Opvolger D300?

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

Re: Opvolger D300?

Berichtdoor Ericb » zo jan 25 2015 10:04 am

Ik vind bij koude temperaturen de kunststof body juist prettiger aanvoelen.
Als je uit een moderne auto alle kunststof onderdelen weg laat hou je ook niet veel over en daar hoor je niemand over :D
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Opvolger D300?

Berichtdoor bjornc » zo jan 25 2015 10:37 am

Wat wel grappig is aan deze discussie:
Een magnesium body is ook gewoon compleet gehuld in plastic...

De grootste reden waarom ik een magnesium body boven een plastic verkies; de lensvatting zit veel steviger vast aan de body.
Bij plastic bodies heb je een groter risicio op het uitscheuren van de vatting bij (verkeerd) gebruik.
Gebruikersavatar
bjornc

Forumlid
Berichten: 1481


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Opvolger D300?

Berichtdoor Remco v/d Sanden » zo jan 25 2015 10:53 am

Mijn D700 zit toch echt geen plastic omheen hoor. Zit een soort poedercoat op. En het uitbreken van de lensmount misschien is magnesium sterker. Misschien is een modern composiet wel slagvaster en beter bestand tegen buigkrachten.

Het magnesium wat ik bijvoorbeeld op mijn motor bad zitten was licht en stevig maar bij slagkrachten braken er gaten uit alwaar vele compositen juist enige mate van flexibiliteit toonde en juist heel bleven en bleven functioneren.

Maar goed men moet kopen en gebruiken waar men zich goed bij voelt.
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden
Gebruikersavatar
Remco v/d Sanden

Forumlid
Berichten: 1259


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Opvolger D300?

Berichtdoor Jill. » zo jan 25 2015 10:56 am

Cees schreef:Ik vraag me af waarom je die cropfunctie zo belangrijk vindt. Het geeft alleen de beeld uitsnede van een 'langer' objectief, dat kun je ook bereiken door zelf achteraf te croppen, waarbij je dan nog de mogelijkheid hebt om zelf je uitsnede te bepalen.

Omdat ik zelfs met de DX camera die ik nu heb nog aan het croppen ben. Croppen gaat toch tenkoste van je kwaliteit, dus fotograferen en weten dat je standaard nog meer moet croppen zie ik echt niet zitten.
Jill.

Forumlid
Berichten: 36



Onderwerp:

Re: Opvolger D300?

Berichtdoor Jill. » zo jan 25 2015 10:57 am

Peter schreef:Het verschil in bouwkwaliteit vind ik persoonlijk dramatisch. Maar goed, plastic is tegenwoordig blijkbaar helemaal in.
Het is maar net waar je de body voor gaat gebruiken. Ben je veel buiten , door weer en wind, dan wist ik het wel.

Veel buiten, bij de paarden. Dus veel stof e.d.
In weer en wind wil ik niet roepen, ik heb betaalde fotoshoots en mijn klanten worden op de een of andere manier toch niet zo blij van foto's waar ze verzopen opstaan. :P
Jill.

Forumlid
Berichten: 36



Onderwerp:

Re: Opvolger D300?

Berichtdoor Jill. » ma jan 26 2015 9:51 pm

Ik kan jullie met trots vertellen dat ik sinds gister eigenaresse ben van een D7100 :)
Jill.

Forumlid
Berichten: 36



Onderwerp:

Re: Opvolger D300?

Berichtdoor Thor » di jan 27 2015 3:38 pm

mooie camera, veel plezier er mee! 8-)
met de groeten uit Lelystad
Nikon D300s Nikkor 16-85 / 18-200 / 70-300 Samyang 85:1.4 Nikon SB600 D70/D60/P600/S3500 & FZ1000
Gebruikersavatar
Thor

Forumlid
Berichten: 854


Locatie: De Nieuwe Wildernis
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten