Vervalste D800e's

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

Vervalste D800e's

Berichtdoor gijs sandberg » di dec 16 2014 9:53 am

Op de site van Nikon Nederland staat een waarschuwing over (online verkochte) D800E's.

https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app ... a_id/63158

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6818


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Vervalste D800e's

Berichtdoor Flandria » di dec 16 2014 11:17 am

Beter een goedkopere buitenlandse D810 dan maar scoren :D


Krijg je er ook van: eenheidsworst behuizingen waar de sensor het verschil maakt.
Gaat goed daar.
Flandria



Onderwerp:

Re: Vervalste D800e's

Berichtdoor emdeklerk » di dec 16 2014 11:31 am

Maar ja, wie koopt er online en ongezien een D800E? Oude discussie, die door dit soort voorvallen toch maar weer steeds actueel blijft... Zo lang mensen op onwaarschijnlijke koopjes uit zijn zal geteisem daar misbruik van maken.

Wat ik dan wel weer leuk vind: kennelijk zijn er dus mensen die de beeldkwaliteit van een D800 niet kunnen onderscheiden van die van een D800E - het blijkt pas bij aanbieding ter reparatie bij Nikon dat het uitkomt...
Men kijkt kennelijk ook niet naar de EXIF-gegevens, en men klikt dan ook nooit op "Eigenschappen" met de rechter muisknop als men een foto heeft ingelezen...

Of mis ik iets?
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Re: Vervalste D800e's

Berichtdoor Marten » di dec 16 2014 12:04 pm

Dat denk ik.
Degenen die zo'n ding hebben gekocht kunnen dat vanaf de eerste opname hebben gemerkt. Maar omdat er ondeskundig aan gesleuteld is, liet een noodzakelijke reparatie door Nikon niet lang op zich wachten en viel de namaak D800E alsnog publiekelijk door de mand.
Knoeien met camera's vindt ook bij andere merken plaats. Hoeveel namaak Leica's zouden er in omloop zijn?
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hoeveel namaak

Berichtdoor gijs sandberg » di dec 16 2014 12:10 pm

Beste Marten,
Over Leica leest men veel over vervalsingen.
Voor min-of-meer courante Nikon kamera's is het volgens mij zeldzaam.
Dit geval is wellicht een dubi persoon die een lading D800 probeert te slijten
Een D800 is (nieuw of niet) natuurlijk anders geprijsd dan de 800E, zeker na de komst van de D810.
Wie zo'n kamera (online/ongezien) koopt en het verschil niet opmerkt verdient beduveld te worden.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6818


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Vervalste D800e's

Berichtdoor Marten » di dec 16 2014 12:28 pm

Beste Gijs,
eens met het eerste deel van je reactie, maar dat laatste lijkt mij een dubi opmerking..... Zelf ben ik meer aanhanger van het eigen schuld en bult principe.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Vervalste D800e's

Berichtdoor MartijnM » di dec 16 2014 1:14 pm

Nog even nagekeken en jammer...mijn D800 is gewoon een D800... haha
Buy film, not megapixels...
Gebruikersavatar
MartijnM

Clublid
Berichten: 1360


Locatie: Amsterdam
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Vervalste D800e's

Berichtdoor Frank Roelofs » di dec 16 2014 2:13 pm

Eigen schuld, dikke bult?
Verdient het om beduvelt te worden?

Gaan we hier nu de de criminelen die camera's vervalsen of andere oplichtings praktijken goed praten? :shock:
Wat leuk Fuji spul (X-T1 14, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
Gebruikersavatar
Frank Roelofs

Forumlid
Berichten: 1161


Locatie: Oss
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Vervalste D800e's

Berichtdoor emdeklerk » di dec 16 2014 3:11 pm

Och... Gezien de vele malen, dat mensen die gewoon in Nederland bij de fotovakhandel hun spullen kopen voor idioot werden versleten op dit forum, vind ik het wel meevallen...
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Re: Vervalste D800e's

Berichtdoor Marten » di dec 16 2014 4:31 pm

Frank Roelofs schreef:Eigen schuld, dikke bult? Verdient het om beduvelt te worden? Gaan we hier nu de de criminelen die camera's vervalsen of andere oplichtings praktijken goed praten? :shock:

Nee nee, dat hoort u mij niet zeggen.....
Het gaat hier volgens Nikon om de koop op internetveilingen. Incidentele aanbiedingen dus van een enkel exemplaar, waar de hele wereld op bieden mag. Meestal tweedehands spullen. Dat het mis kan gaan weet je van tevoren. Dat weeg je af tegen de lagere prijs. Je verdient het niet om beduveld te worden, maar je loopt wel het risico.

De ervaren Ebay koper weet welke aanbieders betrouwbaar zijn. Of kent de wegen om dat te onderzoeken. Verkoop gaat zelden via een biedingsproces. Meestal hebben die aanbieders een eigen Ebay winkel. Zij zijn gebaat bij continuïteit en dus bij een goede naam. Paypal blokkeert hun rekening bij aangetoond en herhaald bedrog.
Overigens: als je het bedrog aanmeldt bij Paypal, wordt er een onderzoek gestart waarna het bedrag van de rekening van de verkoper wordt afgehaald en teruggestort. Wat de betaling vooraf betreft, veiliger dan Marktplaats dus.
Maar ik geef toe, de uitdrukking dekt niet wat ik heb bedoeld te zeggen.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Vervalste D800e's

Berichtdoor Highlander » di dec 16 2014 4:46 pm

Als ik het goed begrijp hebben ze een D800 in een D800E body geknutseld
Vraag ik mij weer af hoe komen die lui aan lege D800E body`s ?.
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6487


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Vervalste D800e's

Berichtdoor Marten » di dec 16 2014 5:05 pm

emdeklerk schreef:Och... Gezien de vele malen, dat mensen die gewoon in Nederland bij de fotovakhandel hun spullen kopen voor idioot werden versleten op dit forum, ...

Beste E.M,
je overdrijft schromelijk.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: hoe komen die lui

Berichtdoor gijs sandberg » di dec 16 2014 5:05 pm

Beste Chirs,
Het kan best zijn dat er alleen alternatieve naambordjes/beschilderingen zijn gemaakt, een doos is gemakkelijk te maken.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6818


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Vervalste D800e's

Berichtdoor emdeklerk » di dec 16 2014 6:33 pm

Nee, Marten, ik overdrijf niet. En zeker niet schromelijk.
Ik herinner me wel enkele discussies over Singapore, Hong Kong, Nederlandse garantie, nabetalen van invoerrechten, inklaren en wat dies meer zij. En daarbij is het meerdere malen gebeurd dat velen die in verre buitenlanden "goedkoop" kochten diegenen die gewoon in Nederland kochten voor niet geheel goed snik uitmaakten. En dat nog afgezien van de malen dat er gevraagd werd of men op dit forum "iets wist" over dit of dat internetaanbiedertje... En nee, ik heb de energie noch de behoefte deze discussies te gaan opzoeken, sorry... Vriendelijke groet, emdeklerk
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Re: Vervalste D800e's

Berichtdoor plincky » di dec 16 2014 6:47 pm

De body's zijn toch gewoon hetzelfde? Alleen het (E) mist toch? Die is er makkelijk bij te maken. En wie zegt dat er dozen bij zitten? Was een veiling dus kan best zijn dat ze gewoon los verkocht zijn.
Gebruikersavatar
plincky

Forumlid
Berichten: 2183


Locatie: Nijkerk
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten