De Nikon D200 bespreking van Thom Hogan

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

De Nikon D200 bespreking van Thom Hogan

Berichtdoor Amadeus Gould » do mar 23 2006 8:54 pm

Dag Forumvrienden,

Thom Hogan's bespreking van de Nikon D200 staat op het web: klik hier

Het is zeer de moeite waard, bevat veel technische uitleg. Echt een referentie.

Amadeus Gould
Amadeus Gould



Onderwerp:

Berichtdoor Jos » vr mar 24 2006 8:37 pm

OK, ik ga dus niet soaren voor de D200, wel voor de eerste full frame Nikon...
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
Jos

Forumlid
Berichten: 1521


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Onne-Floris Broekema » za mar 25 2006 8:43 am

Waarde forum genoten,

Als fotografie liefhebber en immense amateur de volgende vraag:

Waarom zou ik een full sensor willen hebben? Ik kan me voorstellen dat bij het schieten met het onderwerp op zeer korte afstand de 1,5 vergroting niet zo fijn is. Maar over het algemeen gebruik ik de digi voor buiten. Ik ben op dat moment heel erg blij dat alles nog een stukje dichterbij is. En met mij waarschijnlijk het overgrote deel de gebruikers?

Volgens mij is het zelfs zo dat de nieuwe lenzen die speciaal voor digi's worden ontworpen vaak kleiner en lichter gemaakt kunnen worden. Dat scheelt ook weer een hoop gesjouw.

Toch?
mvg, Onne-Floris
Onne-Floris Broekema



Onderwerp:

Berichtdoor emdeklerk » za mar 25 2006 9:30 pm

Dus buiten = voornamelijk tele, binnen = voornamelijk groothoek?
Klinkt wat beperkend... Ik persoonlijk gebruik mijn groothoeken buiten net zo vaak, zo niet vaker, als binnen. Dat Nikon nog geen full-frame digitale camera maakt is voor mij de reden nog maar lekker analoog met mijn 3,5/17 Tokina, en de 2,8/28 en 1,4/35 Nikkors te werken op de F2 en de F90. Ik weet wat er voor prima resultaten mogelijk zijn op het DX-formaat, maar daarvoor heb ik niet al ruim 35 jaar met kleinbeeld-objectieven gewerkt en de F-vatting in ere gehouden. En geef mij nog maar een paar jaartjes de riante contrastomvang van een goede diafilm, zoals Kodak Elitechrome 100 of eventueel Fuji Velvia films. Liever een statief dan ruis! R.I.P., Kodachrome 25...
E.M. de Klerk
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk


Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten