D200 is op het moment niet aan te slepen

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

D200 is op het moment niet aan te slepen

Berichtdoor luc » zo jun 24 2007 10:35 am

Ik heb een D200 besteld maar hij is op het moment al langere tijd zowel via Nikon Nederland als Belgie niet leverbaar.

Verschillend leveranciers doen ook geen uitspraak over hoe lang het nog kan gaan duren.

Dat wordt dus noodgedwongen uitwijken naar een niet Nederlands/Belgisch Europees model. Of toch misschien wel heel lang wachten.
Ik heb ondertussen wel een leverancier gevonden die een Europees model direct kan leveren met garantie en service via Nikon nederland en ook nog voor een mooie prijs.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr
Gebruikersavatar
luc

Forumlid
Berichten: 2088


Locatie: Ossendrecht

Onderwerp:

Berichtdoor Skippy » zo jun 24 2007 11:13 am

Of wordt de D200 binnenkort uitgefaseerd ... :wink:

Groet

Skippy
Skippy

Moderator
Berichten: 11683


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Arabia » zo jun 24 2007 11:27 am

My thoughts also, Skippy

Ik ben van plan een 2e body aan te schaffen en zit dus aan de D200 te denken. Echter het gevoel bekruipt me dat de D200, omdat deze zo slecht leverbaar is, binnenkort een opvolger krijgt.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een camera welke in het middensegment (en het paradepaardje) voor amateur- en semi pro fotografen van Nikon ineens te weinig geproduceerd wordt. Hier is dus een reden voor....

Ik wacht nog even af.

Groet'n
Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...
Gebruikersavatar
Arabia

Forumlid
Berichten: 1237


Locatie: Lichtenvoorde
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Grojan » zo jun 24 2007 11:48 am

Ze gebruiken de productiecapaciteit momenteel voor de D3 :) .

Groeten jan.
Gebruikersavatar
Grojan

Forumlid
Berichten: 812



Onderwerp:

Berichtdoor yoyo » zo jun 24 2007 11:51 am

Arabia schreef:My thoughts also, Skippy

Ik ben van plan een 2e body aan te schaffen en zit dus aan de D200 te denken. Echter het gevoel bekruipt me dat de D200, omdat deze zo slecht leverbaar is, binnenkort een opvolger krijgt.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een camera welke in het middensegment (en het paradepaardje) voor amateur- en semi pro fotografen van Nikon ineens te weinig geproduceerd wordt. Hier is dus een reden voor....

Ik wacht nog even af.

Groet'n
Lawrence


Dat was in het begin ook...

Nikon produceert in badges heb ik mij laten vertellen. Ze produceren niet continu. Maar daar kan onze voorzitter misschien meer over vertellen.

Wat zou er dan anders moeten aan de D200...?

Je kunt natuurlijk jaren blijven wachten op een camera die nooit komt. Het gaat er om wat je nu nodig hebt voor je fotografie.

Een nieuw aangekondigde body ligt ook niet direct in de winkel, is duur en zit vaak vol met bugs.

Als er al een opvolger komt voor de D200 dit jaar (volgens mij pas in 2009) dan kost dat ding 2000 euro. Een D200 is nu te krijgen voor ongeveer de helft... Voor het geld dat je overhoudt koop je een batterypack en een leuk objectief.

Just my 0,02 euro...
yoyo



Onderwerp:

Berichtdoor Matchless » zo jun 24 2007 11:56 am

En die D200 kost in 2009 (i.v.m. uitloop omdat de opvolger komt) nog een keer de helft van wat ie nu kost, tja, en dan koop ik hem haha.
Matchless



Onderwerp:

Berichtdoor Marten » zo jun 24 2007 11:57 am

Dan koop je iets wat op dat moment technisch volkomen achterhaald is ha ha
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor yoyo » zo jun 24 2007 11:57 am

Matchless schreef:En die D200 kost in 2009 (i.v.m. uitloop omdat de opvolger komt) nog een keer de helft van wat ie nu kost, tja, en dan koop ik hem haha.


Precies. En zo hou je je hobby betaalbaar.
yoyo



Onderwerp:

Berichtdoor yoyo » zo jun 24 2007 11:59 am

Marten schreef:Dan koop je iets wat op dat moment technisch volkomen achterhaald is ha ha


So what...?

Ik heb 3 jaar terug prachtige foto's gezien. Met volgens jou achterhaald (inferieur..???) materiaal.

Het gaat nog altijd om de fotograaf.
yoyo



Onderwerp:

Berichtdoor yoyo » zo jun 24 2007 12:01 pm

Grojan schreef:Ze gebruiken de productiecapaciteit momenteel voor de D3 :) .

Groeten jan.


idd
yoyo



Onderwerp:

Berichtdoor Marten » zo jun 24 2007 12:02 pm

yoyo schreef:
Marten schreef:Dan koop je iets wat op dat moment technisch volkomen achterhaald is ha ha


So what...?

Ik heb 3 jaar terug prachtige foto's gezien. Met volgens jou achterhaald (inferieur..???) materiaal.

Het gaat nog altijd om de fotograaf.


Absoluut. Maar inferieur heb ik niet gezegd, en zal ik ook nooit zeggen. Het is een pracht camera en dat blijft het
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Arabia » zo jun 24 2007 12:04 pm

Mij gaat het er niet om om bij te blijven, echter ik ben wel benieuwd naar de nieuwe spec's van een evt. opvolger (misschien 26 juni..)
Daarom wacht ik nog even. Waarschijnlijk zal de D200 wel iets goedkoper worden bij een evt. introductie van de D300 !!! :P

Groet'n
Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...
Gebruikersavatar
Arabia

Forumlid
Berichten: 1237


Locatie: Lichtenvoorde
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Marten » zo jun 24 2007 12:12 pm

En een aantal bezitters van een D200 wordt dan nerveus en gaat zijn/haar body verkopen, waardoor de prijzen nog meer gaan dalen...
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Matchless » zo jun 24 2007 12:14 pm

Onder achterhaalde techniek versta ik, als je met het betreffende voorwerp niets meer kan. Neem een V2000 recorder bijvoorbeeld. Niets meer mee te doen omdat er geen banden meer voor zijn. Maar met die D200 kan ik in 2009 en ver daarna nog steeds mooie plaatjes maken.

Alles hangt van de fotograaf af, niet van de techniek.
Matchless



Onderwerp:

Berichtdoor Marten » zo jun 24 2007 12:25 pm

Tuurlijk, het is de fotograaf die het doet. Eens.

Achterhaalde techniek is misschien niet het juiste woord.
Misschien beter: veel technische verbeteringen

bv
1) ruisprobleem volledig opgelost.
2) veel groter dynamisch bereik
3) stofprobleem opgelost

Misschien zelfs een FF, waarbij de "oude" DX objectieven toch gebruikt kunnen worden? :shock:
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten