NIKON D200

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

Re: NIKON D200

Berichtdoor vanson » zo jul 08 2007 9:05 pm

JOUKE2828 schreef:Wie kan mij vertellen wat de ideale stand is om goede foto's te maken met de nikon d 200


voeten enigszins uit elkaar geplaatst, schouders recht, kin omhoog, 1 oog voor de zoeker plaatsen, andere oog bij voorkeur dicht houden

:D

er is geen ideale stand, setting, of programma-modus om ideale foto's te maken...
veel van wat je in de loop der jaren zult opsteken zal ook voor een deel voortkomen uit wat er mis is gegaan, fotografeer en leer zou ik zeggen.
vanson



Onderwerp:

aanschaf boeken

Berichtdoor Loova » zo jul 15 2007 6:35 pm

aangezien ik ook nog niet zo lang fotografeer met de D200 heb ik twee boeken aangeschaf die echt wel toegevoegde waarde hadden om te beslissen hoe ik de camera met zijn instellingen ga gebruiken. het betreft de boeken nikonD200 field guide van D busch en nikon D200 van S stafford. bij o.a te vinden op bol. samen met de steeds in dit forum gegeven antwoorden kan ik er veel uit halen en leren
Loova



Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » zo jul 15 2007 6:52 pm

Fotografie is doen, boeken zijn handig als je daarin dingen herkent waar je tegenaan loopt.

Maar vooral "trial en error" is voor mij tenminste de beste methode.

En laten we eerlijk wezen de titel van dit topic staat gewoon idioot in elk foto forum.

Het is zoiets als een dure Fender aanschaffen en dan vragen hoe je het beste een accoord uit je nieuwe gitaar kan krijgen.

punt
BUG322



Onderwerp:

boek

Berichtdoor Loova » ma jul 16 2007 9:55 pm

BUG322 schreef:Fotografie is doen, boeken zijn handig als je daarin dingen herkent waar je tegenaan loopt.

Maar vooral "trial en error" is voor mij tenminste de beste methode.

En laten we eerlijk wezen de titel van dit topic staat gewoon idioot in elk foto forum.

Het is zoiets als een dure Fender aanschaffen en dan vragen hoe je het beste een accoord uit je nieuwe gitaar kan krijgen.

punt


in één van de boeken staat bijvoorbeeld uitgelegd hoe de nef compressie techniek werkt, en ik weet nu wanneer ik in bepaalde situaties hiervan dus absoluut geen gebruik van moet maken. trail en error. dan ben je wel erg lang bezig om uit te vogelen hoe dit werkt. boeken moet je zien als achtergrond informatie die dieper op de materie in gaat als de gebruiksaanwijzing
Loova



Onderwerp:

Berichtdoor rik6230 » ma jul 16 2007 10:33 pm

Loova,

Jouw vraag kan ik niet beantwoorden. Ik gebruik ook de d200 en begrijp jouw vraag eigelijk wel. Ik kom van de d50 en heb intussen in de gaten dat het een enorm, ook vaak niet logisch (voor mij) te verklaren verschil is met de d200. De enigste raad die ik jouw kan geven is dat je de d200 moet leren begrijpen. De onbewerkte foto die uit de d200 komt is kwalitatief niet beter dan een onbewerkte foto uit een behoorlijke compact. (ik overdrijf misschien wat) Echter voor de d200 is dit de basis en voor de compact het eindproduct. Je moet dus gaan nabewerken om het echte verschil te maken. Lees eens het verhaal van onze voorzitter Hans Braakhuis. Dit geeft jouw misschien de inspiratie om verder te gaan spitten en zoeken in jouw streven om de d200 optimaal te laten presteren in jouw handen.

http://home.planet.nl/~braak117/actuele ... ameras.pdf

groet,
Rik (ook een zoekende)
rik6230




Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten