D500

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor JaapV » wo jan 06 2016 8:08 pm

Gaat altijd zo. Eerst een aantal maanden overal exact gelijk aan de adviesprijs. Dan, wanneer de eerste verkoopgolf achter de rug is, voorzichtig enkele schommelingen (afhankelijk van winkelvoorraad) gevolgd door een trage, gestage, niet uniforme daling. Om uiteindelijk weer enkele jaren exact gelijk met elkaar te blijven.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor Maribex » wo jan 06 2016 9:45 pm

Cyrus schreef:
ArendV schreef:Pre-order bij cameranu.nl voor 2369 €


Pre-order bij Kamera Express voor - oh verrassing! - € 2.369

Nee, prijsafspraken zijn er niet....


Bij Art&Craft (België) voor 2299,- euro.... Scheelt toch alweer 70 euris.
Mooie Nikon-spullen...
http://www.martindebock.nl
Gebruikersavatar
Maribex

Forumlid
Berichten: 267


Locatie: Melick
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor Hans Braakhuis » do jan 07 2016 8:40 am

Is Nikon Nederland de D500 vergeten:

Als ik op deze pagina kijk:
http://www.nikon.nl/nl_NL/#

dan is de D500 niet te vinden.
De zoekmachine van Nikon NL gebruikt en dan lees ik:
0 resultaten voor D500
Uw zoekopdracht heeft geen resultaten opgeleverd. Probeer een andere zoekterm.


update, zie hieronder

Eindelijk, heb er jaren om gevraagd. Een D500 heeft een fatsoenlijke spreiding van de AF sensors. Eindelijk een touchscreen op de monitor.
Nu de camera er is, denk ik dat het gemis aan een waardige opvolger van de D300(s) heeft gemaakt dat er voor deze camera als nieuw beschouwd mag worden. Een serieus verlengstuk naast boven de D7x00 serie. Die serie is voor de amateurs en met de D500 kun je weer je MC-36 en de hoekzoeker van de F3 gebruiken.
Met de prijs heb ik al wat langer een probleem. Denk dat de D-610 een veel leuker en ook goedkoper alternatief is. En met de D500 en D5 mogelijkheden komt er vast een D650 of een D760 aan.
Laatst gewijzigd door Hans Braakhuis op do jan 07 2016 11:05 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor Vincent » do jan 07 2016 8:57 am

Hans Braakhuis schreef:Met de prijs heb ik al wat langer een probleem. Denk dat de D-610 een veel leuker en ook goedkoper alternatief is..


Een D500 met een D610 vergelijken (alleen op basis van prijs?) dan heb je het volgens mij niet helemaal begrepen... Dat zijn in echt twee totaal verschillende camera's, daar heb ik geen reviews voor nodig om dat te concluderen...
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor ArendV » do jan 07 2016 9:02 am

Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor JvdKooij » do jan 07 2016 9:10 am

De D610 is inderdaad een prachtige camera, maar komt toch echt wat tekort voor wildlife (en sport maar dat doe ik nooit :)) en is daarom niet te vergelijken met bijvoorbeeld de D500 of de D750.

Gisteren was ik trouwens in eerste instantie erg blij, maar de prijs vind ik voorlopig toch wel een behoorlijk struikelblok, dan blijft een D750 misschien toch wel interessanter.

Ik snap nog steeds niet dat mensen zo graag een touchscreen willen, krijg je van die lekkere vette vingers op je scherm, heerlijk als je je foto's wil terugkijken.
buitne dat vind ik het niet eens sneller dan via het gewone menu.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor Jur » do jan 07 2016 9:58 am

Hans Braakhuis schreef:Is Nikon Nederland de D500 vergeten:

Als ik op deze pagina kijk:
http://www.nikon.nl/nl_NL/#

dan is de D500 niet te vinden.


Hans, hier klikken brengt je naar een D500 pagina.

Afbeelding
Jur
Gebruikersavatar
Jur

Forumlid
Berichten: 2675


Locatie: Haren Gn
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor Hans Braakhuis » do jan 07 2016 11:05 am

Ah, nu zie ik hem wel.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor John'47 » do jan 07 2016 11:24 am

Nikon D810, Sony RX1R II. 
Gebruikersavatar
John'47

Forumlid
Berichten: 2545


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor JanJacob » do jan 07 2016 4:39 pm

Een beetje de specificaties opnoemen. Dat is gemakkelijk filmpjes maken.
JanJacob

Forumlid
Berichten: 699


Locatie: Barendrecht
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor MauricevdL » za jan 09 2016 1:03 pm

JaapV schreef:Op tenminste één punt ben ik het volledig met hem eens: niet kunnen opslaan van de geheugenbankjes. Elke wijziging van een instelling blijft gewijzigd. Uit en weer aanzetten is geen reset.


Met die andere voorlopige conclusie ben ik het ook wel eens met Ome Ken:
If you're shooting nature, portraits and landscapes you don't need the frames-per-second, and any of Nikon's other cameras work just as well — or have even more resolution, usually for less maney.

I would get this D500 only for sports and only if I was already inseperably bought into the Nikon system. The D7200 is better for everything else due to it's better ergonomics that allow it to be set and adjusted to different shooting conditions faster with its programmable mode dial, as well as taking two normal SD cards.


Kijk, de specs van de D500 zijn werkelijk om te kwijlen. Ik keek ook al zo lang naar dit moment uit, met mijn trouwe, betrouwbare, oersterke 5 jaar oude D300s om mijn nek!
Maar toch blijf ik steken in juist díe argumenten. Ik ben geen sportfotograaf. Ik vind die 51 focuspunten altijd meer dan voldoende. Ik fotografeer liefst met enige precisie, op lage ISO en vaak vanaf statief en/of in de studio. Of een enkele keer richting straatfotografie....
Daardoor twijfel ik toch nog of vervanging door D7200 niet gewoon goed genoeg is. Of misschien een opstapje maak naar D610, hoewel... nieuw glas.
Maar die bijna € 2400 voor de D500 is toch wel een heel zwaarwegend argument om nog even het besluit uit te stellen.
Gebruikersavatar
MauricevdL

Forumlid
Berichten: 89


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor arjan916 » za jan 09 2016 2:34 pm

Komt me eigenlijk wel op een goed moment die D500.
Ik zat in dubio om wat anders te kopen als vervangers voor m'n D300s.
Ga ik overstappen naar Fx, en ga ik dan voor een tweedehands D3s / D4, of een D750 / D810.
Voor de eerste twee heb ik niet direct een nieuwe pc nodig, maar door de belachelijk grote bestanden van een D810 wel, moet je gewoon erbij optellen vind ik.
Nog wat leuke projectjes doen voor m'n werk en wat extra sparen, dan toch maar een D500 icm16-80Vr (ipv D300s icm 16-85), flinke stap vooruit hoop ik.
Alles voor de foto.

http://www.arjan916.nl
arjan916

Clublid
Berichten: 260


Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor Patrick » za jan 09 2016 3:24 pm

Ik zou dat objectief eerst laten en de 16-85 gebruiken. Op mij komt de 16-80 VR over als een te duur objectief voor wat het biedt. En zo gek is je 16-85 toch niet? Ik zou die 1000 Euro liever in wat anders stoppen. Twee primes of zo.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26851


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor JerryBig » za jan 09 2016 3:38 pm

Ik ben het helemaal met Patrick eens. Ik mis mijn 16-85 nog wel eens sinds ik overgestapt ben van mijn D300s naar FX. Heerlijk lensje en lekker scherp. Ooit van de 18-200 overgestapt naar de 16-85 en het was alsof er een wereld voor me open ging.
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk
Gebruikersavatar
JerryBig

Clublid
Berichten: 542


Locatie: Nieuw-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor arjan916 » za jan 09 2016 6:39 pm

Patrick schreef:Ik zou dat objectief eerst laten en de 16-85 gebruiken. Op mij komt de 16-80 VR over als een te duur objectief voor wat het biedt. En zo gek is je 16-85 toch niet? Ik zou die 1000 Euro liever in wat anders stoppen. Twee primes of zo.

Ik heb er al over nagedacht bij eventuele Fx aanschaf om voor de nieuwe 24-70 te gaan, maar dan loopt de teller me te hoog op.
En een stop winst voor de nieuwe 16-80 tov mijn huidige 16-85 lijkt me niet vervelend.
Twee primes kopen zou kunnen, maar dan gaat het gewicht/ruimte een item worden als je er een hele dag mee wilt lopen, bovendien heb ik geen trek in constant wisselen.
enige uitzondering die hoog op m'n lijstje staat is de nieuwe 300/4.0, al geprobeerd en ik was er erg over te spreken, zowel qua gewicht als prestatie.

Sorry, wat uitwijden over lensjes ipv de nieuwe 500 ;)
Ik zal vooral de vergelijkingen met andere (sport geschikte) bodies scherp in de gaten houden; D300s - D500 - D3s - D4(s) - D810 voordat ik wat beslis.
Alles voor de foto.

http://www.arjan916.nl
arjan916

Clublid
Berichten: 260


Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten