totdat de orginele accu er in was geweest. Ik heb dit laten zien bij de verkoper (mediamarkt0 en daar snapten ze er ook niets van (wat de reden was dat ik m'n geld terug kreeg want ik had de verpakking flink verknipt).


Ik heb af en toe ook problemen waar ik de imitatie accu's van verdenk. Ook op internet ben ik berichten tegenkomen die dit lijken te bevestigen. Bij mij blijft af en toe de spiegel opgeklapt staan en verschijnt er de foutmelding "ERR" op het topLCD. Na de ontspanknop nog een keer in te drukken klapt de spiegel weer terug. Dit treed elke keer opnieuw op totdat ik de batterij er uit getrokken heb. Dit gebeurd dus alleen met immitatie accu's.
Rogier



Onderwerp:

Berichtdoor PortEd » vr aug 10 2007 11:11 am

De ene lithion is niet de andere. Kwaliteits verschillen zitten in de inwendige weerstand van de accu. Als de een motor van de d200 wordt aangestuurd, trekt 'ie flink wat stroom. Daar gaat het dus fout, spanning zakt in elkaar en blijft hangen in een standje waar hij niet blij mee is. Error. Dat Alleen nikon cellen met een lage Ri gebruikt,?? lijkt me sterk.
Greetz Eddy
PortEd



Onderwerp:

Berichtdoor Rogier » vr aug 10 2007 11:29 am

PortEd schreef:Dat Alleen nikon cellen met een lage Ri gebruikt,?? lijkt me sterk.
Greetz Eddy


Cellen met een lage WAT? :?:

Er zullen gerust imitatie accu's zijn die goed zijn. Met de D70(s) nooit problemen gehad met imitatie, altijd erg tevreden geweest. Maar nu met de D200 blijkt dat er toch wel verschillen in zitten.
Rogier



Onderwerp:

Berichtdoor Marten » vr aug 10 2007 11:51 am

Ri = inwendige weerstand.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor PortEd » vr aug 10 2007 4:44 pm

Goed zo Marten. Door de inwendige weerstand vd batterij gaat veel vermogen verloren in de batterij zelf.
De D200 zal wel flink wat meer stroom vreten als een D70. Ik ben blij als ik een 2Gig plaatje kan volschieten met een batterij.(Hi) (niet te veel terugkijken en flitsen) Een dagje relaxt plaatjes schieten red ik niet met een lading....och ja , 't ding heeft ook zijn goeie kanten :D :D :D
PortEd




Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten