Nieuwe firmware update's

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

Re: Nieuwe firmware update's

Berichtdoor yo-1 » di apr 02 2013 4:55 pm

heijdemann schreef:Yo-1 bedankt man!
Shame on me idd D800 ipv D800E gedownload.

Graag gedaan. Moest hier aan denken omdat ik zelf met regelmaat dat soort ouderdoms-dyslexie-fouten maak :) :D
Nikon: D4, 14-24 F2.8, 24-70 F2.8, 24-120 F4, 70-200 F2.8 VRII, 300 F2.8 VRII, SB-900, SB-700, TC-14 II
yo-1

Forumlid

Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor yo-1 » di apr 02 2013 4:58 pm

Ben trouwens wel benieuwd of de verkoop-aantallen van die 800mm lens evenredig groeien met de aantallen downloads van deze firmware ?? :)
Voor de D3S bijvoorbeeld is dat nl. het enige nieuwe in deze firmware....
Nikon: D4, 14-24 F2.8, 24-70 F2.8, 24-120 F4, 70-200 F2.8 VRII, 300 F2.8 VRII, SB-900, SB-700, TC-14 II
yo-1

Forumlid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor reneo57 » di apr 02 2013 5:00 pm

D3 firmware-update wat moet ik er eigelijk mee,alleen (Ondersteuning van de AF-S NIKKOR 800mm f/5.6E FL ED VR is toegevoegd) een 800 mm is toch onbetaalbaar voor mij. :(
reneo57

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor motorhan » di apr 02 2013 5:02 pm

Hallo,
Ik probeer ook de nieuwe firmware te installeren maar loop toch tegen een paar beperkingen van mijn PC kennis aan.
Ik zie bv een opmerking download in de root van de SD kaart??????
Afbeelding

Ik heb een map aangemaakt op het buroblad en die D600update genoemd.
vervolgens de software gedownload in een map Downloads en vandaar gekopieerd naar de geformatteerde SD kaart.

Als ik op D600 update klik dan krijg ik de bovenstaande te zien.

Is dit nu voldoende om de firmware aan te passen of doe ik iets volkomen verkeerd. Van de uitleg via Nikon wordt ik wat onzeker.
Wellicht dat er onder de Forumleden die dit al vaker hebben gedaan me in Jip en Janneke taal uit kunnen leggen hoe een en ander niet fout kan gaan

Bedankt voor een reactie.
Met vr gr,

Han
motorhan

Forumlid

Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor yo-1 » di apr 02 2013 5:16 pm

Je lijkt inderdaad wat afgedwaald.

- Verplaats dat F-D600-V101W bestandje even naar een plaats op je PC die je kunt onthouden (bv. je bureaublad)
- Formatteer het SD-kaartje
- Dubbel klik op het bestandje. Als het goed is zal WinRar of Windows dit bestandje 'openen' zodat je de inhoud kunt zien. De inhoud is een ander bestandje met .bin als extensie
- sleep dit .bin-bestandje naar het geformatteerde geheugenkaartje, zodat het daar als enige op staat.

Het kaartje kun je nu in de camera stoppen om de upgrade uit te voeren.

Succes
yo-1

Forumlid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Johan v. V. » di apr 02 2013 6:19 pm

Gerard de Zwaan schreef:Het is dat ik hier achterkom dat er nieuwe firmware update is. Via de Nikon site was ik waarschijnlijk niet achter gekomen.

Als je je D7000 netjes via die site registreert krijg je een keurig mailtje dat er nieuwe firmware kan worden opgehaald! Ik heb hem al binnen.
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen

Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Johan v. V.

Clublid

Onderwerp:

Berichtdoor iJoost » di apr 02 2013 6:29 pm

Zo, bij mij zit ie erin. ;-)

Ik ben wel benieuwd waarom er nu ineens verschillende versies zijn voor de D800 en de D800E. Tot nu toe was het enige verschil dat een kwart slag gedraaide AA-filter. Zuiver hardware dus. Maar nu blijkbaar ook iets in de software?
iJoost

Onderwerp:

Berichtdoor yo-1 » di apr 02 2013 6:46 pm

iJoost schreef:Zo, bij mij zit ie erin. ;-)

Ik ben wel benieuwd waarom er nu ineens verschillende versies zijn voor de D800 en de D800E. Tot nu toe was het enige verschil dat een kwart slag gedraaide AA-filter. Zuiver hardware dus. Maar nu blijkbaar ook iets in de software?

Dat hoeft niet zo te zijn; de bestandjes zijn exact even groot, en inhoudelijk mogelijk ook identiek (heb ik nog niet gecheckt). Het kan best zijn dat uit praktisch oogpunt 2 bestanden gedistribueerd worden: als bv. de standaard 'updater' in de firmware het typenummer (als variabele) van de camera gebruikt om op de kaart te zoeken naar bij dat type behorende upgrade-bestandjes, dan moet het bestandje ook precies die naam hebben...
yo-1

Forumlid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor motorhan » di apr 02 2013 6:50 pm

yo-1 schreef:Je lijkt inderdaad wat afgedwaald.

- Verplaats dat F-D600-V101W bestandje even naar een plaats op je PC die je kunt onthouden (bv. je bureaublad)
- Formatteer het SD-kaartje
- Dubbel klik op het bestandje. Als het goed is zal WinRar of Windows dit bestandje 'openen' zodat je de inhoud kunt zien. De inhoud is een ander bestandje met .bin als extensie
- sleep dit .bin-bestandje naar het geformatteerde geheugenkaartje, zodat het daar als enige op staat.

Het kaartje kun je nu in de camera stoppen om de upgrade uit te voeren.

Succes

Ik zet het bestandje op het buroblad. als ik dan dubbelklik zie ik F-D600-V101W.exe ik zie geen bin als ik daar op dubbelklik kun je openen met???????

Ik snap er echt niks van
Met vr gr,

Han
motorhan

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor staal571 » di apr 02 2013 6:57 pm

Tjonge jonge goed lezen schijnt moeilijk te zijn, het staat zo duidelijk op de site uitgelegd, ik had het binnen 5 minuten geïnstalleerd.

Gr peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
staal571

Forumlid

Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor hoorn666 » di apr 02 2013 6:58 pm

staal571 schreef:Tjonge jonge goed lezen schijnt moeilijk te zijn, het staat zo duidelijk op de site uitgelegd, ik had het binnen 5 minuten geïnstalleerd.

Gr peter

Helemaal gelijk en je was me net voor

1.
Maak een nieuwe map op de vaste schijf van de computer en geef deze de gewenste naam.

2.
Download het Windows-bestand (.EXE) of het Macintosh-bestand (.DMG) via de koppelingen onderaan op deze pagina naar de map die u in stap 1 hebt gemaakt.

3.
Voer het gedownloade bestand uit om een map genaamd D7000Update te maken die het firmwarebestand D7000_0104.bin bevat.

4.
Gebruik een kaartlezer of een vergelijkbaar apparaat om het bestand D7000_0104.bin naar de hoofddirectory van een geformatteerde SD-geheugenkaart te kopiëren.
D750, J5, D850
Best wat licht en o.a. "Golden Trio", Nikkor 80-400, Tamron 150-600, Nikkor Micro 105 en nog wat grut
hoorn666

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor CaptainHook » di apr 02 2013 7:00 pm

motorhan schreef:Ik zet het bestandje op het buroblad. als ik dan dubbelklik zie ik F-D600-V101W.exe ik zie geen bin als ik daar op dubbelklik kun je openen met???????

Ik snap er echt niks van

De .exe is een self-executable.
Als je die opstart, wordt het .bin file uitgepakt in een subdirectory. En dat .bin file moet je in de root van een geheugenkaartje zetten (zo staat het ook keurig op de Nikon site beschreven).

Zet de camera aan, met dat geheugenkaartje erin en het desbetreffende bestand (in het geval van een D800E heet het "D800E_0102.bin") op dat geheugenkaartje.
Kies 'firmware update' in het menu en je krijgt de melding of je wilt upgraden...

:?: hoe moeilijk kan het zijn? :?
CaptainHook

Onderwerp:

Berichtdoor motorhan » di apr 02 2013 7:07 pm

Ja alles wat je kan en weet is makkelijk. Waarschijnlijk kan ik mensen op een ander gebied ook wel iets leren. maar ik heb geen idee wat een root bestand is.

En verder schaam ik me niet om te vragen als ik het niet weet of begrijp.

Ik heb de SD kaart geformatteerd, als ik dan dat Bin bestand naar het kaartje sleep (kopieeren-plakken) staat het dan automatisch in de bedoelde root bestand.

Bedankt weer voor een reactie
Met vr gr,

Han
motorhan

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor hoorn666 » di apr 02 2013 7:08 pm

motorhan schreef:Ja alles wat je kan en weet is makkelijk. Waarschijnlijk kan ik mensen op een ander gebied ook wel iets leren. maar ik heb geen idee wat een root bestand is.

En verder schaam ik me niet om te vragen als ik het niet weet of begrijp.

Ik heb de SD kaart geformatteerd, als ik dan dat Bin bestand naar het kaartje sleep (kopieeren-plakken) staat het dan automatisch in de bedoelde root bestand.

Bedankt weer voor een reactie

Yep dan staat in in het hoogste niveau = root

PS Geeft allemaal niks, je moet mij geen mens laten opereren.
En verder is het een executable of een self-extracting bestand en in dit geval is de executable self-extracting :D
D750, J5, D850
Best wat licht en o.a. "Golden Trio", Nikkor 80-400, Tamron 150-600, Nikkor Micro 105 en nog wat grut
hoorn666

Forumlid

Onderwerp:

Berichtdoor motorhan » di apr 02 2013 7:13 pm

Afbeelding

Ik heb het kaartje geformatteerd en zie dus 2 bestandjes.
als ik op eigenschappen klik zie ik het RAR icoon er voor staan dat is/lijkt te veranderen wat moet dat zijn.

Met vr gr
Han
Met vr gr,

Han
motorhan

Forumlid

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”